Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:
ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev:
SuperMorten skrev:Tror det må være et virus av noe slag. Jeg har også vært smittet av Multistrada 1200-viruset de siste ukene..
Løp å kjøp :thumleft Eneste som kan kurrere dette viruset :prop:
Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted




Don't drink and ride, you may spill your drink :[-X :P :p
Du skulle jo ha stuka hjulet mot veggen og hatt ei hand på gassholken, masse blårøyk OG skåla.. Men med tanke på at det er i kjellerstua er det kanskje greit å la være.. Våkna opp første nyttårsdag for noen år sida og lurte på hva som lukta før vage minner om burnout i kjellern løste mysteriet... :lol

:D
Gærning :D

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Busa Trond »

ZZR-Erling skrev: Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted
Jeg vedder 200,- på at ZZR-Erling kjøper seg Multistrada i 2015 Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev: Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted
Jeg vedder 200,- på at ZZR-Erling kjøper seg Multistrada i 2015 Bilde
Om 2-3 år kan mye skje.....tenk på hvor mange modeller som er blitt enda nyere :D
Priser , popularitet og mye annet kan bli både til glede og til ergelser.
Vil ikke være med på noe veddemål, men spennende blir det uansett.

Selv skal jeg også ha ny sykkel om et par år , men hva det blir er ganske åpent ennå.
Det kommer også an på lønn etter endt videreutdanning. Ender jeg som teknikker eller ingeniør , det får vi se hvor fort lei jeg blir og på karakterene :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev: Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted
Jeg vedder 200,- på at ZZR-Erling kjøper seg Multistrada i 2015 Bilde
Nja-a...den er lett, smidig, sterk, allsidig, får meget gode skussmål, har et høyt teknologisk nivå, og det ser ut til å være driftssikker...men, som det skrives, mye kan skje på den tida. Skulle jeg måtte ta en uprøvd nu, i den kategorien, hadde jeg tatt en Pikes Peak med matchende kufferter :thumleft


Bilde



....meeen, kanskje velger jeg en ny ZZR :knegg

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Busa Trond »

ZZR-Erling skrev:
Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev: Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted
Jeg vedder 200,- på at ZZR-Erling kjøper seg Multistrada i 2015 Bilde
Nja-a...den er lett, smidig, sterk, allsidig, får meget gode skussmål, har et høyt teknologisk nivå, og det ser ut til å være driftssikker...men, som det skrives, mye kan skje på den tida. Skulle jeg måtte ta en uprøvd nu, i den kategorien, hadde jeg tatt en Pikes Peak med matchende kufferter :thumleft


Bilde



....meeen, kanskje velger jeg en ny ZZR :knegg

Bilde
Når du sitter på den flotte sykkelen du har i dag blir jo det meste nedtur sett bort fra den nye ZZRen, hvis du ser på opplevd kvalitet og ytelser. Jeg satte meg på Multistradan den gangen jeg kjørte Hayabusa for en liten testrunde. Da opplevde jeg den som noe/meget sløv, både på effekt og hvordan den lå på veien. Jeg veit det at man ikke skal samenligne disse to klassene men det var min oppfatning da. Nå som jeg har kjørt Explorer en stund vil jeg sikkert oppleve Multistradan som sprek hvis jeg setter meg på den :scratch .
Det er bare å følge hjertet :prf . Jeg trives masse på den sykkelen jeg har i dag. Lykke til med valget :thumleft
Det flotte med Adventure er at man kan kjøre så mange steder i en behagelig sittestilling, så får det heller være at en Audi og Bmw kjører fra oss :D

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

dobbeleditmuseproblem :-)å
Sist redigert av ZZR-Erling den 26 des 2012, 15:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Busa Trond »

Bringisen skrev: Vil ikke være med på noe veddemål, men spennende blir det uansett.
Det kommer også an på lønn etter endt videreutdanning.
Å, bli med a :P :p

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev:
Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev: Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted
Jeg vedder 200,- på at ZZR-Erling kjøper seg Multistrada i 2015 Bilde
Nja-a...den er lett, smidig, sterk, allsidig, får meget gode skussmål, har et høyt teknologisk nivå, og det ser ut til å være driftssikker...men, som det skrives, mye kan skje på den tida. Skulle jeg måtte ta en uprøvd nu, i den kategorien, hadde jeg tatt en Pikes Peak med matchende kufferter :thumleft


Bilde



....meeen, kanskje velger jeg en ny ZZR :knegg

Bilde
Når du sitter på den flotte sykkelen du har i dag blir jo det meste nedtur sett bort fra den nye ZZRen, hvis du ser på opplevd kvalitet og ytelser. Jeg satte meg på Multistradan den gangen jeg kjørte Hayabusa for en liten testrunde. Da opplevde jeg den som noe/meget sløv, både på effekt og hvordan den lå på veien. Jeg veit det at man ikke skal samenligne disse to klassene men det var min oppfatning da. Nå som jeg har kjørt Explorer en stund vil jeg sikkert oppleve Multistradan som sprek hvis jeg setter meg på den :scratch .
Det er bare å følge hjertet :prf . Jeg trives masse på den sykkelen jeg har i dag. Lykke til med valget :thumleft
Det flotte med Adventure er at man kan kjøre så mange steder i en behagelig sittestilling, så får det heller være at en Audi og Bmw kjører fra oss :D

Visdom det der :mk

Har prøvd en stor touringbike fra en europeisk produsent i år..og steike kor herlig det var.........................................å komme tilbake på egen bike å KJØRE mc! Svingene sitter, alt oppleves tight, barskt, presist og sterkt! :prf
Jeg kan feks ikke like eller gjøre meg "vant med" turbulens, lastekselreaksjoner, luggete inj og vindbuller. Jeg er mao kresen på bikene, så det skal bli interesant hva jeg mener etter test av noen ADV-bikes til våren :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: Jeg kan feks ikke like eller gjøre meg "vant med" turbulens, lastekselreaksjoner, luggete inj og vindbuller. Jeg er mao kresen på bikene, så det skal bli interesant hva jeg mener etter test av noen ADV-bikes til våren :knegg
:knegg
Ja, da tenker jeg det er en viss sjanse for at du konkluderer med at disse adv.syklene meget mulig ikke er noe for deg...
Av de syklene jeg har prøvd/testkjørt har alle mer eller mindre samme problem - eller utfordring, vil kanskje noen si... Og det selvfølgelig vindskjermstøy og mer eller mindre turbulens.
Verst av de jeg prøvde var faktisk Multistrada 1200... Men med modifisert front på årets modell kan dette kanskje ha bedret seg noe (skjønt jeg tviler...).
Selv Moto Guzzi, med sin lange erfaring med vindtunneler (første MC-produsent med egen vindtunnel), har ikke fått dette helt til på Stelvio. Mens den lille vindskjermen på Sport 1200, derimot, funker omtrent optimalt.

Skal man få bukt med vindutfordringene på disse eventyrsyklene må høyden på skjermen økes til det latterlige slik at man sitter rett opp og ned og glaner gjennom en nesten vanvittig høy skjerm.

Min teori er at eventyrsyklene har for stor avstand mellom føreren og skjermkanten slik at både lyden, når den treffer skjermen og området mellom skjermkant og fører, gir rom for mye støy og 'urolig' vindstrømmer i dette området.
Veldig vanskelig å få gjort noe med begge deler på en god måte.
Er man heldig kan man få redusert ulempene med én av utfordringene noe. Som f.eks. bedre vindbeskyttelsen og få redusert turbulensen, mens støyen derimot forblir uløst - eller at den økes.

Kan ikke vise til noen forskning på dette, kun egenerfaring fra, som allerede nevnt, testkjøringer av sykler, men også fra de tre syklene jeg har hat hatt. Alle tre med samme type ergonomi (sittestilling) som innebærer omtrent samme avstand mellom skjerm og fører og med skjermer som har hatt omtrent samme vinkel og kun marginale forskjeller hva gjelder skjermhøyde og bredde.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av TomB »

ZZR-Erling skrev:
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D
Må innrømme at jeg klør meg litt i hue nå, fordi at du skal prøve Stelvio`n.
Da tenker jeg på hva du mener om GS`n, da synes jeg at Stelvio`n er mye dårligere på det aller meste.
Spesielt på hvordan du kjører!

Artig å prøve så mye som mulig da :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

TomB skrev:
ZZR-Erling skrev:
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D
Må innrømme at jeg klør meg litt i hue nå, fordi at du skal prøve Stelvio`n.
Da tenker jeg på hva du mener om GS`n, da synes jeg at Stelvio`n er mye dårligere på det aller meste.
Spesielt på hvordan du kjører!

Artig å prøve så mye som mulig da :knegg
Ja, jeg skal vel også prøve Stelvioen...ja muligens...GS...har prøvd...og liker ikke...rister noe "jævlig" og har jo ingen anelse om hva forhjulet bedriver...og nå inn i helvete høg, akkurat høg kan æ nok venne mæ tel...ja Tom, e spent sjøl :scratch

Ser vel i grunn for mæ at æ "prestere" noe jævelsk med wobbel...og sætt fra mæ "skiten" :-)å


AJ..visdomsord det der...jeg hater å se gjennom en skjerm..kjører som regel den helt ned om mulig. Dog har jo Pikes Peak en lovende lav skjerm.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Jinta »

ZZR-Erling skrev:
TomB skrev:
ZZR-Erling skrev:
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D
Må innrømme at jeg klør meg litt i hue nå, fordi at du skal prøve Stelvio`n.
Da tenker jeg på hva du mener om GS`n, da synes jeg at Stelvio`n er mye dårligere på det aller meste.
Spesielt på hvordan du kjører!

Artig å prøve så mye som mulig da :knegg
Ja, jeg skal vel også prøve Stelvioen...ja muligens...GS...har prøvd...og liker ikke...rister noe "jævlig" og har jo ingen anelse om hva forhjulet bedriver...og nå inn i helvete høg, akkurat høg kan æ nok venne mæ tel...ja Tom, e spent sjøl :scratch

Ser vel i grunn for mæ at æ "prestere" noe jævelsk med wobbel...og sætt fra mæ "skiten" :-)å


AJ..visdomsord det der...jeg hater å se gjennom en skjerm..kjører som regel den helt ned om mulig. Dog har jo Pikes Peak en lovende lav skjerm.

Asåå dø,,,,nå har du akkurat fått deg ny standsmessig Kawasaki mekkedress i julegave, så ska du ha deg en anna bike med tida så stemmer je for en splitter ny ZZR.....no doubt! :prop:

.....sjøl drømmer je ikke om en ny bike i 2013,,,,je venter på den :prf :thumleft
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
TomB skrev:
ZZR-Erling skrev:
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D
Må innrømme at jeg klør meg litt i hue nå, fordi at du skal prøve Stelvio`n.
Da tenker jeg på hva du mener om GS`n, da synes jeg at Stelvio`n er mye dårligere på det aller meste.
Spesielt på hvordan du kjører!

Artig å prøve så mye som mulig da :knegg
Ja, jeg skal vel også prøve Stelvioen...ja muligens...GS...har prøvd...og liker ikke...rister noe "jævlig" og har jo ingen anelse om hva forhjulet bedriver...og nå inn i helvete høg, akkurat høg kan æ nok venne mæ tel...ja Tom, e spent sjøl :scratch

Ser vel i grunn for mæ at æ "prestere" noe jævelsk med wobbel...og sætt fra mæ "skiten" :-)å


AJ..visdomsord det der...jeg hater å se gjennom en skjerm..kjører som regel den helt ned om mulig. Dog har jo Pikes Peak en lovende lav skjerm.

:P :p Det var voldsomt.... :scratch Jeg er ganske sikker på at det må ha vært noe hakkanes gale med den GSen du kjørte :D
Eller er du sikker på at det var en GS ;-)

Om det var en GS og at den virket så tror jeg ikke en slik type sykkel er noe for deg :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev:
Busa Trond skrev:
ZZR-Erling skrev: Nå skal ikke jeg kjøpe ny bike før 2015 da, men Multistrada og Tiger Explorer er interesante og må prøves når det er mulig. En annen interessant sak er jo Adventure 1190, men jeg trivs jo godt på min ZZR..såååå :twisted
Jeg vedder 200,- på at ZZR-Erling kjøper seg Multistrada i 2015 Bilde
Nja-a...den er lett, smidig, sterk, allsidig, får meget gode skussmål, har et høyt teknologisk nivå, og det ser ut til å være driftssikker...men, som det skrives, mye kan skje på den tida. Skulle jeg måtte ta en uprøvd nu, i den kategorien, hadde jeg tatt en Pikes Peak med matchende kufferter :thumleft


Bilde



....meeen, kanskje velger jeg en ny ZZR :knegg

Bilde
Når du sitter på den flotte sykkelen du har i dag blir jo det meste nedtur sett bort fra den nye ZZRen, hvis du ser på opplevd kvalitet og ytelser. Jeg satte meg på Multistradan den gangen jeg kjørte Hayabusa for en liten testrunde. Da opplevde jeg den som noe/meget sløv, både på effekt og hvordan den lå på veien. Jeg veit det at man ikke skal samenligne disse to klassene men det var min oppfatning da. Nå som jeg har kjørt Explorer en stund vil jeg sikkert oppleve Multistradan som sprek hvis jeg setter meg på den :scratch .
Det er bare å følge hjertet :prf . Jeg trives masse på den sykkelen jeg har i dag. Lykke til med valget :thumleft
Det flotte med Adventure er at man kan kjøre så mange steder i en behagelig sittestilling, så får det heller være at en Audi og Bmw kjører fra oss :D
Virkelig flott fra den vinkelen den ZZRen der og jeg drømmer tilbake til svunnen tid :thumleft

Hadde jeg hatt gryn nok ville jeg gjerne hatt en K1300S eller ZZR1400 i tillegg til sykkelen min eller en annen ADV sykkel.
Men foreløpig må jeg velge en sykkel og må selvfølgelig velge den type sykkel som jeg kommer til å bruke mest.
Dessuten her jeg ikke godt av slike turtallsmonster som skriker etter mer og mer , gøy med fart og slik type spenning men ikke hele tiden :P :p Blir både farlig og dyrt.
Det får holde med en prøvekjøring eller to i løpet av sesongen :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

TomB skrev:
ZZR-Erling skrev:
Enig, "X-faktoren" til Stelvio lokker, og jeg skal prøve to biker til våren: Stelvio og Explorer, er spent på 1190 Adventure..ja, må prøve den også :D
Må innrømme at jeg klør meg litt i hue nå, fordi at du skal prøve Stelvio`n.
Da tenker jeg på hva du mener om GS`n, da synes jeg at Stelvio`n er mye dårligere på det aller meste.
Spesielt på hvordan du kjører!

Artig å prøve så mye som mulig da :knegg
Vel, vel...
Stelvio kommer aldri til å vinne noen tester. Ei heller bli noen bestselger.
Også kommer den aldri til å bli noen akselerasjon-vinner i lyskryssene...

Men det kan hende den vinner på lang kjørelengde uten pauser. Jeg har i hvert aldri kjørt noen MC med bedre sal enn denne. Passajeren - Bakpå - har heller ikke klagd så langt...
At bensintanken rommer 32 liter er forsåvidt heller intet minus...

Så at Stelvio "er mye dårlige på det aller meste.", får være en oppfatning enkelte har. Jeg kjenner ikke Stelvio så godt enda, og tar derfor ikke stilling til denne påstanden.

Jeg vet derimot at bl.a. kardangløsningen til Guzzi har vist seg å være bunnsolid og skuddsikker.

At Stelvio vibrerer mer enn enn sykkel med firer, er vel ikke helt ukjent. Men den behøver ikke vibrere mer enn nødvendig. Passer man på å TB'en er synkronisert årntli og ventilene optimalt justert, så vil Guzzi'en være så smooth som bare det :P :p

Så skal man ikke helt glemme at denne sykkelen er kontaktskapende så det holder. Bare i løpet av de få ukene jeg kjørte den i høst ble jeg kontaktet av flere som var interessert og nysgjerrige på Stelvio'en enn tilsvarende på Tiger 1050'en omtrent hele tiden mens jeg eide den:

[img]http://i50.tinypic.com/j8nzus.jpg[/img]

og her:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=136468#p136468" onclick="window.open(this.href);return false; (fyren er for øvrig blitt medlem her inne... :-) )

Artig!

Og til slutt får jeg også ta med en ting jeg har nevnt tidligere i en annen tråd (tror jeg det var... :-k ) om at jeg testkjørte Stelvio og Tiger Explorer omtrent like lenge i sommer. Og var ikke i tvil om valg av sykkel etter dette.
Ikke at Explorer ble vurdert som noen dårlig sykkel - slett ikke! - men den "snakket" ikke til meg på samme måte som Tiger 1050 og Stelvio. Det til tross for mye krefter og bra drag. Men nå handler MC om mer enn bare det... Selv for en tidligere meget godt fornøyd Triumph Tiger 1050 eier ;-)
At kjørestillingen på Stelvio passet meg bedre gjorde ikke saken verre, for å si det sånn... ;-)
Og da passasjeren ga klart uttrykk for at dete var den beste sykkelen hun hadde vært passer på så langt, så var valget ikke veldig vanskelig.

Så gjenstår det å se om kvaliteten, påliteligheten og holdbarheten til Moto Guzzi er på nivå med andre og større MC-merker.
Jeg både tror og håper det.
Ikke minst håper fordi jeg synes små produsenter som nettopp Moto Guzzi er et viktig motorsykkelmerke i MC-historien og ikke minst fordi Moto Guzzi tør å skille seg ut fra mengden, noe jeg mener er med på å gi disse syklene karakter og karisma utenom det vanlige.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar