Skummelt, men ganske morsomt når man er i en sånn prosess og føler man er veldig nær for å bare hoppe i det å handlekz1300 skrev:Det er alltid skummelt å visualisere sine drømmer, men jeg har tatt sjangsen. Det er jo ikke sikkert jeg løper å kjøper, men at jeg har PMS fantasier og drømmer for sesongen 2013 det er sikkert. Hvis jeg ender opp med KZ1300 veteranen en sesong til så ikke mobb meg.
Ellers er jeg enig i at Multistrada'en er en nydelig sykkel, men sett i forhold til de to syklene som er vist til i denne tråden. Hvit MS 2011 modell i Fredrikstad for 250k og rød 2012 modell i Trondheim for 270k. Hvilken tror dere er det beste kjøpet?

Vilken av de som er det beste kjøpet kommer vell mest på vilken farge du vil ha.. Men slik tenker jeg:
Hvit 2011 til 250K:
+Greit utstyrt med ganske dyre deler. Synes det er rart å starte med å putte på tankdeksel og skvettlapp i carbon, men men. Slipp-on potten denne har er bare for utseende, da lyddemper ligger sammen med katalysator i manifoilden. GPS og toppboks er nå ivertfall kjekt å ha.
-Bruktsykkel, 1200km er jo ikke all verden, men den er nå ikke "ny"
-Fabrikkgarantien går ut neste år
-Omregistreringsavgift på nesten 3000
Rød 2012 til 270K:
+Ubrukt, ny sykkel
+2års fabrikkgaranti fra datoen den blir registrert
+Ingen omregistreringsavgift
+2012 modellene kom med noen utbedringer. Lengre og mer plass i salen for fører. Ny og bedre brytere på styret. Slepering på gassvarmeholken (slipper en lang loop med ledning)
-Ingen ekstrautsyr. Men har man lyst på denne, så får man en god deal på kjøp av ekstrautstyr. Å da kan du velge noe etter egen smak. Men Touring utgaven har nå bra med utstyr orginal uansett...
-Trondheim er et jo et stykke unna. Men en løsning her på frakt o.l tenker jeg kan ordnes!
Håper dette kan hjelpe litt