[Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Re: [Forslag] "Like" knapp for posts, samt norsk regler.

Legg inn av Kawasaki »

På et annet forum jeg pleide å frekventere,var det en lignende tusseladd som lagde en lignende tråd angående dialekt-skriving.

Han fikk heller ikke så mye medhold :sk?

Men det ble en underholdende tråd utav det. Og allerede på 2.siden her er det noen som begynner å prate om preferanser om ener- eller to'ern. Lovende :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Har lest igjennom hele saken frem til hit, og selv om det var en del sitater jeg kunne tenkt å komme med så holder det med at jeg svarer på punkt 1 og punkt 2

1) Liker knapp
Min mening som bruker: Dette er ikke facebook, har ingenting med facebook å gjøre, og om enn er så forbanna lat at man ikke orker å KOMMENTERE den gode posten du åpenbart liker, så er den ikke god nok for å likes. Eventuelt bruk siter og :thumleft smiley.

Min mening som moderator: En liker knapp hadde muligens vert kjekt. Men det finnes ingen fullgode løsninger for phpBB

Min mening som siteadmin: Det er fult mulig (med beta løsning). Men beta er ustabilt og kan gi store problemer. Forløpig er mitt ønske om dette at vi ikke implementerer dette. Om AJ absolutt VIL HA.. Så skal han få, men med fraråding fra meg.

2) Nekte dialekt på forumet
Min mening som bruker: Har du problemer med at folk ikke skriver norsk bokmål. Dra til et annet forum og aldri kom tilbake!
Selv har jeg til tider problemer med å tyde hva som er skrevet. Men da dropper jeg rett og slett å lese, og begynner på neste tråd.
Med jeg klarer nå å tyde det meste.

Min mening som moderator: Vi er et forum uten det helt store begrensningene, noe jeg tror også er med på å gjøre oss så populære som det vi er. Vi har ingen krav om at enn skal skrive skole bokmål (eller nynorsk), og ikke kommer vi til å få det heller. Jeg selv sender advarsel til de som er medlemm av orddelings politiet og harselerer andre brukere med dette. Samme gjelder de som kommenterer skrivefeil. Dette hører ikke hjemme her og ønsker noen å være sensor, kan de begynne i lærer yrket.

Min mening som siteadmin: Lurer på om det finnes et auto-script som baner rettskrivningsryttere? :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Kawasaki skrev:tusseladd
:O :lol
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

Livet hadde blitt morsommere med mer toten-dialekt ihvertfall :thumleft

Og istedenfor "liker-knapp" kan man vel bare svare med en : :thumleft

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Generelt: Vi er en flokk med forskjellige mennesker som faktisk innimellom møtes i levende live (bare for å unngå den nynorske forkortelsen RL) og hittil har det vært kjempekoselig!
Fint om vi kan møtes som venner ihvertfall første gang vi hilser på folk og møtes med håndhilsing og smil, i stedet for knyttnever og grimaser.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
boblehue
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Kontakt:

Legg inn av boblehue »

AndreasB skrev:Som emne sier:

1) Legge inn en addon (Evnt bytte forum om man må) slik at man får en "lik dette svaret" knapp.

2) Iogmed at dette er et forum med folk fra hele Norge, bør man holde seg for god til å skrive dialekt. Dialekt er muntlig, og finnes ikke i norsk skriftlig. Foreslår derfor at man setter ned en regel som tilsier at alt av sms-språk, dialekt osv er forbudt, og at man skal skrive norsk. (Bokmål eller nynorsk, men helst førstnevnte selvfølgelig)

2) ](*,) Du kan ikke være seriøs med det forslaget der?

LOL, ROFL, nube
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Icetruck
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600

Legg inn av Icetruck »

Crinos skrev: 2) Nekte dialekt på forumet
Min mening som bruker: Har du problemer med at folk ikke skriver norsk bokmål. Dra til et annet forum og aldri kom tilbake!
Selv har jeg til tider problemer med å tyde hva som er skrevet. Men da dropper jeg rett og slett å lese, og begynner på neste tråd.
Med jeg klarer nå å tyde det meste.

Min mening som moderator: Vi er et forum uten det helt store begrensningene, noe jeg tror også er med på å gjøre oss så populære som det vi er. Vi har ingen krav om at enn skal skrive skole bokmål (eller nynorsk), og ikke kommer vi til å få det heller. Jeg selv sender advarsel til de som er medlemm av orddelings politiet og harselerer andre brukere med dette. Samme gjelder de som kommenterer skrivefeil. Dette hører ikke hjemme her og ønsker noen å være sensor, kan de begynne i lærer yrket.

Min mening som siteadmin: Lurer på om det finnes et auto-script som baner rettskrivningsryttere? :lol
:thumleft
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

AndreasB
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000

Legg inn av AndreasB »

Kan du vennligst fortelle meg hvordan den summerer opp hvor mange som liker en post? Å poste en ny post bare for å skrive "liker" er SPAM...

det å rette noen har ingen verdens ting med "harselering" å gjøre. Det har med respekt for andre å gjøre, og ett ønske om at andre skal utvikle seg. Jeg forventer at folk retter meg om jeg skriver feil. Det er ikke noe som helst negativt i at de gjør det.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

-.-
Selvfølgelig er det seriøst. Jeg fjernes tilogmed bekjente pga det.. fra face osv. Jeg forventer at dersom folk skal skrive til meg, kan de ha respekt nok til å skrive på norsk.

Brukeravatar
Icetruck

Legg inn av Icetruck »

Jeg kunne jo skrevet "Dette er jeg helt enig i!"? Ville det vært SPAM da?
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

AndreasB, er du ute etter å provosere eller mener du dette seriøst? Om du mener det seriøst bør du nok velge en mer diplomatisk holdning. (Det var min feedback til deg slik at du kan forbedre deg og utvikle deg videre)

Carpas Tap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Icetruck skrev:Jeg kunne jo skrevet "Dette er jeg helt enig i!"? Ville det vært SPAM da?
Forsåvidt ikke.

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

AndreasB skrev:
Icetruck skrev:Jeg kunne jo skrevet "Dette er jeg helt enig i!"? Ville det vært SPAM da?
Forsåvidt ikke.
For så vidt :vs

Edit: Beklager Crinos, det måtte til... :knegg
Sist redigert av TheHaughom den 20 sep 2012, 14:57, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Icetruck

Legg inn av Icetruck »

Jeg ville heller sagt at det er spam hvis du poster to poster rett etter hverandre, når du har en redigerings knapp :mk
2012 - 09" Yamaha R6

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

TheHaughom skrev:
AndreasB skrev:
Forsåvidt ikke.
For så vidt :vs

Edit: Beklager Crinos, det måtte til... :knegg
Takk ;D My bad.. Sjekket det opp nå, og det stemmer det du sier ^^

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Icetruck skrev:Jeg ville heller sagt at det er spam hvis du poster to poster rett etter hverandre, når du har en redigerings knapp :mk
Det er ikke min feil at phpbb fungerer slik. I "alle" andre forum jeg har vært borti så merger den automatisk.
Kort og enkelt: Not my problem ;)

AndreasB

Re: [Forslag]

Legg inn av AndreasB »

Carpa skrev:AndreasB, er du ute etter å provosere eller mener du dette seriøst? Om du mener det seriøst bør du nok velge en mer diplomatisk holdning. (Det var min feedback til deg slik at du kan forbedre deg og utvikle deg videre)

Carpas Tap a talk
Mener det seriøst ja.. Til den grad at folk som ikke klarer skrive norsk faktisk bør sperres fra siden. (Da snakker jeg om bokmål/nynorsk kontra dialekt/sms-språk. Synd at man må spesifisere på denne måten, men er jo ikke alle som tenker logisk.)

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

AndreasB skrev:
Carpa skrev:AndreasB, er du ute etter å provosere eller mener du dette seriøst? Om du mener det seriøst bør du nok velge en mer diplomatisk holdning. (Det var min feedback til deg slik at du kan forbedre deg og utvikle deg videre)

Carpas Tap a talk
Mener det seriøst ja.. Til den grad at folk som ikke klarer skrive norsk faktisk bør sperres fra siden. (Da snakker jeg om bokmål/nynorsk kontra dialekt/sms-språk. Synd at man må spesifisere på denne måten, men er jo ikke alle som tenker logisk.)
Men er det noe grunn til å være så jævlig spydig da? Det høres jo ut som om du er GUD selv og at alt du sier og mener er det eneste salige. Jeg prøver bare å si at du bør skjerpe hvordan du formulerer deg og snakker til andre mennesker på. Vis litt respekt!
Blogg

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Crinos skrev:Jeg selv sender advarsel til de som er medlemm av orddelings politiet og harselerer andre brukere med dette. Samme gjelder de som kommenterer skrivefeil. Dette hører ikke hjemme her og ønsker noen å være sensor, kan de begynne i lærer yrket.
Høres ut som du burde hatt lik farge på nicket som de fleste av oss andre.

Det motsatte av det du nevner hører hjemme på et hvert seriøst forum. Seriøse forum krever at man skriver norsk, (Eller engelsk) og at man holder seg for god til dialekt. Dialekt ER og forblir måten man PRATER på. Ikke måten man skriver på.

Det å rette andre har som jeg sa tidligere ingen verdens ting med harselering å gjøre, men kun et ønske om at vedkommende skal kunne utvikle seg, og bli bedre i norsk-skriftlig. Jeg forventer akkurat det samme tilbake, og enhver som IKKE retter ønsker ikke den andre å være "the best that you can be".

Brukeravatar
Icetruck

Legg inn av Icetruck »

AndreasB skrev:
Icetruck skrev:Jeg ville heller sagt at det er spam hvis du poster to poster rett etter hverandre, når du har en redigerings knapp :mk
Det er ikke min feil at phpbb fungerer slik. I "alle" andre forum jeg har vært borti så merger den automatisk.

Hva mener du med det? Det er vel du som lagde 3 poster her oppe? Ingen andre...
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:-.-
Selvfølgelig er det seriøst. Jeg fjernes tilogmed bekjente pga det.. fra face osv. Jeg forventer at dersom folk skal skrive til meg, kan de ha respekt nok til å skrive på norsk.

Det dukker jo opp lignende diskusjoner med (u)jevne mellomrom, men de har det til felles at opphavsmannen gjerne er en selvhøytidlig [sensurert] av en tusseladd, og kommer fra det meget sentrale østland, gjerne Oslo.
Folk fra hele landet skriver litt dialekt av og til, her på forumet har man kunne lese dialekter fra Finnmark, Troms, Nordland, Trønderlag, Møre og Romsdal, Sogn og fjordane, Hordaland, Rogaland, ja jeg trur nesten hele landet er representert mtp dialekt, og det er flott.
Det kan av og til være ei lita utfordring å forstå absolutt alle ord, men med litt innsats går det fint.
Jeg leste en artikkel skrevet av en engelsk språkforsker som mente nordmenn hadde det desidert beste språkøret i Europa, det kommer ene og alene av at vi i Norge ikke har et krav om "normalisering" av språket i radio/tv, og at vi i ganske stor grad tillater bruk av skriftlig dialekt på forum som dette f.eks.
Til og med (i tre ord) jeg kan skrive bokmål, men det er mye artigere å både skrive og lese dialekt, og de inneggene som skrives på dialekt har stort sett mye humor i seg, og er skrevet av lite selvhøytidlige mennesker
Dialekt er en berikelse, ikke et irritasjonsmoment
Dette innlegget ble skrevet på bokmål av respekt for AndreasB, slik at han ikke skal bli alfor opprørt, men det betyr ikke at det er slutt på dialektskrivingen fra min side

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Carpa skrev: Men er det noe grunn til å være så jævlig spydig da? Det høres jo ut som om du er GUD selv og at alt du sier og mener er det eneste salige. Jeg prøver bare å si at du bør skjerpe hvordan du formulerer deg og snakker til andre mennesker på. Vis litt respekt!
Det er ikke meningen å være spydig. Alt jeg sier og mener er mine meninger. MEN, og det er et stort men. Dialekt og sms-språk hører KUN hjemme i muntlig samtale. Kan ikke fordra folk som med vilje og overlegg skriver sms-språk/dialekt. For meg fremstår det som at de trenger et par norsk timer på barneskole-trinnet, bare for å få det inn i nøtta at vi kun har 2 skriftsmål i Norge, og at dialekt ikke er en av dem.

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Icetruck skrev:
AndreasB skrev:

Som jeg nettopp skrev. Det normale er at dersom softwaren merker at samme person har 2 innlegg etter hverandre, at den merger dem til ett innlegg. phpBB er såpass utdatert og funksjonsløst at det ikke har dette, noe man kan kalle en bug om man vil.

Det jeg mener: Det ekke mitt problem at den ikke gjør det.. Jeg kommer ikke til å trykke siter, kopiere, gå tilbake, trykke endre, lime inn, redigere, lagre, lese mer backlogg, trykke siter, kopiere, gå tilbake, trykke endre, lime inn, redigere, og lagre. Det skjer bare ikke.

Enhvert oppdatert forumsoftware gjør dette automatisk. Kan anbefale xenforo f.eks

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

AndreasB skrev:
Carpa skrev: Men er det noe grunn til å være så jævlig spydig da? Det høres jo ut som om du er GUD selv og at alt du sier og mener er det eneste salige. Jeg prøver bare å si at du bør skjerpe hvordan du formulerer deg og snakker til andre mennesker på. Vis litt respekt!
Det er ikke meningen å være spydig..... :-k For meg fremstår det som at de trenger et par norsk timer på barneskole-trinnet, bare for å få det inn i nøtta at vi kun har 2 skriftsmål i Norge, og at dialekt ikke er en av dem.....
Blogg

Brukeravatar
Icetruck

Legg inn av Icetruck »

AndreasB skrev:
Icetruck skrev:
AndreasB skrev:

Som jeg nettopp skrev. Det normale er at dersom softwaren merker at samme person har 2 innlegg etter hverandre, at den merger dem til ett innlegg. phpBB er såpass utdatert og funksjonsløst at det ikke har dette, noe man kan kalle en bug om man vil.

Det jeg mener: Det ekke mitt problem at den ikke gjør det.. Jeg kommer ikke til å trykke siter, kopiere, gå tilbake, trykke endre, lime inn, redigere, lagre, lese mer backlogg, trykke siter, kopiere, gå tilbake, trykke endre, lime inn, redigere, og lagre. Det skjer bare ikke.

Enhvert oppdatert forumsoftware gjør dette automatisk. Kan anbefale xenforo f.eks
Det er vel bare du som er kunskapsløs her inne som går tilbake for å kopiere/lime inn flere ganger. Ditt problem! :thumleft

At du ikke gidder å trykke på redigeringsknappen istedefor å lage en ny post, er også ditt problem! :terge
2012 - 09" Yamaha R6

Svar