Another one for U,Simpson

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Another one for U,Simpson

Legg inn av Kawasaki »

http://www.bike.no/forum/5597/ducati-gr ... ler-179432" onclick="window.open(this.href);return false;

:vs
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av jhn »

Good one :prf

ZZR-Erling

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av ZZR-Erling »

:knegg

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av simpson »

Du trodde du skulle få fyr på peisen nå? Men når du ser på skrivekvaliteten til de som kommenterer skjønner du jo at det ikke er ingeniører eller rakettforskere som diskuterer.
Heheh nei den går jeg ikke på, men kan komme med en kommentar.

Den diskusjonen har jeg vært med på mange ganger.
Det de fleste glemmer er at det ikke er Ducatifordel men en twinfordel.
Alle motorsykkelfabrikanter kan lage twin på 1200 eller 4 på 1000.
Noen år tilbake var reglene 1000 for twin og 750 firere.
Siden Ducati vant alt trodde japsene at det var en kjempefordel med twinner og heiv seg på bølgen
Honda kom med VTR og Suzuki kom med TL.
TL vant aldri noe som helst og var en fiasko, men Honda tok 2 VM tittler.
Når de gikk opp til 1100 på twin og 1000 på firere hoppa Honda av og brukte bare CBR 1000.
BMW lagde noe som het HP2 sport, som også var en twin men den kom aldri med.
Det var akkurat samme i USA med japse vs Harley, eller 2 mot 4
En annen ting er at BMW S 1000 RR som er "verdens raskeste motorsykkel" har enda ikke vunnet noe borsett fra ett par enkeltrunder i fjor etter 4 sesonger i VM.

PS. Rossi har heller aldri kjørt twin eller supebike heller.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av Kawasaki »

simpson skrev:Du trodde du skulle få fyr på peisen nå? Men når du ser på skrivekvaliteten til de som kommenterer skjønner du jo at det ikke er ingeniører eller rakettforskere som diskuterer.
Heheh nei den går jeg ikke på, men kan komme med en kommentar.
Hehe,vet ikke helt hva jeg forventet.Den tråden bare dukket opp og ba om å bli "oppfølgeren" til den tamburin-greia som ble for sterk kost for Gudfaren.

Ps,skinnet kan bedra.For alt man vet så er det en ingeniør bak nicket til en av dem :knegg Forøvrig så er jeg ikke inne på MotoGP,men du har sikkert rett.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av simpson »

Helt rett kawasaki, det var ikke rett ovenfor ingeniørene å sammenligne :knegg
Men det var ikke bare skrivefeilene jeg tenkte på men regner også med at ingeniører og rakettforskere hadde hatt snev av peiling på fakta før de begynner diskutere ting.
De gutta blander alt av fakta, motoGp som Rossi kjørte en Ducati V-fire med mye mindre kubikk med superbike som Ducati bruker V-2 på 1200 kubikk osv.
Hayabusa i motogp? Hahaha, ja de er noen festlige karer. 250 kg sporttourer mot 140 kg og over 250 hk spesialsykler til x antall milioner kr. Rettferdig at Suzuki skal bruke 1300 ccm og alle de andre 800 ccm?
Og hva mener de med at hayabusa er lovlig kun i RR?
Nei du ser at jeg kan ikke ta sånne tråder på alvor og lar meg ikke provosere.

Men festlig lesning er det jo :lol

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av Andreas »

Kawasaki skrev: Hehe,vet ikke helt hva jeg forventet.Den tråden bare dukket opp og ba om å bli "oppfølgeren" til den tamburin-greia som ble for sterk kost for Gudfaren.
En av de mest kjente designerene til Ducati, bla 916`s far, heter Massimo Tamburini :P :p Så det lå vell i kortene at de måtte konstruere sykklene med slik lyd :lol

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av pelsen »

simpson skrev:PS. Rossi har heller aldri kjørt twin eller supebike heller.
250GP var twin, selv om det var to-takt så var det twin. Han ble verdensmester i 250GP i 1999. :vs

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av simpson »

Det er helt korrekt det pelsen, ser at jeg glemte å skrive V-twin. Han har vunnet VM med "endunker" også.
Men tviler på at det er disse 2-takterne de gutta i andre tråden snakket om. Regner nesten med at det var før de ble født.
Sist redigert av simpson den 25 jan 2013, 11:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:Helt rett kawasaki, det var ikke rett ovenfor ingeniørene å sammenligne :knegg
Men det var ikke bare skrivefeilene jeg tenkte på men regner også med at ingeniører og rakettforskere hadde hatt snev av peiling på fakta før de begynner diskutere ting.
De gutta blander alt av fakta, motoGp som Rossi kjørte en Ducati V-fire med mye mindre kubikk med superbike som Ducati bruker V-2 på 1200 kubikk osv.
Hayabusa i motogp? Hahaha, ja de er noen festlige karer. 250 kg sporttourer mot 140 kg og over 250 hk spesialsykler til x antall milioner kr. Rettferdig at Suzuki skal bruke 1300 ccm og alle de andre 800 ccm?
Og hva mener de med at hayabusa er lovlig kun i RR?
Nei du ser at jeg kan ikke ta sånne tråder på alvor og lar meg ikke provosere.

Men festlig lesning er det jo :lol
Eg ler meg ihjel av han HansHugo, det er jo opplagt en med fartstid på bike som no sitter og bere fyrer laust alt mulig svada med vilje for å få liv i forumet. Og det der med hayabusa i RR er nok humor rettet mot Haya sitt Busa prosjekt.
Holdt på å daue då han ba hæggis om å oppsøke sen sjåfør lærer, Hæggis har jo vert sjåfør lærer :lol :rofl:

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av pelsen »

simpson skrev:Det er helt korrekt det pelsen, ser at jeg glemte å skrive V-twin. Han har vunnet VM med "endunker" også.
Men tviler på at det er disse 2-takterne de gutta i andre tråden snakket om. Regner nesten med at det var før de ble født.
hehe, 250GP var V-twin det også :D har kjørt 250 Racer, så jeg har litt mer enn gjennomsnittlig interesse for disse maskinene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av simpson »

Ja der kan du se.
Husker på slutten på åttitallet gikk Freddy Spencer sin gamle 250 i Norge.
Han vant vm på den sykkelen.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Another one for U,Simpson

Legg inn av Kawasaki »

Andreas skrev:
Kawasaki skrev: Hehe,vet ikke helt hva jeg forventet.Den tråden bare dukket opp og ba om å bli "oppfølgeren" til den tamburin-greia som ble for sterk kost for Gudfaren.
En av de mest kjente designerene til Ducati, bla 916`s far, heter Massimo Tamburini :P :p Så det lå vell i kortene at de måtte konstruere sykklene med slik lyd :lol

Hehe,Massimo Tamburini :lol Alt man kan lære her inne :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Svar