Vel, vet ikke om det har så mye å si lenger.
Ifjor så jeg at mange strekninger i dette landet har fått minst like farlige rekkverk - det er som kjent stolpene på wirerekkverk som er farligst fordi de er relativt skarpe/kantete og dermed kutter av kroppsdeler om du seiler inn i de. De står også tettere. Det samme gjelder ny type autovern som jeg så mye av mange steder på Østlandet ifjor, f.eks. strekningen Sylling-Skaret - om det er autovern profiler eller wire som holdes oppe av disse stolpene har ikke så mye å si - omtrent like farlige for oss på MC.
Ellers har det vel vært dødsulykker der bilister har kjørt inn i midtdeler (mener det var en som kjørte i midtdeleren ved Røyken på RV23 bl.a.) og slik stopp-firkant-skilt som er satt opp for å hindre biler i å velte der autovern begynner (
syklist som stupte på hodet inn i en slik vis-a-vis avkjøringen ved Engersand).
Ingen midtdelere har ellers noen effekt for lastebiler som fint beveger seg/velter over alt fra betongblokker til wirerekkverk. Lager isåfall en "sjakk-matt" situasjonfor bilist/MC som ikke kan komme seg unna.
Ingen midtdelere er gunstige med mye syklister på veien - stadig flere helårssyklister blir det - og de kjører i veien og ikke på gangveien...