PMSBergen skrev:pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
MCsiden.no, et "smalt" forum ?
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Det slo meg plutselig at mc-ister sikkert er mere forståelsesfulle ovenfor oss kvinner og våre "plager"TomB skrev:PMSBergen skrev:pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
TomB skrev:PMSBergen skrev:pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
+++ til TomB.
Viser vel tilstanden til de aller fleste her på forumet nå om dagen. Om en og annen tramper litt ekstra i tastaturet bør vi bære over med det
Skal ikke gjenta flere ganger at ZZR 1400 er verdens beste og tøffeste sykkel. Regner med jeg blir pakket trygt inn av et stort flertall adventuresykler på sesongens turer. Noen ganger må man kjøre stille i dørene
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: MCsiden.no, et
Nei, Carpa, du tar fullstendig feilCarpa skrev:Det slo meg plutselig at mc-ister sikkert er mere forståelsesfulle ovenfor oss kvinner og våre "plager"TomB skrev:PMSBergen skrev:pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
Carpas Crap a talk
En av flere gode grunner til å kjøre sykkel er nemlig å slippe unna kjerringa noen timer når ho har "perioden".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Men deres pms nå er jo litt som våres...Jompa skrev:Nei, Carpa, du tar fullstendig feilCarpa skrev:Det slo meg plutselig at mc-ister sikkert er mere forståelsesfulle ovenfor oss kvinner og våre "plager"TomB skrev:PMSBergen skrev:pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
Carpas Crap a talk
En av flere gode grunner til å kjøre sykkel er nemlig å slippe unna kjerringa noen timer når ho har "perioden".
Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: MCsiden.no, et
Er forskjell å ta det utpå et virtuelt sted, en på dei rett vedsiden av segCarpa skrev:Men deres pms nå er jo litt som våres...Jompa skrev:Nei, Carpa, du tar fullstendig feilCarpa skrev:Det slo meg plutselig at mc-ister sikkert er mere forståelsesfulle ovenfor oss kvinner og våre "plager"TomB skrev:PMSBergen skrev:pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
Carpas Crap a talk
En av flere gode grunner til å kjøre sykkel er nemlig å slippe unna kjerringa noen timer når ho har "perioden".
Carpas Crap a talk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Folkens...
Prøv å la være å ta med så mange sitater i postene, som noen av dere gjør . Pliiis... Takk...
Blir litt... rotete, på en måte.
I de fleste tilfellene holder det med siste posten som sitat. Er jo gjerne den posten man responderer på...
Prøv å la være å ta med så mange sitater i postene, som noen av dere gjør . Pliiis... Takk...
Blir litt... rotete, på en måte.
I de fleste tilfellene holder det med siste posten som sitat. Er jo gjerne den posten man responderer på...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Samme med de som siterer poster med flere/mange bilder i,
blir fryktelig teit å se samme bilderekkene gang på gang
Syns jaffal æ " Skrev ikkemoderator".
blir fryktelig teit å se samme bilderekkene gang på gang
Syns jaffal æ " Skrev ikkemoderator".
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Takk for det, dette har egentlig irritert meg siden jeg oppdaget mcsiden og jeg synes det bør slås hardere ned på av moderatorerAJ skrev:Folkens...
Prøv å la være å ta med så mange sitater i postene, som noen av dere gjør . Pliiis... Takk...
Blir litt... rotete, på en måte.
I de fleste tilfellene holder det med siste posten som sitat. Er jo gjerne den posten man responderer på...
Nå, fortsett å krangle om hva dere skal krangle om
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Enig gorbys
Forslag til hva vi skal krangle om? Syntes temperaturen i postene synker i takt med utetemperaturen, eller hva?????
Forslag til hva vi skal krangle om? Syntes temperaturen i postene synker i takt med utetemperaturen, eller hva?????
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Hva blir da definisjonen på "en knapp sving" ?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=GQKzkKONIRc[/video]
Newton på sitt beste.
Det er absolutt ikke vanskelig å se for seg en (asfaltert) vei hvor en lett 250 kjører fra en (relativt sett mye) tyngere 600 eller 1400.
Mange nok endringer av retningen så er det gjort.
Videoen viser en slik vei.
[TaSK]
Det er åpenbart at jo lettere en sykkel er, jo mindre kraft må til for at den skal svinge.ZZR-Tom skrev:Har ei utfordring til deg....finn en plass der det er skrevet og då meiner eg med fullt alvorTomB skrev: Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure
Newton på sitt beste.
Det er absolutt ikke vanskelig å se for seg en (asfaltert) vei hvor en lett 250 kjører fra en (relativt sett mye) tyngere 600 eller 1400.
Mange nok endringer av retningen så er det gjort.
Videoen viser en slik vei.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Tror dette aldri ble bestridet eller diskutert heller. Det som var tema var om en ADV eller en liten lett sykkel alltid var raskere fra A til B.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Hm...
Tror vi må be om at det "strammes inn" litt i denne tråden.
Bra at det er god bredde i meningsutvekslingene inne.
Men det som er tema akkurat nå er litt på siden av hva tråden er ment å skulle dreie seg om, nemlig om MCsiden.no er "smalsporet" (og da ikke bare i form av 19" forhjul og 17" bakhjul med smal dekkdim. ...) med lav takhøyde?
Skal vi gjøre en ny styremanøver og finne sporvalget tilbake dit, kanskje ...?
Tror vi må be om at det "strammes inn" litt i denne tråden.
Bra at det er god bredde i meningsutvekslingene inne.
Men det som er tema akkurat nå er litt på siden av hva tråden er ment å skulle dreie seg om, nemlig om MCsiden.no er "smalsporet" (og da ikke bare i form av 19" forhjul og 17" bakhjul med smal dekkdim. ...) med lav takhøyde?
Skal vi gjøre en ny styremanøver og finne sporvalget tilbake dit, kanskje ...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?
Kan ikke skjønne hvor du får dette fra?JohnnyTh skrev:Tror dette aldri ble bestridet eller diskutert heller. Det som var tema var om en ADV eller en liten lett sykkel alltid var raskere fra A til B.
Det har aldri blitt påstått i en enste tråd? Alltid?
Unnskyld AJ, men må arrestere direkte feilinformasjon....