
Another one for U,Simpson
Another one for U,Simpson
http://www.bike.no/forum/5597/ducati-gr ... ler-179432" onclick="window.open(this.href);return false;


ikkebike.norwegianforum.net
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Another one for U,Simpson
Good one 

Re: Another one for U,Simpson
Du trodde du skulle få fyr på peisen nå? Men når du ser på skrivekvaliteten til de som kommenterer skjønner du jo at det ikke er ingeniører eller rakettforskere som diskuterer.
Heheh nei den går jeg ikke på, men kan komme med en kommentar.
Den diskusjonen har jeg vært med på mange ganger.
Det de fleste glemmer er at det ikke er Ducatifordel men en twinfordel.
Alle motorsykkelfabrikanter kan lage twin på 1200 eller 4 på 1000.
Noen år tilbake var reglene 1000 for twin og 750 firere.
Siden Ducati vant alt trodde japsene at det var en kjempefordel med twinner og heiv seg på bølgen
Honda kom med VTR og Suzuki kom med TL.
TL vant aldri noe som helst og var en fiasko, men Honda tok 2 VM tittler.
Når de gikk opp til 1100 på twin og 1000 på firere hoppa Honda av og brukte bare CBR 1000.
BMW lagde noe som het HP2 sport, som også var en twin men den kom aldri med.
Det var akkurat samme i USA med japse vs Harley, eller 2 mot 4
En annen ting er at BMW S 1000 RR som er "verdens raskeste motorsykkel" har enda ikke vunnet noe borsett fra ett par enkeltrunder i fjor etter 4 sesonger i VM.
PS. Rossi har heller aldri kjørt twin eller supebike heller.
Heheh nei den går jeg ikke på, men kan komme med en kommentar.
Den diskusjonen har jeg vært med på mange ganger.
Det de fleste glemmer er at det ikke er Ducatifordel men en twinfordel.
Alle motorsykkelfabrikanter kan lage twin på 1200 eller 4 på 1000.
Noen år tilbake var reglene 1000 for twin og 750 firere.
Siden Ducati vant alt trodde japsene at det var en kjempefordel med twinner og heiv seg på bølgen
Honda kom med VTR og Suzuki kom med TL.
TL vant aldri noe som helst og var en fiasko, men Honda tok 2 VM tittler.
Når de gikk opp til 1100 på twin og 1000 på firere hoppa Honda av og brukte bare CBR 1000.
BMW lagde noe som het HP2 sport, som også var en twin men den kom aldri med.
Det var akkurat samme i USA med japse vs Harley, eller 2 mot 4
En annen ting er at BMW S 1000 RR som er "verdens raskeste motorsykkel" har enda ikke vunnet noe borsett fra ett par enkeltrunder i fjor etter 4 sesonger i VM.
PS. Rossi har heller aldri kjørt twin eller supebike heller.
Re: Another one for U,Simpson
Hehe,vet ikke helt hva jeg forventet.Den tråden bare dukket opp og ba om å bli "oppfølgeren" til den tamburin-greia som ble for sterk kost for Gudfaren.simpson skrev:Du trodde du skulle få fyr på peisen nå? Men når du ser på skrivekvaliteten til de som kommenterer skjønner du jo at det ikke er ingeniører eller rakettforskere som diskuterer.
Heheh nei den går jeg ikke på, men kan komme med en kommentar.
Ps,skinnet kan bedra.For alt man vet så er det en ingeniør bak nicket til en av dem

ikkebike.norwegianforum.net
Re: Another one for U,Simpson
Helt rett kawasaki, det var ikke rett ovenfor ingeniørene å sammenligne
Men det var ikke bare skrivefeilene jeg tenkte på men regner også med at ingeniører og rakettforskere hadde hatt snev av peiling på fakta før de begynner diskutere ting.
De gutta blander alt av fakta, motoGp som Rossi kjørte en Ducati V-fire med mye mindre kubikk med superbike som Ducati bruker V-2 på 1200 kubikk osv.
Hayabusa i motogp? Hahaha, ja de er noen festlige karer. 250 kg sporttourer mot 140 kg og over 250 hk spesialsykler til x antall milioner kr. Rettferdig at Suzuki skal bruke 1300 ccm og alle de andre 800 ccm?
Og hva mener de med at hayabusa er lovlig kun i RR?
Nei du ser at jeg kan ikke ta sånne tråder på alvor og lar meg ikke provosere.
Men festlig lesning er det jo

Men det var ikke bare skrivefeilene jeg tenkte på men regner også med at ingeniører og rakettforskere hadde hatt snev av peiling på fakta før de begynner diskutere ting.
De gutta blander alt av fakta, motoGp som Rossi kjørte en Ducati V-fire med mye mindre kubikk med superbike som Ducati bruker V-2 på 1200 kubikk osv.
Hayabusa i motogp? Hahaha, ja de er noen festlige karer. 250 kg sporttourer mot 140 kg og over 250 hk spesialsykler til x antall milioner kr. Rettferdig at Suzuki skal bruke 1300 ccm og alle de andre 800 ccm?
Og hva mener de med at hayabusa er lovlig kun i RR?
Nei du ser at jeg kan ikke ta sånne tråder på alvor og lar meg ikke provosere.
Men festlig lesning er det jo

- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Another one for U,Simpson
En av de mest kjente designerene til Ducati, bla 916`s far, heter Massimo TamburiniKawasaki skrev: Hehe,vet ikke helt hva jeg forventet.Den tråden bare dukket opp og ba om å bli "oppfølgeren" til den tamburin-greia som ble for sterk kost for Gudfaren.



Re: Another one for U,Simpson
250GP var twin, selv om det var to-takt så var det twin. Han ble verdensmester i 250GP i 1999.simpson skrev:PS. Rossi har heller aldri kjørt twin eller supebike heller.

Re: Another one for U,Simpson
Det er helt korrekt det pelsen, ser at jeg glemte å skrive V-twin. Han har vunnet VM med "endunker" også.
Men tviler på at det er disse 2-takterne de gutta i andre tråden snakket om. Regner nesten med at det var før de ble født.
Men tviler på at det er disse 2-takterne de gutta i andre tråden snakket om. Regner nesten med at det var før de ble født.
Sist redigert av simpson den 25 jan 2013, 11:29, redigert 1 gang totalt.
Re: Another one for U,Simpson
Eg ler meg ihjel av han HansHugo, det er jo opplagt en med fartstid på bike som no sitter og bere fyrer laust alt mulig svada med vilje for å få liv i forumet. Og det der med hayabusa i RR er nok humor rettet mot Haya sitt Busa prosjekt.simpson skrev:Helt rett kawasaki, det var ikke rett ovenfor ingeniørene å sammenligne![]()
Men det var ikke bare skrivefeilene jeg tenkte på men regner også med at ingeniører og rakettforskere hadde hatt snev av peiling på fakta før de begynner diskutere ting.
De gutta blander alt av fakta, motoGp som Rossi kjørte en Ducati V-fire med mye mindre kubikk med superbike som Ducati bruker V-2 på 1200 kubikk osv.
Hayabusa i motogp? Hahaha, ja de er noen festlige karer. 250 kg sporttourer mot 140 kg og over 250 hk spesialsykler til x antall milioner kr. Rettferdig at Suzuki skal bruke 1300 ccm og alle de andre 800 ccm?
Og hva mener de med at hayabusa er lovlig kun i RR?
Nei du ser at jeg kan ikke ta sånne tråder på alvor og lar meg ikke provosere.
Men festlig lesning er det jo
Holdt på å daue då han ba hæggis om å oppsøke sen sjåfør lærer, Hæggis har jo vert sjåfør lærer


Re: Another one for U,Simpson
hehe, 250GP var V-twin det ogsåsimpson skrev:Det er helt korrekt det pelsen, ser at jeg glemte å skrive V-twin. Han har vunnet VM med "endunker" også.
Men tviler på at det er disse 2-takterne de gutta i andre tråden snakket om. Regner nesten med at det var før de ble født.

Re: Another one for U,Simpson
Ja der kan du se.
Husker på slutten på åttitallet gikk Freddy Spencer sin gamle 250 i Norge.
Han vant vm på den sykkelen.
Husker på slutten på åttitallet gikk Freddy Spencer sin gamle 250 i Norge.
Han vant vm på den sykkelen.
Re: Another one for U,Simpson
Andreas skrev:En av de mest kjente designerene til Ducati, bla 916`s far, heter Massimo TamburiniKawasaki skrev: Hehe,vet ikke helt hva jeg forventet.Den tråden bare dukket opp og ba om å bli "oppfølgeren" til den tamburin-greia som ble for sterk kost for Gudfaren.![]()
Så det lå vell i kortene at de måtte konstruere sykklene med slik lyd
Hehe,Massimo Tamburini


ikkebike.norwegianforum.net