Paven + H-D = sant

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Paven + H-D = sant

Legg inn av SuperMorten »

NickNei skrev:
SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. Så jeg forstår HD, som på den måten "smisker" med kundene, men forstår ikke paven, men det er kanskje ikke meningen heller...
Ser at propagandaen fra sv sin fjortisskole sitter godt spikret hos deg.
Nå må du ha misforstått veldig mye.. Jeg har både jobbet og bodd i USA, og liker det amerikanske samfunn svært godt, MEN har ikke sansen for "god bless you" i bøtter og spann.. Har heller ikke sansen for politisk-religion uansett hva den måtte hete.

(Kjente jeg ble svett under skjorta nå, for jeg er en av de som ønsker de rødgrønne laaangt under sperregrensen.. :prop: )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

For de som ikke vet det, så er dette med velsigning av mc mer eller mindre en greie der borte. (usa)

I påsken har de tilstelninger på mange store HD-sjapper, har vært med på det et par ganger. Og der er det som regel en prest, som kan velsigne mc-en din hvis du vil. Han legger gjerne hånda på en japse også. Uansett, der får man mat, drikke (øl for de som ikke kjører) og hyggelig selskap. Dette er tradisjon, vi har jo en del tradisjon i Norge også. Og hvorfor skal ikke paven velsigne en mc hvis han blir bedt om det? Jaggu mange trangsynte i dette landet her også ;-) Heldigvis er det vel færre enn det ser ut som her ;-)

mogs
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Legg inn av mogs »

poulet_cavalier skrev:
mogs skrev:Jeg tenker at han kansje skulle "velsignet" et par BMW tanker isteden, etter å ha fulgt med på nye GS tråden. :lol
Jeg kjenner noen som kan ganne dem for deg om du vil :P :p

Ja, hadde du vært brydd med å få tel det. :prf

:lol

Jeg kunne kansje trenge det på min vinglete og skakke ferd mot det totale havari på en eller annen fjelltopp. :knegg
Sist redigert av mogs den 04 okt 2012, 16:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
NickNei

Legg inn av NickNei »

SuperMorten skrev:
NickNei skrev:
SuperMorten skrev:Husk at amerikanere flest er like store religiøse fanatikere som taliban. Så jeg forstår HD, som på den måten "smisker" med kundene, men forstår ikke paven, men det er kanskje ikke meningen heller...
Nå må du ha misforstått veldig mye.. Jeg har både jobbet og bodd i USA, og liker det amerikanske samfunn svært godt, MEN har ikke sansen for "god bless you" i bøtter og spann.. Har heller ikke sansen for politisk-religion uansett hva den måtte hete.

(Kjente jeg ble svett under skjorta nå, for jeg er en av de som ønsker de rødgrønne laaangt under sperregrensen.. :prop: )
Da burde du visst bedre. Hvordan kan man misforstå det der?

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

NickNei skrev:
SuperMorten skrev:
NickNei skrev:

Da burde du visst bedre. Hvordan kan man misforstå det der?
Kanskje du ikke misforstod da ... du bare forstod det på feil måte.
Må si mæ enig med SuperMorten her, amerikanerene har en merkelig måte å blande relegion inn i det meste de gjør, samtidig som de ikke alltid fremstår som like nestekjærlig som bibelen prediker, for å si det mildt.
Det e vel bare de mest ekstreme islamistene som blander krig og relegion på en like selvfølgelig måte som amerikanerne

Brukeravatar
NickNei

Legg inn av NickNei »

Hehe, det er mulig de gjør, men den jevne amerikaner er ikke som en fra taliban. Du skal være ganske hjernevaska for å mene noe slikt. Men det var sikkert bare en fleip da. Uansett er en slik uttalelse temmelig ute av vater. Å mene at jeg forsto det feil, er vel i beste fall å snu saken på hodet.
Minner om at det er to land som har hatt prest som statsminister/overhode, og det er norge og iran. Det gjør vel oss nærmere taliban enn usa ;-)

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

NickNei skrev:Hehe, det er mulig de gjør, men den jevne amerikaner er ikke som en fra taliban. Du skal være ganske hjernevaska for å mene noe slikt. Men det var sikkert bare en fleip da. Uansett er en slik uttalelse temmelig ute av vater. Å mene at jeg forsto det feil, er vel i beste fall å snu saken på hodet.
Minner om at det er to land som har hatt prest som statsminister/overhode, og det er norge og iran. Det gjør vel oss nærmere taliban enn usa ;-)
Tja, det var sagt i en delvis fleipete tone, men likevel .. så mener jeg at det ikke er helt ut av vater, jeg vet ikke om noen land som blander så mye relegion inn i politikken, forutenom de muslimske landa, som USA, gjør du?
... eller i like stor grad innvolverer gud i sin krigføring, gjør du?
Det er ingen land i vesten som tar livet av flere mennesker i guds navn enn USA, eller vet du om noen? Der velsignes både soldater og våpen og giftsprøyter og el.stoler og (for å holde oss innenfor termonologien) Gud vet hva
At Bondevik ble statsminister hadde absolutt ingenting med hverken relegion eller hans yrke å gjøre, du er klar over det?
Sist man hørte Gud bli nevnt i forbindelse med norsk politikk, må jo ha vært i en eller annen abortdebatt på 70--tallet
Det er meget få land i verden, om noen, som har så få relegiøse som Norge. (prosentvis)

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:
NickNei skrev:Hehe, det er mulig de gjør, men den jevne amerikaner er ikke som en fra taliban. Du skal være ganske hjernevaska for å mene noe slikt. Men det var sikkert bare en fleip da. Uansett er en slik uttalelse temmelig ute av vater. Å mene at jeg forsto det feil, er vel i beste fall å snu saken på hodet.
Tja, det var sagt i en delvis fleipete tone, men likevel .. så mener jeg at det ikke er helt ut av vater, jeg vet ikke om noen land som blander så mye relegion inn i politikken, forutenom de muslimske landa, som USA, gjør du?
... eller i like stor grad innvolverer gud i sin krigføring, gjør du?
Det er ingen land i vesten som tar livet av flere mennesker i guds navn enn USA, eller vet du om noen? Der velsignes både soldater og våpen og giftsprøyter og el.stoler og (for å holde oss innenfor termonologien) Gud vet hva
At Bondevik ble statsminister hadde absolutt ingenting med hverken relegion eller hans yrke å gjøre, du er klar over det?
Sist man hørte Gud bli nevnt i forbindelse med norsk politikk, må jo ha vært i en eller annen abortdebatt på 70--tallet
Det er meget få land i verden, om noen, som har så få relegiøse som Norge. (prosentvis)
Amen :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
NickNei

Legg inn av NickNei »

Norge er et kristen land, Vi har soldater i krig, med egen feltprest, kapell, og kirken er med ,og er en del av krigen våre soldater er med på. Akkurat som usa har sine. Og usa blander absolutt ikke krig og religion slik det blir dratt frem her.

Kirken står sterkere i usa, tross at vi i norge har en statskirke. For de fleste i usa er kirken en tradisjon som i norge, her har også kirken en sterk plass, ved jul, påske, bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse, og sorgarbeid.
Ikke så ulikt usa. Men de blander altså religion og krig, mens vi i norge er de minst religiøse i verden?? Det blir vel litt vrengt? kan tenke meg nord-korenaerne er lite enig med deg.

Og du må jo gjerne tro at usa tar livet av mennesker i guds navn, men det ligger nok mer tungtveiene grunner under det meste.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

NickNei skrev:Norge er et kristen land, Vi har soldater i krig, med egen feltprest, kapell, og kirken er med ,og er en del av krigen våre soldater er med på. Akkurat som usa har sine. Og usa blander absolutt ikke krig og religion slik det blir dratt frem her. .
Norge er et kristent land ja ... men hvis du spør hvor mange nordmenn som faktisk tror på Gud, så vil du finne ut at det er veldig få, til å bo i et kristent land.
Ang. den norske feltpresten, så fungerer han vel mere som en psykolog eller ei mor e.l. enn en prest.
NickNei skrev: Kirken står sterkere i usa, tross at vi i norge har en statskirke. For de fleste i usa er kirken en tradisjon som i norge, her har også kirken en sterk plass, ved jul, påske, bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse, og sorgarbeid..
Ikke så ulikt usa. Men de blander altså religion og krig, mens vi i norge er de minst religiøse i verden?? Det blir vel litt vrengt? kan tenke meg nord-korenaerne er lite enig med deg.

Og du må jo gjerne tro at usa tar livet av mennesker i guds navn, men det ligger nok mer tungtveiene grunner under det meste.
Jeg sa vel ikke at vi var de minst relegiøse i verden, men bortimot. Hvis du gidder kan du prøve å finne noen tall på dette
Når vi går i kirken, så er det nok pga tradisjon ja, og i mye større grad enn når amerikanerne går i kirka. Det er jo bare å se hvor mye det prates om "our good lord" i forhold til her i landet, så får man et visst inntrykk av hvor mye de tror på Gud
Ang. siste setninga di, så er det nok ikke bare pga Gud, det har du rett i, men man hører jo "God bless you" fra alle kanter, i alle situasjoner, til alle tider, og til alt og alle.
Der velsignes alt fra idrettsarenaer og donuts til trafikklys og utegriller og håndgranater og hangarskip, og nå det siste altså, HD.
Men jeg gidder ikke mere polemikk omkring dette, jeg har sagt hva jeg mener om saken.
Jeg har møtt litt for mange amerikanere rundt omkring i verden til du klarer å endre på de meningene.

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

NickNei skrev:Norge er et kristen land, Vi har soldater i krig, med egen feltprest, kapell, og kirken er med ,og er en del av krigen våre soldater er med på. Akkurat som usa har sine. Og usa blander absolutt ikke krig og religion slik det blir dratt frem her.

Kirken står sterkere i usa, tross at vi i norge har en statskirke. For de fleste i usa er kirken en tradisjon som i norge, her har også kirken en sterk plass, ved jul, påske, bryllup, dåp, konfirmasjon, begravelse, og sorgarbeid.

Norge er ikke et kristent land, og takk for det. Norge er godt eksempel på en sekulær stat. Heldigvis. Historien viser at jo mer sekulær, dess mindre konflikter. Vi har ikke statskirke i Norge siden 21. mai i år. Det er bra. USA blander kirke, religion og olje i en herlig miks. Amerikanske skoler lærer ungene de rareste ting. Kreasjonismen - en erkeamerikansk oppdiktning - er et eksempel. "In God We Trust" er en annen nyvinning som aldri hadde noe med USA å gjøre i utgangspunktet. Ei heller "One Nation Under God". Alt er stikk i strid med det The Founding Fathers hadde som intensjon.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
NickNei

Legg inn av NickNei »

Direkte fra wikipedia ;) Kan noen skrive litt om taliban også kanskje?

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Det er jo ikke noen stor hemmelighet at mange offentlige skoler i USA nekter å lære barn om Darwin og hans teorier, men heller holder fast ved skapelsesberetningen.
I Norge tror mere enn 75% av oss på evolusjonsteorien mens bare 40% av amerikanerne tror på det samme.
Det gir jo en viss pekepinn relegionens betydning i USA

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Er gjennomsnittsamerikanerens opptreden kristen er jeg jaggu glad jeg er hedning... :twisted
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Helt enig, veldig glad for det :prf
Ikke bare at du e hedning, men at det gjelder de fleste av oss

Svar