Har aldri hatt den utfordringen, egentlig...EasyRider skrev:Har skumlest tråden.
Hester og kubikk må stå i samsvar med antall kg som skal flyttes på.
For mitt vedkommende betyr det at jeg må få ny sykkel med mer kubikk og hester..for denne julestira tok hardt på skrotten.. i negativ rettning..
Men når det gjelder motorsykkel så gikk jeg opp i vekt, ja. Og ikke bare det; ned i effekt også - ganske mye, faktisk. Mens dreiemomentet økte rimelig dramatisk.
Så får man gjøre seg opp en mening om hva man foretrekker...
Hadde ikke gjort noe om vekta på Stelvio'en var lavere... Men mer HK? Njaaei... Det virker som det holder fint med de 105 -106 HK'ene som er.
Dreiemomentet, derimot! Det gir en god følelse - sammen med deilige fysiologiadaptive vibrasjoner, som gjør kjøring til en nesten utenom-kroppen opplevelse



Og for de som mener å aldri ha sett ordet fysiologiadaptiv før så kan det fint stemme. Dette er nemlig et av nyordene i det norske språket, som ble tatt i bruk for aller første gang i nettopp denne posten - her på MCsiden.no

Så det så!

Ja, ja... litt moro må man jo ha det...
