Barbarozza skrev:Bare husk GPS forbud og reflex jakke påbud i Spania![]()
Tuller du? Sikkert ikke !?
Er det faktisk GPS forbud og refleks vest påbud!?
Å søren .....
Barbarozza skrev:Bare husk GPS forbud og reflex jakke påbud i Spania![]()
Uten å vite heilt sikkert, men refleks eller gule kjørekle er påbudt i lag med alkotester og GPS er lovelig men har du en som viser fotobokser så må du slå av den delen. Det gjelder i FrankrikeBarbarozza skrev:Bare husk GPS forbud og reflex jakke påbud i Spania![]()
Veit ikke om Frankrike har kommet etter på reflexvest eller reflex i jakka men mener at de greide å forhindre det nylig
Ikke få som er bøtlagt i Spania av Guardia Civil pga GPS pluss mobiltlf osv
Aner ikke om bike til bike com er forbudt men blåtann mobil er ! Og musikk antagelig siden regelen sier noe om øreplugger..
Gjelder vel i Portugal også, leste akk at det holder at du har med deg vesten, i alle fall var det greit for noen engelskmenn jeg leste om.Relax skrev:Barbarozza skrev:Bare husk GPS forbud og reflex jakke påbud i Spania![]()
Tuller du? Sikkert ikke !?
Er det faktisk GPS forbud og refleks vest påbud!?
Å søren .....
Du har rett for jeg sjekka akk AA...men om man greier å argumentere med Guerdia Civil er vel en annen sakVoodoodoo skrev:Det er lov med gps, det som ikke er lov er å fikle med den i fart. en må altså stoppe helt for å "tukle" med det.
http://www.lacanada2.com/news/community-news/156-gps" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for tipset. Szeged-Arad passer greit for planen er å kjøre transfergasen passet(som jeg ikke prøver å stave riktig engang) veldig greit med tips som inkluderer veikvalitet siden jeg kjører sykkel som helst vil ha minimum grusvei av god kvalitet. Har brukt endl til på google earth men ofte er bildene så dårlige at det er vanskelig å se veikvaliteten.Barbarozza skrev:Legger du turen ned gjennom Romania må du kjøre over Szeged i Ungarn og inn over Arad. Den veien er ganske bra i forhold til andre ruter. Men det er vanlig landevei, kjørte den i sommer fra Sibue og fram dit var veien grei nok. Hørte at veien til Buceresti var bra derfra.
Men trafikken er tøff, og du må kjøre som en rumener, ellers overlever du ikkealtså vær obs og vri på rulla når du må. Hadde mye syke opplevelser.
Forøvrig spesiellt å ha vært der, de store byene er trygge slik som alle andre i syd europa, men lås og garasje er lurt på hotellet, På landsbygda var det en del steder vi rett og slett ikke stoppa.
ALternativt er vel ruta over Beograd og Skopje ???
Kjørte Transfagarasan i sommer som var, når du kommer fra Sibue er veien fin fra den siden, dårligere ned på baksiden over demninga, kjørte over Bran (Draculaslottet) og rundt, og tok noen snarveier...ikke lurt, ofte halvmeter dype hull i veien osv så man MÅ være forsiktig med en gang man kjører på vanlig riksvei og ikke de større hovedveiene.JohnnyTh skrev:Takk for tipset. Szeged-Arad passer greit for planen er å kjøre transfergasen passet(som jeg ikke prøver å stave riktig engang) veldig greit med tips som inkluderer veikvalitet siden jeg kjører sykkel som helst vil ha minimum grusvei av god kvalitet. Har brukt endl til på google earth men ofte er bildene så dårlige at det er vanskelig å se veikvaliteten.Barbarozza skrev:Legger du turen ned gjennom Romania må du kjøre over Szeged i Ungarn og inn over Arad. Den veien er ganske bra i forhold til andre ruter. Men det er vanlig landevei, kjørte den i sommer fra Sibue og fram dit var veien grei nok. Hørte at veien til Buceresti var bra derfra.
Men trafikken er tøff, og du må kjøre som en rumener, ellers overlever du ikkealtså vær obs og vri på rulla når du må. Hadde mye syke opplevelser.
Forøvrig spesiellt å ha vært der, de store byene er trygge slik som alle andre i syd europa, men lås og garasje er lurt på hotellet, På landsbygda var det en del steder vi rett og slett ikke stoppa.
ALternativt er vel ruta over Beograd og Skopje ???
11 Mai kan være litt tidlig på høye fjelloverganger, nå har ikke jeg peil på Romania etc. men i alpene kan en iallefall drite i de høye passa på den tida. Var nedover rundt 10 Mai i 08 og da var det sludd over 1500m.JohnnyTh skrev:Her er det jo en gulgruve med infor. flotte greier.
Kona har bestilt biletter til 11 mai. så da er planen å være i Tyrkia da. Så kommer det bare ann på når jeg får fri fra jobben.
Ser ut som dette blir noe