Jeg planlegger Europatur men som den særingen jeg er så er ikke målet alpene. I vært fall ikke for den første turen. Muligens senere i sommer. Planen min er å ta rettning sør øst med Tyrkia som mål. Og for å få litt mil unnagjort første dagen og for å slå 2 fluer i et smekk, så hadde jeg tenkt å prøve meg ip en sånn Iron Butt Saddlescore. http://www.ironbutt.com/about/default.cfm
160 mil første dagen tar meg fra Hirtshals i Danmark og ned til Budapest. Da får jeg bedre tid på de resterende 300 milene ned til Alanya i tyrkia. De to første nettene har jeg planlagt hotell men etter det håper jeg å kunne campe hele veien. Så dere som har erfaring med autobane touring og flere dager på sykkelen kom gjerne med råd og vink. Tenker både på mens man er på sykkelen og for camping. ¨
Jeg har gjort noen modifikasjoner på sykkelen. Og håper å få kjøpt meg en høyere vindskjerm for å slippe unna litt støy som jeg får med den jeg har nå. Shubert har laget en hakeventil på hjelmen som støyer veldig når den blir truffet av fartsvind.
Jeg er ganske bra utstyrt for camping med bra to mans telt, Exped liggeunderlag og en grei Helsport sovepose som jeg håper ikke blir for varm nedover. Har tenkt å reise i mai så bør vel være greit vær ved middelhavet da. Er litt usikker på om jeg skal satse på å lage mat selv, og ta med primus mm. eller droppe det og satse på cafe og sånt. Liker egentlig friheten med å kunne lage maten selv. Og blir jo billig hvis jeg tar med en haug med forsvarets feltrasjner

Har vært nedover Frankrike et par ganger så er jo ikke helt ukjent med dette. Men hadde vært fint om dere som er drevne på dette hadde delt erfaringen deres. Spesielt med tanke på den lange økta første dagen. ser for meg at 160 mil på en dag blir langt. Har aldri før kjørt mer en 10 timer i et strekk, ca 100 mil. Det ble gjort uten pauser så 60 mil bør være oppnålig.