Oppgradere fra A1 til A, "voksen" person.
- JanK
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Kontakt:
Oppgradere fra A1 til A, "voksen" person.
Min far tok førerkort på 70 tallet og fikk A1 med "på kjøpet", hvordan må han gå frem for å oppgradere til fullt mc kort?

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Re: Oppgradere fra A1 til A, "voksen" person.
Vet ikke med de som fikk A1 automaisk, men for de som har hatt opplæring på lett, er det kun sikkerhetskurs bane/vei pluss noen oppfriksningstimer som skal til.
Men nå kommer det vel noe nytt fra neste år igjen, men vet ikke om det har innvirkning på dette.
Men nå kommer det vel noe nytt fra neste år igjen, men vet ikke om det har innvirkning på dette.
-
- Motorsykkelen din: x
På -70tallet kunne du ta lett-mc-lappen når du var 16, og den dagen du ble 18 gikk den automatisk over til å gjelde tung mc.
Kjørte du opp til bil, gjaldt den og for lett mc, men skulle du ha for tung mc måtte du i tillegg kjøre opp for det.
Så fattern din må vel igjennom "full runde" med obligatorisk opplæring og førerprøve tenker jeg....
Kjørte du opp til bil, gjaldt den og for lett mc, men skulle du ha for tung mc måtte du i tillegg kjøre opp for det.
Så fattern din må vel igjennom "full runde" med obligatorisk opplæring og førerprøve tenker jeg....
- jonnykr
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Jeg gjorde det samme. Han må i gjennom full opplæring unntatt teoriprøve.ArcticTiger skrev:På -70tallet kunne du ta lett-mc-lappen når du var 16, og den dagen du ble 18 gikk den automatisk over til å gjelde tung mc.

Tut & Kjør!
- JanK
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Kontakt:
Ok, takk.
Det var det jeg regnet med. Enkelt skal det være...
Det var det jeg regnet med. Enkelt skal det være...
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
- RoJo
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
jonnykr skrev:Jeg gjorde det samme. Han må i gjennom full opplæring unntatt teoriprøve.ArcticTiger skrev:På -70tallet kunne du ta lett-mc-lappen når du var 16, og den dagen du ble 18 gikk den automatisk over til å gjelde tung mc.
Stemmer nok dette, måtte gjennom hele prosessen for 6 år siden da jeg oppdaget at tung lappen var blitt borte en eller annen gang i fornyingsprosessen.