jhn skrev:AJ skrev:ojda skrev:Er så ubetinget enig med deg A.J.
Etter at jeg flyttet inn i denne selvforhærligende "familie" kalt Allroadryttere
har jeg irritert vettet av meg fordi gruppetester av disse ikke klarer å favne
det meget moderate antall sykkler som naturlig faller inn i denne gruppe.
Og en av de som oftest blir utelatt er Stelvioen
Personlig synes jeg det hadde det vært morro å se både den, og ikke minst
Multistradaen ( mye pga vekten ) med et sett sjikkelige terrengdekk i denne testen
Men siden det er vanskelig å få alt, får man samle resultater fra forskjellige tester.
Å sy de sammen så godt det går

Honda Crosstourer burde også vært med, når jeg tenker meg om.
Ikke minst fordi den har den samme konfigurasjonen: 19" forhjul, kardang, oppreist kjørestilling, mye moment og lang fjæringsvei.
Synes vel at Crosstourer ikke helt hører hjemme sammen med KTM, Explorer, BMW og Ducati og sikkert flere, den er litt tung og ser litt sedat ut.
Her står det at den har 17" forhjul og veier 275 kg
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2012.htm
Den er da ikke noe tyngre en Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX som definitivt hører hjemme i denne klassen
Klassen har mange variasjoner, 2sylindrede, 3 sylindrede, 4 sylindrede.
17" forhjul, 19" forhjul 21" forhjul. Alt fra moderate til råspreke motorer.
1-2 potter, lavt og høythengende. Og ikke minst vekt fra ca 190 kg - 270+ kg.
Men sittestillingen går det en tydelig rød tråd igjennom
Noen få rangerer Adventureklassen etter kriterier som på den filmen BusaTrond
akurat la inn ( Interessant test forresten)

Mens de fleste rangsjerer etter
allsidig, lettkjørt, behagelig, turregenskaper.
Kan bli vanskelig å definere hva som gjør at noen ikke skal være med