
AJ Arena...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... stæsj til Stelvio!
Fikk lyst til å legge ut et bilde tatt av en profesjonell fotograf i nærheten av der Bakpå og jeg bor...:


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: AJ Arena... stæsj til Stelvio!
Må si jeg er imponert
Bra noen tar seg tid til å forevige og dele slike mc-øyeblikk :-)


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Interessant sammenligning på et Guzzi forum jeg stadig vekk er innom og kikker litt på:
http://forum.guzzitech.com/forum/190/9874.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I alle Stelvio-tester jeg har lest er vekten på sykkelen trukket fram som et minus fordi den er oppgitt til å være høyere enn de andre eventyrsyklene Stelvio er blitt sammenlignet med.
Den enkle testen jeg fant på Guzzitech forumet forteller noe annet.
Kan det være slik at MG fabrikken oppgir riktigere tall enn de de øvrige...?
BMW GS har alltid fått skryt for lav vekt...
Utelukkende basert på oppgitte tall og ingen faktiske målinger...?
Betyr ikke all verdens, dette. Men som Stelvio-eier synes jeg dette var en interessant sjekk som viser at man antakelig ikke skal ta alle oppgitte verdier fra produsentene for gitt...
Nevner i samme slengen at både Yamaha SuperTénéré 1200 og Tiger Explorer fikk lavere dreiemomentverdier enn Stelvios 113 Nm i testen svenske Motorrad gjorde tidligere i år.
I tillegg fikk Stelvio litt høyere HK verdier i de målingene testpanelet gjorde enn det fabrikken har opplyst...
Interessante resultater dette også...
http://forum.guzzitech.com/forum/190/9874.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I alle Stelvio-tester jeg har lest er vekten på sykkelen trukket fram som et minus fordi den er oppgitt til å være høyere enn de andre eventyrsyklene Stelvio er blitt sammenlignet med.
Den enkle testen jeg fant på Guzzitech forumet forteller noe annet.
Kan det være slik at MG fabrikken oppgir riktigere tall enn de de øvrige...?
BMW GS har alltid fått skryt for lav vekt...
Utelukkende basert på oppgitte tall og ingen faktiske målinger...?
Betyr ikke all verdens, dette. Men som Stelvio-eier synes jeg dette var en interessant sjekk som viser at man antakelig ikke skal ta alle oppgitte verdier fra produsentene for gitt...
Nevner i samme slengen at både Yamaha SuperTénéré 1200 og Tiger Explorer fikk lavere dreiemomentverdier enn Stelvios 113 Nm i testen svenske Motorrad gjorde tidligere i år.
I tillegg fikk Stelvio litt høyere HK verdier i de målingene testpanelet gjorde enn det fabrikken har opplyst...
Interessante resultater dette også...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Minner meg litt om det jeg leser i tester om GTR'en min. Den skal være topptung og oppleves større en den er. men for min del er det helt motsatt. jeg føler den forsvinner under meg når jeg kjører. GTR'en veier 300kg og 155hk, Hva veier din?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Du ser det AJ, at V-twinner har mere moment enn rekketoere og rekketreere. Det er bare en av mange fordeler med V-twinner i forhold rekkemotorer.AJ skrev:
Nevner i samme slengen at både Yamaha SuperTénéré 1200 og Tiger Explorer fikk lavere dreiemomentverdier enn Stelvios 113 Nm i testen svenske Motorrad gjorde tidligere i år.
I tillegg fikk Stelvio litt høyere HK verdier i de målingene testpanelet gjorde enn det fabrikken har opplyst...
Interessante resultater dette også...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Iflg. denne verdiomregneren så ligger vekta på en NTX med mer utstyr påmontert enn min rene 8V modell på ca. 280 kg (tatt utgangspunkt i resultatet fra den uhøytidelige testen fra Guzzitech-forumet):
Kan nok trekke fra noen kilo på min...
Jeg skal ikke på noen måte påstå at Stelvio er noen lettvekter, for det er den ikke. Men jeg tror nok en del av synset litt for mye når det gjelder vekten på den...
Kan nok trekke fra noen kilo på min...
Jeg skal ikke på noen måte påstå at Stelvio er noen lettvekter, for det er den ikke. Men jeg tror nok en del av synset litt for mye når det gjelder vekten på den...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
AJ skrev:Iflg. denne verdiomregneren så ligger vekta på en NTX med mer utstyr påmontert enn min rene 8V modell på ca. 280 kg (tatt utgangspunkt i resultatet fra den uhøytidelige testen fra Guzzitech-forumet):
Kan nok trekke fra noen kilo på min...
Jeg skal ikke på noen måte påstå at Stelvio er noen lettvekter, for det er den ikke. Men jeg tror nok en del av synset litt for mye når det gjelder vekten på den...

Leste just en Amerikansk test .Stelvioen der veide 650 pound med full tank.(294,8 kg)

If it ain't broke, I'll break it.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Høres ikke helt gæernt ut, det, selv om de veide den til 640 pounds i Guzztech testen...:ejs skrev: Leste just en Amerikansk test .Stelvioen der veide 650 pound med full tank.(294,8 kg)
32 liter bensin veier utvilsomt en god del...leafman60 på Guzzitech forumet skrev:(Later, I topped off the Stelvio tank to full and it weighed-in at 640 pounds.)

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?


- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
ca:23.7 kgAJ skrev:Høres ikke helt gæernt ut, det, selv om de veide den til 640 pounds i Guzztech testen...:ejs skrev: Leste just en Amerikansk test .Stelvioen der veide 650 pound med full tank.(294,8 kg)
32 liter bensin veier utvilsomt en god del...leafman60 på Guzzitech forumet skrev:(Later, I topped off the Stelvio tank to full and it weighed-in at 640 pounds.)
If it ain't broke, I'll break it.
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Og jeg som synes Neil er tung, med sine (i dette selskapet) beskjedne 205 kg tørrvekt.... 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Hadde utrolig mange morsomme og flotte kjøreopplevelser med Tiger 1050, ja! Så sånn sett er den selvfølgelig et savn. På samme måte som TDM'en.ArcticTiger skrev:Begynner du alt å savne den lette, hendige, letthåndterlige og sprettne 1050 Tiger AJ
Men om den er særlig mer letthåndterlig enn Stelvio vil jeg ikke uten videre si... Men at Tiger'n var og er mer spretten, sportslig, sprek og spenstig er jeg ikke det minste i tvil om!
Men hver sykkel har sin sjarm og man vet å sette pris på disse egenskapene når man er eier av de ulike typene. Og Stelvio har helt klart sine meget sterke sider i tillegg til å være overraskende sprek. Bærer sine kilo med letthet og velbalansert eleganse

Skal nok godt under denne vekten også om jeg ikke skal synes en sykkel er tung.Desmo skrev:Og jeg som synes Neil er tung, med sine (i dette selskapet) beskjedne 205 kg tørrvekt....
Fra 120 til 150 kg, tenker jeg vi sier. Da snakker vi om lette tung-sykler og i min verden handler det da først og fremst om Husaberg 570 og KTM Duke 690


Så forskjellene i vekt mellom f.eks. Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio betyr sånn sett ikke så mye for meg.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Hmm, 120 kg ja. Da hadde jeg kanskje klart å reise den opp alene også....
Forøvrig flott og stemningsfullt bilde av Bakpå og deg

Forøvrig flott og stemningsfullt bilde av Bakpå og deg

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Takk for at du synes det :-)Carpa skrev:Hmm, 120 kg ja. Da hadde jeg kanskje klart å reise den opp alene også....![]()
Forøvrig flott og stemningsfullt bilde av Bakpå og deg
Når det gjelder å plukke om sykker'n igjken hvis du skulle komme i skade for å måtte legge den i bakken, så er jeg rimelig sikker på at du fikser å reise en på 200 kg + på hjula igjen også - med rette teknikken

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Stelvio - eventyrlig tung?
Jasså du stoler ikke på det du leser på Webben?AJ skrev: Den enkle testen jeg fant på Guzzitech forumet forteller noe annet.
Kan det være slik at MG fabrikken oppgir riktigere tall enn de de øvrige...?
Utelukkende basert på oppgitte tall og ingen faktiske målinger...?
Men som Stelvio-eier synes jeg dette var en interessant sjekk som viser at man antakelig ikke skal ta alle oppgitte verdier fra produsentene for gitt...
Da jeg leste dette skjønte jeg at GS`en min nok kunne trenge noen flere HK for å bli kvikkere

Her er jeg nok lurt av de useriøse produsentene i Bavaria :-)å

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...