Ja... Nu må du jo ha DTC også.mekkern skrev:jeg er IKKE middelmådig.....jeg er ELENDIG-dessuten har jeg bare gammal dritt under 1000ccm uten TC-ABS-ESA og GPS..Bringisen skrev:Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår![]()
Egentlig rart jeg ikke er dau..
Ny sykkel i 2013
Re: Ny sykkel i 2013
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bringisen skrev:Når jeg er ferdig med skolen blir det kanskje ny R1200GS eller ny KTM 1190 Adv , men jeg er ikke ferdig før 2015 så det blir med F800GSen noen år til ja :-)
Siden jeg fikk litt pes for uttalelsen min i en annen tråd ser jeg mitt snitt til å belyse utsagnet litt. ( alt du sier kan bli brukt i mot deg heter det jo )

Jeg har lyst på en ny R1200GS eller en ny KTM 1190 Adv fordi jeg ønsker meg ESA , TC og LED hovedlys. Jo også kanskje har jeg lyst på de 125-140 hk

MEN....jeg er veldig fornøyd med F800GS og ser at 2013 modellen har fått to av tingene på ønskelisten min (ESA og TC). Jeg har dessuten hatt R1200GS før og innen 2015 skal man jo ikke se bort i fra at F800GS kanskje har kommet i ny drakt med LED frontlykt også. Kanskje vi til og med ser den nye 900 maskinen som er kommet i HQ. Da blir det nok en ny F800(900)GS i stedet for på grunn av dens vekt og lekenhet utenfor veien.

Edit:skriveleifer
Sist redigert av Bringisen den 16 des 2012, 12:10, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Mye skal gå veldig galt om det blir ny sykkel på meg i 2013.
Selv ikke mulig forlokkende 130, 150 eller whatnot more (
) HK effekt får meg til å grave litt ekstra i lommene etter nødvendig kronasje.
Husker jeg var opptatt av effekten en periode i pre-prosessen før TDM'en i 2006.
Men dette roet seg etter hvert. Andre egenskaper ble fokusert i stedet. Kunne jo tenkt "ja, takk begge deler", men avsatt budsjett satte sine begrensninger i tillegg til at interessen for nettopp TDM 900 ikke ga slipp på seg.
Men tvilen kom av og til... 900 kubikk og 86 HK...
. Det så jo ikke direkte imponerende ut på papiret.
Men ut fra mine forutsetninger og erfaring som MC-sjåfør holdt denne effekten i lange baner de fire årene jeg hadde sykkelen. Som allerede godt kjent her inne kjørte jeg 60K med denne sykkelen. Alene og med passasjer og full oppakning. Og TDM'en sluttet aldri å overraske - positivt.
Så ble det Tiger 1050 med ca. 115 HK og enda litt til etter at Arrow anlegget kom på plass. Veldig godt fornøyd med denne også, jeg.
Kjørte godt og vel 40K de to årene jeg hadde den.
Og nå har jeg gått opp ytterligere vel 100 kubikk til Stelvio med sine 1151 ccm3.
Mindre effekt, høyere vekt, men mer moment enn Tiger. Og er så langt strålende fornøyd. Har krefter nok og det går raskt nok. Også fra 0 til 100, selv om Tiger langet ut en anelse raskere.
Og der glemte jeg hvorfor jeg begynte å skrive dette innlegget...
Vel... uansett var det morsomt å se litt tilbake på de valgene man gjør. Og hvor lenge de varer.
Og for å gjenta det jeg begynte posten med: mye skal gå veldig galt om det blir ny sykkel på meg i 2013. Så langt er jeg strålende fornøyd med Stelvio, en sykkel mange kan mene mye om. Men jeg tror ingen våger å påstå at den er spesielt anonym og blir "borte i mengden".
Og det at folk kommer bortom og kommer med historier de har opplevd eller hørt om Guzzi er en ekstra bonus - synes jeg.
Anbefalingen min får bli den samme som mange andre også gjør på forum som dette; følge heller hjertet enn hjernen når det gjelder valg av sykkel - men 'føl praktisk'. Dvs. å ta høyde for hva du skal bruke sykkelen til.
Hadde ikke jeg skulle kjørt så mye som jeg gjør med to på så kan det godt hende at jeg hadde valgt en Guzzi V7 i stedet eller kanskje til og med en KTM 690
.
Selv ikke mulig forlokkende 130, 150 eller whatnot more (

Husker jeg var opptatt av effekten en periode i pre-prosessen før TDM'en i 2006.
Men dette roet seg etter hvert. Andre egenskaper ble fokusert i stedet. Kunne jo tenkt "ja, takk begge deler", men avsatt budsjett satte sine begrensninger i tillegg til at interessen for nettopp TDM 900 ikke ga slipp på seg.
Men tvilen kom av og til... 900 kubikk og 86 HK...

Men ut fra mine forutsetninger og erfaring som MC-sjåfør holdt denne effekten i lange baner de fire årene jeg hadde sykkelen. Som allerede godt kjent her inne kjørte jeg 60K med denne sykkelen. Alene og med passasjer og full oppakning. Og TDM'en sluttet aldri å overraske - positivt.
Så ble det Tiger 1050 med ca. 115 HK og enda litt til etter at Arrow anlegget kom på plass. Veldig godt fornøyd med denne også, jeg.
Kjørte godt og vel 40K de to årene jeg hadde den.
Og nå har jeg gått opp ytterligere vel 100 kubikk til Stelvio med sine 1151 ccm3.
Mindre effekt, høyere vekt, men mer moment enn Tiger. Og er så langt strålende fornøyd. Har krefter nok og det går raskt nok. Også fra 0 til 100, selv om Tiger langet ut en anelse raskere.
Og der glemte jeg hvorfor jeg begynte å skrive dette innlegget...

Vel... uansett var det morsomt å se litt tilbake på de valgene man gjør. Og hvor lenge de varer.
Og for å gjenta det jeg begynte posten med: mye skal gå veldig galt om det blir ny sykkel på meg i 2013. Så langt er jeg strålende fornøyd med Stelvio, en sykkel mange kan mene mye om. Men jeg tror ingen våger å påstå at den er spesielt anonym og blir "borte i mengden".
Og det at folk kommer bortom og kommer med historier de har opplevd eller hørt om Guzzi er en ekstra bonus - synes jeg.
Anbefalingen min får bli den samme som mange andre også gjør på forum som dette; følge heller hjertet enn hjernen når det gjelder valg av sykkel - men 'føl praktisk'. Dvs. å ta høyde for hva du skal bruke sykkelen til.
Hadde ikke jeg skulle kjørt så mye som jeg gjør med to på så kan det godt hende at jeg hadde valgt en Guzzi V7 i stedet eller kanskje til og med en KTM 690

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- JRO
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Mitt stepp blir nok større enn ditt AJ, jeg tenker meg å hoppe fra en 1981 modell Kawasaki med 130 hk, 1300 ccm og rundt 300 kg. Til en 2 til 3 år gammel ADV modell, du skriver følg hjertet og ikke hjernen i valg av ny sykkel. Ja, jeg har tenkt det, fram til nå har jeg kjørt ca. 4 til 5k km i sesongen, ønsker med å kjøpe ny sykkel å øke dette betraktelig. Men jeg har de samme showstopperne som jeg har hatt de siste årene, alenetid, jobb, familie og vær som har begrenset mye av motorsykkelkjøringen. Men tror vel at med en nyere sykkel så skal iallefall vær argumentet ikke brukes så ofte.
Det er også helt klart at turene som MCsiden arrangerer har fått meg til å kjøre mer, det har vært veldig sosialt å treffe likesinnede med samme interesse for MC kjøring. Jeg er også i en økonomisk situasjon hvor det å kjøpe en ny sykkel ikke vil tære på familiekapitalen. Jeg har vært gjeldfri i en del år nå og har kunnet spart opp en sparekonto som jeg skal bruke på ny sykkel. Sparekontoen er blitt så stor at ingen av de syklene jeg har kikket på tømmer hele kontoen.
Multistradaen i Fredrikstad er fremdeles med som en het kandidat, Tiger Explorer er også fremdeles veldig aktuell selv om det er veldig få sykler på bruktmarkedet. Tenere har falt litt ut etter å ha lest en del tester, BMW GS / GSA er fremdeles veldig aktuelle. Eneste minuset med MTS'en er at den ikke har kardang, anser fremdeles kardang som mer vedlikeholdsfri enn kjede.
Men i PMS tiden er det veldig morro og sjekke bruktmarkedet og planlegge besøk til motorsykkelforretninger for å holde MC interessen ved like. Planlegger en Fredrikstad tur like over jul for å kikke på den hvite Multistradaen.
Det er også helt klart at turene som MCsiden arrangerer har fått meg til å kjøre mer, det har vært veldig sosialt å treffe likesinnede med samme interesse for MC kjøring. Jeg er også i en økonomisk situasjon hvor det å kjøpe en ny sykkel ikke vil tære på familiekapitalen. Jeg har vært gjeldfri i en del år nå og har kunnet spart opp en sparekonto som jeg skal bruke på ny sykkel. Sparekontoen er blitt så stor at ingen av de syklene jeg har kikket på tømmer hele kontoen.
Multistradaen i Fredrikstad er fremdeles med som en het kandidat, Tiger Explorer er også fremdeles veldig aktuell selv om det er veldig få sykler på bruktmarkedet. Tenere har falt litt ut etter å ha lest en del tester, BMW GS / GSA er fremdeles veldig aktuelle. Eneste minuset med MTS'en er at den ikke har kardang, anser fremdeles kardang som mer vedlikeholdsfri enn kjede.
Men i PMS tiden er det veldig morro og sjekke bruktmarkedet og planlegge besøk til motorsykkelforretninger for å holde MC interessen ved like. Planlegger en Fredrikstad tur like over jul for å kikke på den hvite Multistradaen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
God økonomisk romslighet og ditto handlingsrom er alltid en fordel
Lykke til med valg av sykkel. En hvit Multistrada behøver nødvendigvis ikke være helt feil...
Var fast bestemt på en orange (gul står det riktignok i katalogen...) Stelvio, men endte opp med en hvit. Og har slett ikke angret på det :-) .

Lykke til med valg av sykkel. En hvit Multistrada behøver nødvendigvis ikke være helt feil...
Var fast bestemt på en orange (gul står det riktignok i katalogen...) Stelvio, men endte opp med en hvit. Og har slett ikke angret på det :-) .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bringisen
Jøss, gjeldfri.... Det kommer jeg aldri til å bli om jeg ikke vinner i Lotto , men siden jeg ikke tipper Lotto så vinner jeg heller ikke.
Gjeldfri er noe de fleste drømmer om men med middelklasse inntekt og stor livslyst så ser jeg på det som en fjern drøm.
Jeg ser opp til dem som sparer og sparer i mange år for tilslutt å bli gjeldfri men for meg blir det desverre ikke reelt.
Jeg lever for mye i nuet og har det morsomt akkurat nå , tar aldri opp for mye gjeld og kun på ting jeg kan kvitte meg med om verden skulle rase sammen.
Men spare slik at jeg ikke kan nyte livets goder klarer jeg ikke , jeg mistet venner som aldri rakk å bli mer enn litt over 40. Står jeg i valget mellom levelig gjeld og leve godt eller gjeldfri etter årevis med sparing og et nøkternt liv så velger jeg levelig gjeld.
Dette er kun mitt valg og jeg vet få er enig med meg og jeg ser opp til dem som er gjeldfri, det må være befriende å legge seg om kvelden i den forvisset at man ikke skylder noen penger.

Gjeldfri er noe de fleste drømmer om men med middelklasse inntekt og stor livslyst så ser jeg på det som en fjern drøm.
Jeg ser opp til dem som sparer og sparer i mange år for tilslutt å bli gjeldfri men for meg blir det desverre ikke reelt.
Jeg lever for mye i nuet og har det morsomt akkurat nå , tar aldri opp for mye gjeld og kun på ting jeg kan kvitte meg med om verden skulle rase sammen.
Men spare slik at jeg ikke kan nyte livets goder klarer jeg ikke , jeg mistet venner som aldri rakk å bli mer enn litt over 40. Står jeg i valget mellom levelig gjeld og leve godt eller gjeldfri etter årevis med sparing og et nøkternt liv så velger jeg levelig gjeld.

Dette er kun mitt valg og jeg vet få er enig med meg og jeg ser opp til dem som er gjeldfri, det må være befriende å legge seg om kvelden i den forvisset at man ikke skylder noen penger.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jeg tror egentlig mange er enig med degBringisen skrev:Jøss, gjeldfri.... Det kommer jeg aldri til å bli om jeg ikke vinner i Lotto , men siden jeg ikke tipper Lotto så vinner jeg heller ikke.![]()
Men spare slik at jeg ikke kan nyte livets goder klarer jeg ikke , jeg mistet venner som aldri rakk å bli mer enn litt over 40. Står jeg i valget mellom levelig gjeld og leve godt eller gjeldfri etter årevis med sparing og et nøkternt liv så velger jeg levelig gjeld.![]()

Prøv å få med en av de beste kjøredressene i budsjettet, da betyr ikke en regnskur mye. Utfordringen er å finne gode kjøresko som holder skikkelig tørt over tid.kz1300 skrev: vær som har begrenset mye av motorsykkelkjøringen.
Moro å skimme markedet med penger på bok tenker jeg

Men do not quit playing because they grow old,
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
det er ikke bare bare det heller....en lurer jo på hva er den RETTE sykkelen er...når en står helt fritt til å velge ,så er det nesten værre......... :-)åjoo skrev:Moro å skimme markedet med penger på bok tenker jeg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: x
Klart det er stas med Penger på bok
, men det er veldig mye mer morro med en spellerny Multistrada i Garrasjen

Med cash i handa og ingen innbyttesykkel så er det vel mulig å få et godt tilbud på en helt ny sykkel og
Så kan du velge den modell som tiltaler deg mest, og få med det utstyret du ser som mest hensiktsmessig.

Med cash i handa og ingen innbyttesykkel så er det vel mulig å få et godt tilbud på en helt ny sykkel og

Så kan du velge den modell som tiltaler deg mest, og få med det utstyret du ser som mest hensiktsmessig.
- Bringisen
Jeg har faktisk opplevd at selgeren er mer fornøyd når du kommer inn og spør om finansiering også.ArcticTiger skrev:Klart det er stas med Penger på bok, men det er veldig mye mer morro med en spellerny Multistrada i Garrasjen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Med cash i handa og ingen innbyttesykkel så er det vel mulig å få et godt tilbud på en helt ny sykkel og![]()
Jeg vet at endel forhandlere får provisjon fra finansieringsselskapet de representerer.
Men selvfølgelig er det stas med penger på bok, jeg elsker de få pengene jeg har på bok

Jeg velger å se bort fra de pengene som ligger i boligen , de skal jeg ha til pensjonist tilværelsen

Bringisen skrev:Bringisen skrev:Når jeg er ferdig med skolen blir det kanskje ny R1200GS eller ny KTM 1150 Adv , men jeg er ikke ferdig før 2015 så det blir med F800GSen noen år til ja :-)
Siden jeg fikk litt pes for uttalelsen min i en annen tråd ser jeg mitt snitt til å belyse utsagnet litt. ( alt du sier kan bli brukt i mot deg heter det jo )![]()
Jeg har lyst på en ny R1200GS eller en ny KTM 1150 Adv fordi jeg ønsker meg ESA , TC og LED hovedlys. Jo også kanskje har jeg lyst på de 125-140 hk![]()
![]()
MEN....jeg er veldig fornøyd med F800GS og ser at 2013 modellen har fått to av tingene på ønskelisten min (ESA og TC). Jeg har dessuten hatt R1200GS før og innen 2015 skal man jo ikke se bort i fra at F800GS kanskje har kommet i ny drakt med LED frontlykt også. Kanskje vi til og med ser den nye 900 maskinen som er kommet i HQ. Da blir det nok en ny F800(900)GS i stedet for på grunn av dens vekt og lekenhet utenfor veien.
...øpppp..KTM er 1190.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... cial-pics/
- Bringisen
Obs skriveleif ( alt du sier kan bli brukt i mot deg )ZZR-Erling skrev:Bringisen skrev:Bringisen skrev:Når jeg er ferdig med skolen blir det kanskje ny R1200GS eller ny KTM 1150 Adv , men jeg er ikke ferdig før 2015 så det blir med F800GSen noen år til ja :-)
Siden jeg fikk litt pes for uttalelsen min i en annen tråd ser jeg mitt snitt til å belyse utsagnet litt. ( alt du sier kan bli brukt i mot deg heter det jo )![]()
Jeg har lyst på en ny R1200GS eller en ny KTM 1150 Adv fordi jeg ønsker meg ESA , TC og LED hovedlys. Jo også kanskje har jeg lyst på de 125-140 hk![]()
![]()
...øpppp..KTM er 1190.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... cial-pics/

Men den er tøff likevel

Bringisen skrev:Obs skriveleif ( alt du sier kan bli brukt i mot deg )ZZR-Erling skrev:Bringisen skrev:Bringisen skrev:Når jeg er ferdig med skolen blir det kanskje ny R1200GS eller ny KTM 1150 Adv , men jeg er ikke ferdig før 2015 så det blir med F800GSen noen år til ja :-)
![]()
...øpppp..KTM er 1190.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... cial-pics/![]()
Men den er tøff likevel![]()
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1Ee-SJMCBVU[/video]
Ja, det er jo lit av en bike! Jeg føler kun et eneste, (mulig ubegrunnet) meeen, tro om den holder sammen?

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Næmen, se!
En ekte adventourer uten nebb!?
Men med den "riktige" konfigurasjonen hva gjelder hjul og dekkdim.:

Men med den "riktige" konfigurasjonen hva gjelder hjul og dekkdim.:
MCN Motorcyclenews.com skrev: The orange and silver bikes are the standard version, defined by its 19in/17in wheel combination, adjustable seat, screen and footpegs and electronic suspension while the white/black bike is the more off-road orientated ‘R’ version, with 21in/18in wheels and fully-adjustable long-travel suspension.