ojda skrev:Ja her var det masse flott informasjon Andreas
Var det virkelig ingenting som skilte 2012 fra 2013 mod
Er du fortsatt like fornøyd, og har du fått gjort noe
effektivt med turbulensen (utenom å senke farten)

Hehe, joda, det er noen forskjeller

Men det blir jo på kanten til reklame her inne om jeg skal legge ut om det...
Største forskjellen er at de har byttet ut Øhlins fjæringa med semi active, "Sky Hook suspension", fra Sachs. Det sitter akselerometer nede på gaffelen og en i styrekrona, samme bak med akselerometer på svingarmen og en i ramma bak. Dette gjør da at styreenheten vet hvordan hjulene beveger seg. Den kan da ved å konstant endre åpningene på ventilene i støtdemperene prøve å holde sykkelen i "level", alltså "Sky Hook", som om sykkelen blir løftet framover, opphengt i et tenkt punkt i himmelen

Litt gimmick det der, men man merker det faktisk ganske godt når man kjører over fartsdumper osv. Den dykker også mye mindre under oppbremsing enn hva min "gamle" gjør.
Ny ABS enhet har den fått, ABS er nå mer integrert i de 4 programmene på sykkelen. Med dette så har den nå også integralbrems hvor bakbremsen også tar i når man kun bruker håndbremsen. Dette blir deaktivert i Sport og Enduro mode.
Den har fått LED-kjørelys. Langlys er fortsatt vanlig halogen.
Annen design på vindskjerm og den kan nå justeres enkelt med en hånd. Marginalt mindre turbulens..
Motoren har fått det Ducati kaller DS (dual spark) alltså to plugger pr sylinder. Denne motoren dro mye jevnere og smooothere på lavt turtall (nesten som en firer

). 5% mer moment skal den også ha fått. Jeg kjørte jo alene på sykkelen uten bagasje, så merket ikke så mye til det. Er jo ganske mye moment fra før
Alt i alt en fin facelift som er helt normalt på alle kjøretøy når de begynner å bli noen år. Men ikke nok til at jeg vil sitte å grine å vil bytte ut min