MCsidens emne om "Neste års modeller".

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av RuneMC »

Kaffe & cappuchino farger på neste års HD Road King Anniversary og Indian Chief Vintage LE :-) :mk :mk
BildeBilde
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39729
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

Wow! :yeyeye. Lekre saker for fans av luft- og oljekjølte japan-kassikere, vil jeg tro :D

Bilde

Mer om denne her:

http://www.bikeport.no/2012/10/03/2013-honda-cb1100/" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Er tøff som fy den cb'n, det er vel første året den blir solgt utenfor asia. Der borte har den eksister et par år allt.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ojda »

Denne har nok flere ventet på :vs
En lett 1000cc allroad med kjede til en ukjent "hyggelig" pris.
Skal bli spennende å se tekniske på denne.

http://www.bike.se/nyheter/suzuki-visad ... trom-95031" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:1300??? Skuffende!
At motor ikkje har økt gjer ingenting, men det skuffer meg at det ser ut som at dei har kun pynta på front kåpa og hivd på litt el-dingser som TC,Y-CCT(ride by wire),cruse control, to power modes, kjørecomputer og så har dei friska opp fjæringa.

Ramme,tank,sal,hekk etc etc er uforandra :sk?
Tja, Why change a winning concept? som dæm sei på "nynorsk", finns vel mange eksempel opp gjennom kjøretøyhistorien på de som har hatt solide og og populære løsninger, som har "forbedret" modellene til å både bli mindre driftssikkre og mindre brukervennlige...

Akkurat det der med Powermodes har æ ikke heilt skjønt, bruker gassen til det æ, men så har æ jo heller ikke prød sykkla som har sånt...

En "touring/spare bensin mode" kunne kanskje vært kjekkt da...
Men usikker på hvor mye den hadde blitt brukt :prop:
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Er enig med deg Maxtron, men litt uenig og :scratch
Hadde forventet litt meir kosmetiske forandringer en bere front kåpa, ytelsemessig så synest eg ikkje det er noke å utsette på, det er vel den mest allsidige in sin sjanger og muligens den sportsligaste?

Power mods kjem sikkert til sitt rette på motorveier o.l

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:Er enig med deg Maxtron, men litt uenig og :scratch
Hadde forventet litt meir kosmetiske forandringer en bere front kåpa, ytelsemessig så synest eg ikkje det er noke å utsette på, det er vel den mest allsidige in sin sjanger og muligens den sportsligaste?

Power mods kjem sikkert til sitt rette på motorveier o.l
Har alldri prøvd FJR heller æ, men æ trur heller alldri snakka med nån som har hatt det som ikke, stort sett, har bare hatt lovord om den.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Andreas »

Jeg har vært i Spania denne uken og fikk sett neste års facelift utgave av Multistrada :D Prøvekjøring på nesten 10mil langs flotte spanske kystveier ble det og :prf

Bilde

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ojda »

Ja her var det masse flott informasjon Andreas :vs :lol
Var det virkelig ingenting som skilte 2012 fra 2013 mod :scratch
Er du fortsatt like fornøyd, og har du fått gjort noe
effektivt med turbulensen (utenom å senke farten) :lol :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Andreas »

ojda skrev:Ja her var det masse flott informasjon Andreas :vs :lol
Var det virkelig ingenting som skilte 2012 fra 2013 mod :scratch
Er du fortsatt like fornøyd, og har du fått gjort noe
effektivt med turbulensen (utenom å senke farten) :lol :prop:
Hehe, joda, det er noen forskjeller :P :p Men det blir jo på kanten til reklame her inne om jeg skal legge ut om det...

Største forskjellen er at de har byttet ut Øhlins fjæringa med semi active, "Sky Hook suspension", fra Sachs. Det sitter akselerometer nede på gaffelen og en i styrekrona, samme bak med akselerometer på svingarmen og en i ramma bak. Dette gjør da at styreenheten vet hvordan hjulene beveger seg. Den kan da ved å konstant endre åpningene på ventilene i støtdemperene prøve å holde sykkelen i "level", alltså "Sky Hook", som om sykkelen blir løftet framover, opphengt i et tenkt punkt i himmelen :mk Litt gimmick det der, men man merker det faktisk ganske godt når man kjører over fartsdumper osv. Den dykker også mye mindre under oppbremsing enn hva min "gamle" gjør.

Ny ABS enhet har den fått, ABS er nå mer integrert i de 4 programmene på sykkelen. Med dette så har den nå også integralbrems hvor bakbremsen også tar i når man kun bruker håndbremsen. Dette blir deaktivert i Sport og Enduro mode.

Den har fått LED-kjørelys. Langlys er fortsatt vanlig halogen.

Annen design på vindskjerm og den kan nå justeres enkelt med en hånd. Marginalt mindre turbulens..

Motoren har fått det Ducati kaller DS (dual spark) alltså to plugger pr sylinder. Denne motoren dro mye jevnere og smooothere på lavt turtall (nesten som en firer :P :p ). 5% mer moment skal den også ha fått. Jeg kjørte jo alene på sykkelen uten bagasje, så merket ikke så mye til det. Er jo ganske mye moment fra før :D

Alt i alt en fin facelift som er helt normalt på alle kjøretøy når de begynner å bli noen år. Men ikke nok til at jeg vil sitte å grine å vil bytte ut min :D

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39729
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

Den oppgraderte versjonen av Moto Guzzi V7 skal jammen studeres nøye på MC-Messa neste år!
Denne ser rett og slett bære lækker ut, ja :yeyeye
At effekten er økt noe med vekt på bedre bunndrag er ingen ulempe. Tror jeg har lest at tankapasiten også er økt noe...?

I det hele tatt; en riktig flott klassiker, dette:

Bilde

Mer å lese her:
http://www.cycleworld.com/2012/10/11/20 ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39729
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

Ny V-strom presentert i Köln:

http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... d8a35c9a63" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser slett ikke verst ut, men hvor godt vil den slå an her i landet?
Ikke er den i 1200 klassen og ikke har den kardang...
Men nebb... det har den :knegg

Skal bli spennende så se hvordan denne nyskapningen blir tatt imot.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:Ny V-strom presentert i Köln:

http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... d8a35c9a63" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser slett ikke verst ut, men hvor godt vil den slå an her i landet?
Ikke er den i 1200 klassen og ikke har den kardang...
Men nebb... det har den :knegg

Skal bli spennende så se hvordan denne nyskapningen blir tatt imot.
Der har vi jo Angry Birds sykkelen. Spesielt utseende på den synes jeg. Jeg så forresten en V-strom live i Asker forrige uke og jeg synes den var svær/høy. Ikke noe for meg ihvertfall :???:

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ojda »

Synes faktisk den sinna gakkgakken ser ganske bra ut jeg :thumleft
Men han som har ansvaret for tegning av lykt/lyktekåpe
burde vert rulla i honning og lagt i ei maurtue :evil :evil
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av jhn »

MC-Avisa sier:
"Suzuki viste frem sitt nye V-Strom konsept i Køln og modellen er ventet å gå i produksjon i 2013. Dette er en adventure-sykkel som er utstyrt med en væskekjølt 1000ccm stor V-twin motor. Rammen er produsert i aluminium og sykkelen har fått en komfortabel ergonomi med justerbar vindskjerm. Fjæringen bak er justerbar, ABS og bokssett er selvfølgelig på plass på en slik modell. Alt i alt byr ikke Suzuki på de store overraskelsene, men er du ute etter en komfortabel langtur-sykkel kan denne vise seg å være overraskende bra."
Alt dette ble jo sagt om den forrige utgaven også, bortsett fra det med ABS. Alt stemte da, og gjør det sikkert nå også. Det er en meget komfortabel og kjøreglad sykkel, og blir nok sikkert ikke værre.
Ang. det AJ sier om "bare" 1000 ccm og ikke 1200, så ser ikke æ på det som bare negativt. Dette e jo sykler som til en viss grad skal kunne brukes offroad, kanskje ikke direkte "offroad" men ... og da kan man jo diskutere hvor den øvre grensa burde gå. Antar effekt og dreiemoment økes en smule med denne oppdateringen.
Prisen blir jo litt spennende da, den forrige utgaven lå vel 20 - 30.000 under de samtidige.
De samtidige var vel omtrent bare GS og Varadero. Det er jo ikke så mange år siden "alle" begynte å produsere de store eventyrsyklene

Svar