Nye Triumph Tiger Sport 1050
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Nye Triumph Tiger Sport 1050
Etter å ha kikket lenge og vel på bilder av den nye Triumph Tiger Sport 1050, fant jeg ut at jeg bare måtte lage en tråd om denne sykkelen.
Jeg synes den ser veldig, veldig bra ut! Gleder meg til å se den i virkeligheten også og håper selvfølgelig at den tas inn her i Norge. Ikke minst at den dukker opp på MC-messa om få uker !
Så? Hva mener folket her på MCsiden.no om denne oppdateringen av Tiger 1050? En verdig konkurrent til Kawasaki Versys 1000 og nye VStrom 1000, som kommer etter hvert (2014?)?
Kanskje Tiger'n også vil ha et ord med i laget om kjøperne som sikler på Ducati Multistrada 1200?
I det hele tatt; er dette en sykkel man bør regne med i tiden framover?
Her noe bilder og linker til aktuelle sider med mer opplysninger om endringene som er gjort...:
[img]http://i45.tinypic.com/jv6qeo.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/opbmtv.jpg[/img]
Jeg synes den ser veldig, veldig bra ut! Gleder meg til å se den i virkeligheten også og håper selvfølgelig at den tas inn her i Norge. Ikke minst at den dukker opp på MC-messa om få uker !
Så? Hva mener folket her på MCsiden.no om denne oppdateringen av Tiger 1050? En verdig konkurrent til Kawasaki Versys 1000 og nye VStrom 1000, som kommer etter hvert (2014?)?
Kanskje Tiger'n også vil ha et ord med i laget om kjøperne som sikler på Ducati Multistrada 1200?
I det hele tatt; er dette en sykkel man bør regne med i tiden framover?
Her noe bilder og linker til aktuelle sider med mer opplysninger om endringene som er gjort...:
[img]http://i45.tinypic.com/jv6qeo.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/opbmtv.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Hvis de oppgraderer den ytterligere til en R-utgave ( ) med Øhlins gaffel og demper, og Brembo bremser, sånn som de gjorde med 1050 Speed Triple R, så, så, så, så, så, så, så, ja da vet jeg ikke helt hva jeg gjør :-)å
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Jeg innrømmer glatt at jeg fristes nesten over evne allerede nå, jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Lagt inn på listen over "skal prøves til våren" om den dukker opp i butikken Ser snasen ut
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Er ivertfall av den ADV sykkelen som treffer meg best, den og MTS. Inrømmer det glatt at eg trivest best med asfalt under dekka.
Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Ikke dum den der, i sin kategori. Jeg gleder meg til å kjenne litt på trippel, men da blir det nok Explorer som blir prøvd, for min del da. Ja, også MST'n og Stelvioen.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Sted: Karmøy
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Den er bare lekker,står som sakt øverst på min ønskeliste :[-o<
For livets glade gutter går solen aldri ned.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Jeg har vært på langtur med 'gamle-Tiger'n' og vet hva den er god for.ZZR-Tom skrev: Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Den nye er ikke dårligere. Snarere noen hakk bedre, er det all grunn til å tro.
Også ser'n virkelig bra ut! Ergonomien er forbedret, de nye felgene ser strålende ut og det samme gjør enarmssvingen
Her syns jeg Triumph har gjort en meget god jobb!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Men du som har vore eiger av en slike, eg går rundt og tenker på at muligens om 2-3år så kansje å ta en tur i øst europa, då f.eks ukraina,romania,kviterussland etc.AJ skrev:Jeg har vært på langtur med 'gamle-Tiger'n' og vet hva den er god for.ZZR-Tom skrev: Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Den nye er ikke dårligere. Snarere noen hakk bedre, er det all grunn til å tro.
Også ser'n virkelig bra ut! Ergonomien er forbedret, de nye felgene ser strålende ut og det samme gjør enarmssvingen
Her syns jeg Triumph har gjort en meget god jobb!
Ser for meg at det er greit med en slik semi ADV sykkel, men tenker at muligens Tiger 1050 har litt harde fjæringer i forhold til f.eks V-Strom1000? er det bere rein innbilning elller?
Trur du at Tigeren har god nok demping for slike veier en møter der borte?
Er fremdeles i drømefasen og har så mykje eg skulle ha gjort, blir vel en California/Nevada tur til neste år og har lyst til Vietnam,Kina og Japan. Cuba,brazil,caribien etc etc stønn :-)å
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Virker unektlig som om de har skjelt mer enn en gang på noe rødt, italiensk.......enkeltsving........AJ skrev:Jeg har vært på langtur med 'gamle-Tiger'n' og vet hva den er god for.ZZR-Tom skrev: Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Den nye er ikke dårligere. Snarere noen hakk bedre, er det all grunn til å tro.
Også ser'n virkelig bra ut! Ergonomien er forbedret, de nye felgene ser strålende ut og det samme gjør enarmssvingen
Her syns jeg Triumph har gjort en meget god jobb!
Men den fineste Tigeren til nå.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Kjenner ikke veistandarden der bort, men vet jo litt om standarden her hjemme...ZZR-Tom skrev: Men du som har vore eiger av en slike, eg går rundt og tenker på at muligens om 2-3år så kansje å ta en tur i øst europa, då f.eks ukraina,romania,kviterussland etc.
Ser for meg at det er greit med en slik semi ADV sykkel, men tenker at muligens Tiger 1050 har litt harde fjæringer i forhold til f.eks V-Strom1000? er det bere rein innbilning elller?
Trur du at Tigeren har god nok demping for slike veier en møter der borte?
Jeg syntes originaldempingen på Tiger'n jeg hadde var for myk og byttet bakdemperen med en Nitron Sport og fjærene foran med Öhlins.
Forskjellen ble merkbar. Sykkelen ble mer retningstabil under hard akselerasjon og i svinger, samt at den taklet mye bedre tyngre last med passasjer og bagasje.
Sykkelen virket i det hele tatt med "planted", som de seier i utlandet.
Dempingen foran gjorde at Tiger også dykket mindre under oppbremsing.
Syns ikke fjæringen ble for hard, nei.
Nye Tiger Sport skal visstnok har fått oppgradert demperkomponentene slik at de langt på vei er blitt på samme nivå som de ettermarkedkomponentene jeg satte på min Tiger.
Så... vel, tror nok helt klart at Tiger Sport takler tildels svært ujevn vei på en god, sikker og overbevisende måte med godt demperoppsett og lang fjæringsvei.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Ken? Meg?simpson skrev:Virker unektlig som om de har skjelt mer enn en gang på noe rødt, italiensk.......enkeltsving........AJ skrev:Jeg har vært på langtur med 'gamle-Tiger'n' og vet hva den er god for.ZZR-Tom skrev: Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Den nye er ikke dårligere. Snarere noen hakk bedre, er det all grunn til å tro.
Også ser'n virkelig bra ut! Ergonomien er forbedret, de nye felgene ser strålende ut og det samme gjør enarmssvingen
Her syns jeg Triumph har gjort en meget god jobb!
Men den fineste Tigeren til nå.
Så ja, eg må seie at vist pris ikkje er noke tema, så hadde eg valgt MTS.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Det synes jeg også!simpson skrev: Men den fineste Tigeren til nå.
Blitt utrolig fin å se på, synes jeg!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Men med hullet vei og skjenerel dårligare standard en i Norge? Eg forventer ikkje å kunne holde fullgass over hålete vei, men rekner med den takler litt hullete vei.AJ skrev:Kjenner ikke veistandarden der bort, men vet jo litt om standarden her hjemme...ZZR-Tom skrev: Men du som har vore eiger av en slike, eg går rundt og tenker på at muligens om 2-3år så kansje å ta en tur i øst europa, då f.eks ukraina,romania,kviterussland etc.
Ser for meg at det er greit med en slik semi ADV sykkel, men tenker at muligens Tiger 1050 har litt harde fjæringer i forhold til f.eks V-Strom1000? er det bere rein innbilning elller?
Trur du at Tigeren har god nok demping for slike veier en møter der borte?
Jeg syntes originaldempingen på Tiger'n jeg hadde var for myk og byttet bakdemperen med en Nitron Sport og fjærene foran med Öhlins.
Forskjellen ble merkbar. Sykkelen ble mer retningstabil under hard akselerasjon og i svinger, samt at den taklet mye bedre tyngre last med passasjer og bagasje.
Sykkelen virket i det hele tatt med "planted", som de seier i utlandet.
Dempingen foran gjorde at Tiger også dykket mindre under oppbremsing.
Syns ikke fjæringen ble for hard, nei.
Nye Tiger Sport skal visstnok har fått oppgradert demperkomponentene slik at de langt på vei er blitt på samme nivå som de ettermarkedkomponentene jeg satte på min Tiger.
Så... vel, tror nok helt klart at Tiger Sport takler tildels svært ujevn vei på en god, sikker og overbevisende måte med godt demperoppsett og lang fjæringsvei.
Re: Nye Triumph Tiger Sport 1050
Tenkte på ingeniørene hos Triump.ZZR-Tom skrev:Ken? Meg?simpson skrev:Virker unektlig som om de har skjelt mer enn en gang på noe rødt, italiensk.......enkeltsving........AJ skrev:Jeg har vært på langtur med 'gamle-Tiger'n' og vet hva den er god for.ZZR-Tom skrev: Eg trur det er liv laga for 1000cc ADVm billigare og lettare en 1200 klassen.
Den nye er ikke dårligere. Snarere noen hakk bedre, er det all grunn til å tro.
Også ser'n virkelig bra ut! Ergonomien er forbedret, de nye felgene ser strålende ut og det samme gjør enarmssvingen
Her syns jeg Triumph har gjort en meget god jobb!
Men den fineste Tigeren til nå.
Så ja, eg må seie at vist pris ikkje er noke tema, så hadde eg valgt MTS.
Men hyggelig å se at du kunne tenke deg en MTS