Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Jeg har forstått det slik at de nye reglene for mellomklasse (sertifikat A2) fra neste år av vil ha økt effektgrensen fra 25 til 35 kW, eller fra 34 til 47 hk.
Noen som kjenner til detaljer rundt dette?
Jeg har en maskin som originalt er 47 hk men er dopet til 34. Da kan jeg vel gjenoppbygge til original stand uten å måtte endre klassifisering?
...
Synes for øvrig tiltaket er bra. Med 47 hk har ungdommen mange gode sykler å velge mellom, enten originale, eller nedjusterte.
Noen som kjenner til detaljer rundt dette?
Jeg har en maskin som originalt er 47 hk men er dopet til 34. Da kan jeg vel gjenoppbygge til original stand uten å måtte endre klassifisering?
...
Synes for øvrig tiltaket er bra. Med 47 hk har ungdommen mange gode sykler å velge mellom, enten originale, eller nedjusterte.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Skal nok gå fint å stille den tilbake til original effekt til neste år, og beholde den som mellomklassesykkel.PAULUS skrev:Jeg har forstått det slik at de nye reglene for mellomklasse (sertifikat A2) fra neste år av vil ha økt effektgrensen fra 25 til 35 kW, eller fra 34 til 47 hk.
Noen som kjenner til detaljer rundt dette?
Jeg har en maskin som originalt er 47 hk men er dopet til 34. Da kan jeg vel gjenoppbygge til original stand uten å måtte endre klassifisering?
...
Synes for øvrig tiltaket er bra. Med 47 hk har ungdommen mange gode sykler å velge mellom, enten originale, eller nedjusterte.


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- ShadowRider
- Innlegg: 98
- Registrert: 12 aug 2011, 08:40
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
- Bosted: Lindås, Hordaland
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Hei!
Eg leste at vg skriver at det også blir begrensinger på volum til 600 cm3. Dette er vel en feil fra vg's side?
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10069183" onclick="window.open(this.href);return false;
Eg leste at vg skriver at det også blir begrensinger på volum til 600 cm3. Dette er vel en feil fra vg's side?
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10069183" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
A2 krav= 47 hk/35Kw-hvis vekt effektforholdet ikke overskrider 0,2 Kw/kg eller over 600ccm ,Men sykkelen kan heller ikke ha mer enn 70Kw før plombering.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ShadowRider
- Innlegg: 98
- Registrert: 12 aug 2011, 08:40
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
- Bosted: Lindås, Hordaland
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Har du ein kilde på det med 600 ccm? :)mekkern skrev:A2 krav= 47 hk/35Kw-hvis vekt effektforholdet ikke overskrider 0,2 Kw/kg eller over 600ccm ,Men sykkelen kan heller ikke ha mer enn 70Kw før plombering.
§ 3-3. Førerett i klasse A2
Førerett i klasse A2 gjelder for:
1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og
et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan
motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt
2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW
3. Moped.
I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over
125 cm³. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må
være påført vognkortet.
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Edit: Du fant det før meg ja1. Motorvogn: Ethvert motordrevet kjøretøy som normalt brukes til transport av personer
eller gods på veg eller til å trekke kjøretøy som brukes til transport av personer eller gods
på veg. Definisjonen omfatter også trolleybuss, men ikke traktor og motorredskap.
2.Motorsykkel: Motorvogn registrert som motorsykkel i henhold til kjøretøyforskriften
eller tidligere forskrifter om kjøretøy. Motorsykkel er motorvogn med to hjul med eller
uten sidevogn.
3.Trehjuls motorsykkel (motor tricycle): motorvogn med tre symmetrisk plasserte hjul,
slagvolum over 50 ccm og konstruktiv hastighet over 45 km/t.
4. Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har en effekt på høyst 35 kW og et forhold
mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens
tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
5. Lett motorsykkel: Motorsykkel som har et slagvolum på høyst 125 ccm, en effekt på
høyst 11 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,1 kW/ kg.
6. Moped: Motorvogn som er registrert som moped i henhold til kjøretøyforskriften eller
tidligere forskrifter om kjøretøy.

http://www.vegvesen.no/_attachment/172787/binary/320904
- ShadowRider
- Innlegg: 98
- Registrert: 12 aug 2011, 08:40
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
- Bosted: Lindås, Hordaland
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Altså ingen motorvolumbegrening? :) Eg kan altså ha 883 ccm med 47,6 hester og det er greit så lenge det ikke overstiger 0.2 kw/kg?AndreasB skrev: Edit: Du fant det før meg ja
http://www.vegvesen.no/_attachment/172787/binary/320904
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Ser slik ut ja.. :)ShadowRider skrev:Altså ingen motorvolumbegrening? :) Eg kan altså ha 883 ccm med 47,6 hester og det er greit så lenge det ikke overstiger 0.2 kw/kg?AndreasB skrev: Edit: Du fant det før meg ja
http://www.vegvesen.no/_attachment/172787/binary/320904
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Dette stemmer ikke overens med loven som er vedtatt, så da har de driti seg ut. Denne var vel også skrevet før loven ble kjørt gjennom? Man ser jo "vil være", ikke "er"... ?(største motorvolum vil være 600 cm3, største effekt økes fra 25 til 35 kW og største effekt/vekt fra 0,16 til 0,2 kW/kg)
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Siden det ikke er 19 januar 2013 ennå er heller ikke den gjeldende lovteksten endret ennå.
det andre dokumentet det er linket til er et høringsdolument(forslag).
så jeg er ganske sikker på at det ikke er SVV som har driti seg ut.
det andre dokumentet det er linket til er et høringsdolument(forslag).
så jeg er ganske sikker på at det ikke er SVV som har driti seg ut.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Ville ikke vært noe nytt om de gjorde det.. Sidene dems er jo feil så langt øvelseskjøring angår :)mekkern skrev:Siden det ikke er 19 januar 2013 ennå er heller ikke den gjeldende lovteksten endret ennå.
det andre dokumentet det er linket til er et høringsdolument(forslag).
så jeg er ganske sikker på at det ikke er SVV som har driti seg ut.
- ShadowRider
- Innlegg: 98
- Registrert: 12 aug 2011, 08:40
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
- Bosted: Lindås, Hordaland
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Eg sende mail til SVV og spurde om dette. Så då er alt klart :)Tvedt Erik erik.tvedt@vegvesen.no
26. sep.
til meg
Hei!
Det er riktig at det innføres ny førerkortklasse kl. A2 fra 19. januar 2013 som følge av EUs tredje førerkortdirektiv.
Skjønt ny og ny, en slags A2 har vi jo i dag og, men da heter det mellomklasse.
Det vil ikke bli begrensning på 600 ccm - selv om det feilaktig er beskrevet på en del nettsider!
Det vil derimot bli en effektmessig begrensning på 35 kW (mot dagens 25 kW).
Videre må sykkelen tilfredsstille et forhold mellom effekt og vekt på 0,2 kW/kg.
Med hilsen
Erik Tvedt
Seksjon: Trafikant Bergen
Postadresse: Statens vegvesen Region vest, Askedalen 4, 6863 LEIKANGER
Besøksadresse: Spelhaugen 12, FYLLINGSDALEN
Telefon: +47 55516767 Mobil: +47 90945327 e-post: mailto:erik.tvedt@vegvesen.no
http://www.vegvesen.no" onclick="window.open(this.href);return false; e-post: mailto:firmapost-vest@vegvesen.no
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
SVV har i etterkant også forandret sin egen nettside som lanserte 600cm begrensningen.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ShadowRider
- Innlegg: 98
- Registrert: 12 aug 2011, 08:40
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
- Bosted: Lindås, Hordaland
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
mekkern skrev:SVV har i etterkant også forandret sin egen nettside som lanserte 600cm begrensningen..


Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Det er ikke så mange år siden at man ville begrense tung mc til 250cc her til lands. 

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
sitter og kikker på forskrift for førerrett for A2
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-2004 ... 3.html#3-3
der det står:
§ 3-3. Førerett i klasse A2
Førerett i klasse A2 gjelder for:
1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt
2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW
3. Moped.
I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm3. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.
0 Endret ved forskrifter 12 mai 2004 nr. 740, 31 mars 2006 nr. 395 (i kraft 1 juli 2006), 8 mars 2011 nr. 259 (i kraft 19 jan 2013).
og på nmcu sin side :
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel
der det står:
Vegdirektoratet minner om at det er førerretten som styrer hvilken motorsykkel som til enhver tid kan føres. Dette er førers ansvar å påse. Den endringen som nå er gjort i kjøretøyforskriften vil imidlertid fjerne avviket mellom førerrett og teknisk klassifisering av motorsykkelen.
finner da et avvik mellom førekortforskriften og de syklene som er godkjent tidligere/klasset som mellomtung 25KW(gsxr/R6-zx6) og lignende som originalt hadde over 70KW før nedtrimming.
spørsmålet er da-Har de med A2 sertifikat faktisk lov til å føre de "gamle" mellomklassesyklene?

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-2004 ... 3.html#3-3
der det står:
§ 3-3. Førerett i klasse A2
Førerett i klasse A2 gjelder for:
1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt
2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW
3. Moped.
I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm3. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.
0 Endret ved forskrifter 12 mai 2004 nr. 740, 31 mars 2006 nr. 395 (i kraft 1 juli 2006), 8 mars 2011 nr. 259 (i kraft 19 jan 2013).
og på nmcu sin side :
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel
der det står:
Vegdirektoratet minner om at det er førerretten som styrer hvilken motorsykkel som til enhver tid kan føres. Dette er førers ansvar å påse. Den endringen som nå er gjort i kjøretøyforskriften vil imidlertid fjerne avviket mellom førerrett og teknisk klassifisering av motorsykkelen.
finner da et avvik mellom førekortforskriften og de syklene som er godkjent tidligere/klasset som mellomtung 25KW(gsxr/R6-zx6) og lignende som originalt hadde over 70KW før nedtrimming.
spørsmålet er da-Har de med A2 sertifikat faktisk lov til å føre de "gamle" mellomklassesyklene?


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Tja, altså:mekkern skrev:sitter og kikker på forskrift for førerrett for A2
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-2004 ... 3.html#3-3
der det står:
§ 3-3. Førerett i klasse A2
Førerett i klasse A2 gjelder for:
1. Motorsykkel med eller uten sidevogn hvor motorsykkelen har en effekt på høyst 35 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,2 kW/kg. Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt
2. Trehjuls motorsykkel med en effekt på høyst 15 kW
3. Moped.
I Norge omfatter føreretten også føring av tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm3. Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.
0 Endret ved forskrifter 12 mai 2004 nr. 740, 31 mars 2006 nr. 395 (i kraft 1 juli 2006), 8 mars 2011 nr. 259 (i kraft 19 jan 2013).
og på nmcu sin side :
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel
der det står:
Vegdirektoratet minner om at det er førerretten som styrer hvilken motorsykkel som til enhver tid kan føres. Dette er førers ansvar å påse. Den endringen som nå er gjort i kjøretøyforskriften vil imidlertid fjerne avviket mellom førerrett og teknisk klassifisering av motorsykkelen.
finner da et avvik mellom førekortforskriften og de syklene som er godkjent tidligere/klasset som mellomtung 25KW(gsxr/R6-zx6) og lignende som originalt hadde over 70KW før nedtrimming.
spørsmålet er da-Har de med A2 sertifikat faktisk lov til å føre de "gamle" mellomklassesyklene?![]()
- Den gamle mellomklassen hadde jo max 25 Kw. Ny mellomklasse max 35 Kw = OK på det punktet.
- Egenvekt/effekt forholdet - de fleste du nevner har vel egenvekt >120 kg. Hvis så; = OK
- Tidligere effekt max 2 x nåværende effekt. Hvis 25 Kw nå blir det max 50 Kw originalt. = Ikke OK ettersom syklene du nevner sikkert har > 80 Kw (?) originalt og gjerne vel så det..
Dermed kan vel førere med førerrett for A2 bare kjøre "gamle" mellomtunge så lenge original effekten ikke er over 50 Kw...

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
fint du så den med 50KW den tenkte jeg ikke på.. men A2-35Kw er vel rundt 175Kg+ med 0.2Kw/kg.
nei...begynner jo lure litt når de skriver det slik i førerretten... men det "frikjenner" avviket med tung/mellomtung på de eldre syklene som originalt oppfyller kravene til mellomtung.
nei...begynner jo lure litt når de skriver det slik i førerretten... men det "frikjenner" avviket med tung/mellomtung på de eldre syklene som originalt oppfyller kravene til mellomtung.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Jada - for A2 og 35 Kw snakker vi om ca 175 kg for å oppnå vekt/effektforholdet på 0,2. Men på gammel mellomtung med 25 Kw kan sykkelen faktisk være nede i 125 kg for å nå samme effekt/vektforhold og således tilfredsstille nye regler. Problemet er og blir original effekten på max 50 Kw slik jeg leser det. Ska'kje være enkelt og forståelig....mekkern skrev:fint du så den med 50KW den tenkte jeg ikke på.. men A2-35Kw er vel rundt 175Kg+ med 0.2Kw/kg.
nei...begynner jo lure litt når de skriver det slik i førerretten... men det "frikjenner" avviket med tung/mellomtung på de eldre syklene som originalt oppfyller kravene til mellomtung.
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Har sendt en mail til Vegvesen,Avdeling Sør så får vi se... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
He, he... Gikk vel en liten uke elns til de svarte meg på noe greier vedr. øvelsekjøring for noen måneder siden. Blir spennende å se hva de svarer da!mekkern skrev:Har sendt en mail til Vegvesen,Avdeling Sør så får vi se...

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Tipper hovedhensikten med "nedtrimmet til max halvparten" er begrunnet med ønsket (fra myndighetene) om at det ikke skal være enkelt å bare flippe en bryter for å gå til 3x eller 4x antall hestekrefter. Dvs lovgiver vet at dette gjøres i noen grad og ønsker via lovverket å gjøre det litt mindre interessant og litt mindre farlig.
Tipper de gamle mellomtunge som har 34hk pr gammelt regelsett men med mer enn 2x 47hk fulleffekt fortsatt kan brukes som A2 MC'er (evt som en overgangsordning eller dispensasjon). Selv om noen relativt enkelt kan gjøres om til fulleffekt, så er det jo papirer fra forhandler som garanterer nedtrimmingen.
Problemet blir uansett mindre etterhvert som de gamle 34hk forsvinner.
Hvis myndighetene er veldig "firkantet", så er vel eneste lønnsomme for en nedtrimmet fulleffekt MC på >94hk å gjøre den om til fulleffekt igjen så den blir interessant for alle med A-lappen.
Tipper de gamle mellomtunge som har 34hk pr gammelt regelsett men med mer enn 2x 47hk fulleffekt fortsatt kan brukes som A2 MC'er (evt som en overgangsordning eller dispensasjon). Selv om noen relativt enkelt kan gjøres om til fulleffekt, så er det jo papirer fra forhandler som garanterer nedtrimmingen.
Problemet blir uansett mindre etterhvert som de gamle 34hk forsvinner.
Hvis myndighetene er veldig "firkantet", så er vel eneste lønnsomme for en nedtrimmet fulleffekt MC på >94hk å gjøre den om til fulleffekt igjen så den blir interessant for alle med A-lappen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Her er svaret:
Hei
Alle sykler som er godkjent som mellomtung sykkel før 19.01.2013, kan fortsatt kjøres på A2 førerkort, uansett føreffekt.
Med hilsen
Kjell Erik Andreassen
Faggruppe: Kjøretøy Vestfold
Postadresse: Statens vegvesen Region sør, Postboks 723 Stoa, 4808 ARENDAL
Besøksadresse: Åshaugveien 31, SEM
Telefon: +47 33349730 Mobil: +47 90536937 e-post: kjell.andreassen@vegvesen.no
http://www.vegvesen.no" onclick="window.open(this.href);return false; e-post: firmapost-sor@vegvesen.no
Tenk miljø - spar papir. Trenger du å skrive ut denne e-posten?
Hei
Alle sykler som er godkjent som mellomtung sykkel før 19.01.2013, kan fortsatt kjøres på A2 førerkort, uansett føreffekt.
Med hilsen
Kjell Erik Andreassen
Faggruppe: Kjøretøy Vestfold
Postadresse: Statens vegvesen Region sør, Postboks 723 Stoa, 4808 ARENDAL
Besøksadresse: Åshaugveien 31, SEM
Telefon: +47 33349730 Mobil: +47 90536937 e-post: kjell.andreassen@vegvesen.no
http://www.vegvesen.no" onclick="window.open(this.href);return false; e-post: firmapost-sor@vegvesen.no
Tenk miljø - spar papir. Trenger du å skrive ut denne e-posten?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Nye regler for mellomklasse MC: 47 hk
Ned blomberte sykler får max hastighet stemplet i vognkortet.
Vet ikke om det gjelder de nye reglene.
Kjørte en 2012 Kawasaki Z750R 34hk som det sto 152kmt stemplet i vognkortet.
Skal snart registrere/selge en Aprilia RS125 med 34hk.Tror ikke det blir stemplet noen toppfart i det vognkortet.Denne er lettere og går fortere enn 152kmt(racingutgave med skilt)
Vet ikke om det gjelder de nye reglene.
Kjørte en 2012 Kawasaki Z750R 34hk som det sto 152kmt stemplet i vognkortet.
Skal snart registrere/selge en Aprilia RS125 med 34hk.Tror ikke det blir stemplet noen toppfart i det vognkortet.Denne er lettere og går fortere enn 152kmt(racingutgave med skilt)

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++