Vet ikke om jeg skall le eller gråte, kanskje begge deler

Nei det er de ikke. Mange er religiøse, men så gale er de ikke.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. <snip>
Vil ikke starte en religionsdebatt, men forstår ihvertfall HD. Ved å appellere til den religiøse "gjennomsnitts-amerikaner", er det med på å fjerne et evt djevelsk image, hvis det finnes noe sånt da..poulet_cavalier skrev:Nei det er de ikke. Mange er religiøse, men så gale er de ikke.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. <snip>
Men det er ikke særlig rebelsk å eie en H-D som er "approved" av de katolske, men det er vel ett tag siden det var rebelsk.SuperMorten skrev:Vil ikke starte en religionsdebatt, men forstår ihvertfall HD. Ved å appellere til den religiøse "gjennomsnitts-amerikaner", er det med på å fjerne et evt djevelsk image, hvis det finnes noe sånt da..poulet_cavalier skrev:Nei det er de ikke. Mange er religiøse, men så gale er de ikke.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. <snip>
Kanskje det er et forsøk på å komme inn på det litt mindre rebelske markedet..?hakhap skrev:Men det er ikke særlig rebelsk å eie en H-D som er "approved" av de katolske, men det er vel ett tag siden det var rebelsk.SuperMorten skrev:Vil ikke starte en religionsdebatt, men forstår ihvertfall HD. Ved å appellere til den religiøse "gjennomsnitts-amerikaner", er det med på å fjerne et evt djevelsk image, hvis det finnes noe sånt da..poulet_cavalier skrev:Nei det er de ikke. Mange er religiøse, men så gale er de ikke.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. <snip>
Jeg kjenner noen som kan ganne dem for deg om du vilmogs skrev:Jeg tenker at han kansje skulle "velsignet" et par BMW tanker isteden, etter å ha fulgt med på nye GS tråden.
Ser at propagandaen fra sv sin fjortisskole sitter godt spikret hos deg.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. Så jeg forstår HD, som på den måten "smisker" med kundene, men forstår ikke paven, men det er kanskje ikke meningen heller...
Det hadde jo bare vært morsomt, så kunne de vise at de også har en sans for humorSuperMorten skrev:Enda godt Vatikanet ikke gikk for Ducati Diavel.. Diavel betyr vel noe sånt som Devil/Jævel osv...
Nå må du ha misforstått veldig mye.. Jeg har både jobbet og bodd i USA, og liker det amerikanske samfunn svært godt, MEN har ikke sansen for "god bless you" i bøtter og spann.. Har heller ikke sansen for politisk-religion uansett hva den måtte hete.NickNei skrev:Ser at propagandaen fra sv sin fjortisskole sitter godt spikret hos deg.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. Så jeg forstår HD, som på den måten "smisker" med kundene, men forstår ikke paven, men det er kanskje ikke meningen heller...
poulet_cavalier skrev:Jeg kjenner noen som kan ganne dem for deg om du vilmogs skrev:Jeg tenker at han kansje skulle "velsignet" et par BMW tanker isteden, etter å ha fulgt med på nye GS tråden.![]()
Da burde du visst bedre. Hvordan kan man misforstå det der?SuperMorten skrev:Nå må du ha misforstått veldig mye.. Jeg har både jobbet og bodd i USA, og liker det amerikanske samfunn svært godt, MEN har ikke sansen for "god bless you" i bøtter og spann.. Har heller ikke sansen for politisk-religion uansett hva den måtte hete.NickNei skrev:Ser at propagandaen fra sv sin fjortisskole sitter godt spikret hos deg.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. Så jeg forstår HD, som på den måten "smisker" med kundene, men forstår ikke paven, men det er kanskje ikke meningen heller...
(Kjente jeg ble svett under skjorta nå, for jeg er en av de som ønsker de rødgrønne laaangt under sperregrensen..)
Kanskje du ikke misforstod da ... du bare forstod det på feil måte.NickNei skrev:Da burde du visst bedre. Hvordan kan man misforstå det der?SuperMorten skrev:Nå må du ha misforstått veldig mye.. Jeg har både jobbet og bodd i USA, og liker det amerikanske samfunn svært godt, MEN har ikke sansen for "god bless you" i bøtter og spann.. Har heller ikke sansen for politisk-religion uansett hva den måtte hete.NickNei skrev:Ser at propagandaen fra sv sin fjortisskole sitter godt spikret hos deg.SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. Så jeg forstår HD, som på den måten "smisker" med kundene, men forstår ikke paven, men det er kanskje ikke meningen heller...
(Kjente jeg ble svett under skjorta nå, for jeg er en av de som ønsker de rødgrønne laaangt under sperregrensen..)
Tja, det var sagt i en delvis fleipete tone, men likevel .. så mener jeg at det ikke er helt ut av vater, jeg vet ikke om noen land som blander så mye relegion inn i politikken, forutenom de muslimske landa, som USA, gjør du?NickNei skrev:Hehe, det er mulig de gjør, men den jevne amerikaner er ikke som en fra taliban. Du skal være ganske hjernevaska for å mene noe slikt. Men det var sikkert bare en fleip da. Uansett er en slik uttalelse temmelig ute av vater. Å mene at jeg forsto det feil, er vel i beste fall å snu saken på hodet.
Minner om at det er to land som har hatt prest som statsminister/overhode, og det er norge og iran. Det gjør vel oss nærmere taliban enn usa
Amenjhn skrev:Tja, det var sagt i en delvis fleipete tone, men likevel .. så mener jeg at det ikke er helt ut av vater, jeg vet ikke om noen land som blander så mye relegion inn i politikken, forutenom de muslimske landa, som USA, gjør du?NickNei skrev:Hehe, det er mulig de gjør, men den jevne amerikaner er ikke som en fra taliban. Du skal være ganske hjernevaska for å mene noe slikt. Men det var sikkert bare en fleip da. Uansett er en slik uttalelse temmelig ute av vater. Å mene at jeg forsto det feil, er vel i beste fall å snu saken på hodet.
Minner om at det er to land som har hatt prest som statsminister/overhode, og det er norge og iran. Det gjør vel oss nærmere taliban enn usa
... eller i like stor grad innvolverer gud i sin krigføring, gjør du?
Det er ingen land i vesten som tar livet av flere mennesker i guds navn enn USA, eller vet du om noen? Der velsignes både soldater og våpen og giftsprøyter og el.stoler og (for å holde oss innenfor termonologien) Gud vet hva
At Bondevik ble statsminister hadde absolutt ingenting med hverken relegion eller hans yrke å gjøre, du er klar over det?
Sist man hørte Gud bli nevnt i forbindelse med norsk politikk, må jo ha vært i en eller annen abortdebatt på 70--tallet
Det er meget få land i verden, om noen, som har så få relegiøse som Norge. (prosentvis)
Norge er et kristent land ja ... men hvis du spør hvor mange nordmenn som faktisk tror på Gud, så vil du finne ut at det er veldig få, til å bo i et kristent land.NickNei skrev:Norge er et kristen land, Vi har soldater i krig, med egen feltprest, kapell, og kirken er med ,og er en del av krigen våre soldater er med på. Akkurat som usa har sine. Og usa blander absolutt ikke krig og religion slik det blir dratt frem her. .
Jeg sa vel ikke at vi var de minst relegiøse i verden, men bortimot. Hvis du gidder kan du prøve å finne noen tall på detteNickNei skrev: Kirken står sterkere i usa, tross at vi i norge har en statskirke. For de fleste i usa er kirken en tradisjon som i norge, her har også kirken en sterk plass, ved jul, påske, bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse, og sorgarbeid..
Ikke så ulikt usa. Men de blander altså religion og krig, mens vi i norge er de minst religiøse i verden?? Det blir vel litt vrengt? kan tenke meg nord-korenaerne er lite enig med deg.
Og du må jo gjerne tro at usa tar livet av mennesker i guds navn, men det ligger nok mer tungtveiene grunner under det meste.