Oppgradere fra A1 til A, "voksen" person.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
JanK
Motorsykkelen din: mcimport.it
Kontakt:

Oppgradere fra A1 til A, "voksen" person.

Legg inn av JanK »

Min far tok førerkort på 70 tallet og fikk A1 med "på kjøpet", hvordan må han gå frem for å oppgradere til fullt mc kort?

:-k
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Oppgradere fra A1 til A, "voksen" person.

Legg inn av simpson »

Vet ikke med de som fikk A1 automaisk, men for de som har hatt opplæring på lett, er det kun sikkerhetskurs bane/vei pluss noen oppfriksningstimer som skal til.
Men nå kommer det vel noe nytt fra neste år igjen, men vet ikke om det har innvirkning på dette.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

På -70tallet kunne du ta lett-mc-lappen når du var 16, og den dagen du ble 18 gikk den automatisk over til å gjelde tung mc.
Kjørte du opp til bil, gjaldt den og for lett mc, men skulle du ha for tung mc måtte du i tillegg kjøre opp for det.
Så fattern din må vel igjennom "full runde" med obligatorisk opplæring og førerprøve tenker jeg....

Brukeravatar
jonnykr
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:På -70tallet kunne du ta lett-mc-lappen når du var 16, og den dagen du ble 18 gikk den automatisk over til å gjelde tung mc.
Kjørte du opp til bil, gjaldt den og for lett mc, men skulle du ha for tung mc måtte du i tillegg kjøre opp for det.
Så fattern din må vel igjennom "full runde" med obligatorisk opplæring og førerprøve tenker jeg....
Jeg gjorde det samme. Han må i gjennom full opplæring unntatt teoriprøve. :prop:
Tut & Kjør!

Brukeravatar
JanK
Motorsykkelen din: mcimport.it
Kontakt:

Legg inn av JanK »

Ok, takk.

Det var det jeg regnet med. Enkelt skal det være...
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:På -70tallet kunne du ta lett-mc-lappen når du var 16, og den dagen du ble 18 gikk den automatisk over til å gjelde tung mc.
Jeg gjorde det samme. Han må i gjennom full opplæring unntatt teoriprøve. :prop:

Stemmer nok dette, måtte gjennom hele prosessen for 6 år siden da jeg oppdaget at tung lappen var blitt borte en eller annen gang i fornyingsprosessen.

Svar