Høyhastighet og lang touring
Re: Høyhastighet og lang touring
Kan den?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Høyhastighet og lang touring
Ikke hør på Erling, sykler med kardang kan hverken burne eller kjøre på bakhjulet 

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Høyhastighet og lang touring
Det stemmer ikke, for til og med meg har kjørt på bakhjulet med den.Voodoodoo skrev:Ikke hør på Erling, sykler med kardang kan hverken burne eller kjøre på bakhjulet
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6ujaJdCEShw[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eavE70FNlEE[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eavE70FNlEE[/video]
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Høyhastighet og lang touring
Filmtriks? 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: Høyhastighet og lang touring
Wheelie kan vel alle ta?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0zvSWLH2OxE[/video]
Tilogmed på en BMW K1200LT (385 kilo samt kardang)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0zvSWLH2OxE[/video]
Tilogmed på en BMW K1200LT (385 kilo samt kardang)

Re: Høyhastighet og lang touring
Jeg kan ikke. Får bare til å løfte litt på forhjulet når jeg gir gass. Liker best å ha begge hjulene på bakken.
Har fått tenkt gjennom mange av de momentene som folk nevner her, har vært veldig hjelpsomt. Lurer på en ting og det er hvordan er grenseovergangene på denne ruten: Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Tyrkia?
Har fått tenkt gjennom mange av de momentene som folk nevner her, har vært veldig hjelpsomt. Lurer på en ting og det er hvordan er grenseovergangene på denne ruten: Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Tyrkia?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Høyhastighet og lang touring
Alle er med i Schengen untatt Tyrkia så det er den eneste grenseovergangen med full sjekk.
Du bør sjekke med forsikringa om den dekker Tyrkia.
Usikker om en trenger carnet der, sjekk eventuellt med NAF da de kan utstede dette.
Grønt kort er også greit å ha.
Du bør sjekke med forsikringa om den dekker Tyrkia.
Usikker om en trenger carnet der, sjekk eventuellt med NAF da de kan utstede dette.
Grønt kort er også greit å ha.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Høyhastighet og lang touring
JohnnyTh skrev:Det stemmer ikke, for til og med meg har kjørt på bakhjulet med den.Voodoodoo skrev:Ikke hør på Erling, sykler med kardang kan hverken burne eller kjøre på bakhjulet
Litt vanskelig å bestemme seg?JohnnyTh skrev:Jeg kan ikke. Får bare til å løfte litt på forhjulet når jeg gir gass. Liker best å ha begge hjulene på bakken.
Har fått tenkt gjennom mange av de momentene som folk nevner her, har vært veldig hjelpsomt. Lurer på en ting og det er hvordan er grenseovergangene på denne ruten: Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Tyrkia?
Re: Høyhastighet og lang touring
Turen fra Gibraltar til Nordkapp på 72 timer høres ut som noe for noen som ikke er helt god i hodet. Altså noe for megtagesk skrev:Listen over hardhauser finner du her.
Regner med at det bare er et spørsmål om tid nå før første "jeg kjører kort og lite, og synes IronButt-ting er dumt"-innlegg kommer :-)
[TaSK]

Hva mere enn bensinkvitto og parkeringsbillett kreves som dokumentasjon?
ikkebike.norwegianforum.net
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Bosted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Høyhastighet og lang touring
Jeg kjørte til Tyrkia i 2012.
Skiftet dekk i Antalya før jeg kjørte hjem igjen.
Du trenger forsikringsbevis og greencard men ikke carnet.
Skiftet dekk i Antalya før jeg kjørte hjem igjen.
Du trenger forsikringsbevis og greencard men ikke carnet.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Høyhastighet og lang touring
Les en gang til. Det står at forhjulet er i luften. Altså kjører man på bakhjulet. Men liker best å ha bakkekontakt. Når den holder forhjulet i luften ut første og litt på andregir så er man da virkelig på bakhjulet.simpson skrev:JohnnyTh skrev:Det stemmer ikke, for til og med meg har kjørt på bakhjulet med den.Voodoodoo skrev:Ikke hør på Erling, sykler med kardang kan hverken burne eller kjøre på bakhjulet
Litt vanskelig å bestemme seg?JohnnyTh skrev:Jeg kan ikke. Får bare til å løfte litt på forhjulet når jeg gir gass. Liker best å ha begge hjulene på bakken.
Har fått tenkt gjennom mange av de momentene som folk nevner her, har vært veldig hjelpsomt. Lurer på en ting og det er hvordan er grenseovergangene på denne ruten: Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Tyrkia?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
Flott. Jeg har lest reiserapporten din fra den turen, og er nok den som inspirerte meg til denne turen :) din feil alt sammenJarle skrev:Jeg kjørte til Tyrkia i 2012.
Skiftet dekk i Antalya før jeg kjørte hjem igjen.
Du trenger forsikringsbevis og greencard men ikke carnet.

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Høyhastighet og lang touring
Samma det, men du benekter jo selv i det siste innlegget at du kan ta en wheelie, men du sier du kan kjøre på bakhjulet? jaja jeg skjønner ikke hva du mener.JohnnyTh skrev:Les en gang til. Det står at forhjulet er i luften. Altså kjører man på bakhjulet. Men liker best å ha bakkekontakt. Når den holder forhjulet i luften ut første og litt på andregir så er man da virkelig på bakhjulet.simpson skrev:JohnnyTh skrev:Det stemmer ikke, for til og med meg har kjørt på bakhjulet med den.Voodoodoo skrev:Ikke hør på Erling, sykler med kardang kan hverken burne eller kjøre på bakhjulet
Litt vanskelig å bestemme seg?JohnnyTh skrev:Jeg kan ikke. Får bare til å løfte litt på forhjulet når jeg gir gass. Liker best å ha begge hjulene på bakken.
Har fått tenkt gjennom mange av de momentene som folk nevner her, har vært veldig hjelpsomt. Lurer på en ting og det er hvordan er grenseovergangene på denne ruten: Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Tyrkia?
Re: Høyhastighet og lang touring
Og 1098 er relativt sett, ganske tungstyrtsimpson skrev:Samma det, men du benekter jo selv i det siste innlegget at du kan ta en wheelie, men du sier du kan kjøre på bakhjulet? jaja jeg skjønner ikke hva du mener.JohnnyTh skrev:Les en gang til. Det står at forhjulet er i luften. Altså kjører man på bakhjulet. Men liker best å ha bakkekontakt. Når den holder forhjulet i luften ut første og litt på andregir så er man da virkelig på bakhjulet.simpson skrev:JohnnyTh skrev:Det stemmer ikke, for til og med meg har kjørt på bakhjulet med den.Voodoodoo skrev:Ikke hør på Erling, sykler med kardang kan hverken burne eller kjøre på bakhjulet
Litt vanskelig å bestemme seg?JohnnyTh skrev:Jeg kan ikke. Får bare til å løfte litt på forhjulet når jeg gir gass. Liker best å ha begge hjulene på bakken.
Har fått tenkt gjennom mange av de momentene som folk nevner her, har vært veldig hjelpsomt. Lurer på en ting og det er hvordan er grenseovergangene på denne ruten: Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Tyrkia?
