Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Busa Trond »

Prøver og få med meg en del tester på YouTube, det er del fra Motociclismo som gjerne tester alle typer mot hverandre. Men der får jeg noe språkproblemer :mk .

Dette er en test som en kan ta med seg, 3.stk blir kjørt litt friskt :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yohu0wuR ... detailpage[/video]

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Busa Trond skrev:Prøver og få med meg en del tester på YouTube, det er del fra Motociclismo som gjerne tester alle typer mot hverandre. Men der får jeg noe språkproblemer :mk .

Dette er en test som en kan ta med seg, 3.stk blir kjørt litt friskt :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yohu0wuR ... detailpage[/video]
Fin den der. Jeg synes å skimte at KTMen var den som så ut til å være lettest og håndtere. Det som overrasket meg var at Yamahaen var brukenes til det der :-) Den er jo ganske så heavy. Har lest så mange steder at den er for tung og at karakteristikken gjør at den føles litt undermotorisert. Men det så jo ut som om disse karene hadde håndtert slikt før ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Enig med deg Bringisen, det virker som KTM gjør det bra både på og ikke minst av asfalten i alle testene. Yamahaen blir en slik som ikke er best på noe, men gjør det jevnt bra på alt. Men ut av den siste testen her så virket sykkelene nesten noe letter en det jeg har sett i tester før :scratch , så det har nok mye og si hvem som kjører :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Her er en sykkel som helt opplagt hørere hjemme i ADV-klassen, nemlig Benelli 11230 Amazonas:

[img]http://i49.tinypic.com/1glphg.jpg[/img]

Ikke mange av disse i Norge, dessverre...

Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Legg inn av omaas »

R1 har blitt nevnt tidligere og her er det en BMW variant. :-)

http://www.diseno-art.com/news_content/ ... underlich/

Bilde
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Busa Trond skrev: Men ut av den siste testen her så virket sykkelene nesten noe letter en det jeg har sett i tester før :scratch , så det har nok mye og si hvem som kjører :D
Alfa og omega det. De av oss som er Bambi på glattisen, eller drita redd på grus er nok like redd nesten uansett hva vi kjører med :-k
Hvis vi derimot hadde leika mye på grus uten hemninger i flere år hadde vi kanskje vært skikkelig kvalifiserte til å si noe om forskjellene...?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Tøff den BMW'en. Hvis man hadde fått på en mere hensiktsmessig front ....kåpe/vindskjerm/lykt ... så hadde det vært toppers.
Det samme med denne
[video]http://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg[/video]

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

joo skrev:
Busa Trond skrev: Men ut av den siste testen her så virket sykkelene nesten noe letter en det jeg har sett i tester før :scratch , så det har nok mye og si hvem som kjører :D
Alfa og omega det. De av oss som er Bambi på glattisen, eller drita redd på grus er nok like redd nesten uansett hva vi kjører med :-k
Hvis vi derimot hadde leika mye på grus uten hemninger i flere år hadde vi kanskje vært skikkelig kvalifiserte til å si noe om forskjellene...?
Ikke minst har det litt å si med størrelsen på lommeboken også. Når jeg kjørte opplæringsturene på Adventuredays i Sverige så var det ikke redselen for meg selv som var størst men redselen for å skade sykkelen. Jeg følte langt i fra at jeg fikk utnyttet meg selv nok og i allefall ikke det sykkelen var god for. Hvor stor forsikringsregningen ville komme på surret hele tiden i hodet. Det hadde vært artig å fått kjøre en sykkel til maks uten å tenke på økonomien om man skulle gå på trynet :-k
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Tøff den BMW'en. Hvis man hadde fått på en mere hensiktsmessig front ....kåpe/vindskjerm/lykt ... så hadde det vært toppers.
Det samme med denne
[video]http://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg[/video]
Må ikke glemme fjæringsvei. Slik jeg ser det er det en av de store fordelene til en ADV.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Ja, det e jo viktig. På R1 ser det ut til å være fikset med ny gaffel og demper og fjær.
Litt usikker på BMW'en.
Jeg tror en sykkel ala R1 kunne blitt en bra adv-sykkel.

PS. Eller en GSX 1000, som sikkert du ville foretrukket

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Her er også en, men vet ikke om de leveres i Norge, Buel:

http://www.harley-davidson.se/produkter/buell/adventure" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg begynner å få sansen for Multistradaen iom dens "Superbike in disguise" fremtoning :twisted
Kevin Ash liker den jo også :-) http://www.telegraph.co.uk/motoring/col ... eview.html

Her er også et "review", fra Ultimate Motorcycling:
http://www.ultimatemotorcycling.com/201 ... 0_S_Review

Bilde

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Jeg er enig med deg om Multistradaen. Jeg har vel ved et par anledninger sagt at det blir min neste sykkel ... så har jeg sagt at jeg vil ha en K1200/1300 S/RS ... og så har jeg sagt at jeg skal beholde V-stromen og kjøpe en litt eldre sportstourer.
Jeg har en ZZR 1100 på handa, som jeg tror blir min ganske snart for en billig penge.
ZZR'n blir jeg nok å kjøpe uansett, det blir et garageprosjekt som jeg vil ha i perfekt stand, + litt.
Men hva som skjer ang V-strom, Multistrada og BMW ... ja det vet ingen.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Jeg er enig med deg om Multistradaen. Jeg har vel ved et par anledninger sagt at det blir min neste sykkel ... så har jeg sagt at jeg vil ha en K1200/1300 S/RS ... og så har jeg sagt at jeg skal beholde V-stromen og kjøpe en litt eldre sportstourer.
Jeg har en ZZR 1100 på handa, som jeg tror blir min ganske snart for en billig penge.
ZZR'n blir jeg nok å kjøpe uansett, det blir et garageprosjekt som jeg vil ha i perfekt stand, + litt.
Men hva som skjer ang V-strom, Multistrada og BMW ... ja det vet ingen.
Du har jo en i "nærheten" som er "ZZR-spesialist". Kyrre i Alta. "Dynoman" på Bike.no

Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Legg inn av omaas »

Aprilia kommer med en ny ADV sykkel: :yeyeye

Bilde

Den har det meste av gadget man trenger:

AVAILABLE OUTFITTING
Caponord 1200 has a wealth of standard equipment which includes, but is not limited to:
Ride by Wire system
Three engine maps, Sport, Touring and Rain
ABS (which can be disabled)
ATC (which can be disabled and adjusted to 3 different settings)
Adjustable windshield
Hand guard

The Travel Pack outfitting adds:
ADD (Aprilia Dynamic Damping)
Cruise Control
Shock absorber with built in piggy back, spring preload electrically adjustable to 4 predefined settings (rider only, rider and passenger, rider only with panniers, rider and passenger with panniers)
Pair of panniers colour coded to match the body
Center stand

http://www.roadracingworld.com/news/art ... icle=50295

AJ: Her er det en med lavt plassert eksos ;-)
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Svar