Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

EasyRider skrev:
Rottenikken skrev:.....neida, alt under 1000 ccm er ubrukelig!

Da er det jaggu fint jeg har 2 ubruklige motorsykkler. :evil :P :p

:-k Hvis jeg slår dem sammen da? gjelder det? 899 cc plus 553 cc = 1452 cc
Da er jeg jo plutselig medlem av 1,4 liters gjengen... Men frykter dem bare ser dumt på meg.. :sorry
Bare å selge det, hehe!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av omaas »

ZZR-Erling skrev:Dette er jo individuelt..og da må jeg si at med 800ccm, måtte jeg hatt en lang tilvenningsperiode.

Eller avvenningperiode :D
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Rottenikken skrev:
EasyRider skrev:
Rottenikken skrev:.....neida, alt under 1000 ccm er ubrukelig!

Da er det jaggu fint jeg har 2 ubruklige motorsykkler. :evil :P :p

:-k Hvis jeg slår dem sammen da? gjelder det? 899 cc plus 553 cc = 1452 cc
Da er jeg jo plutselig medlem av 1,4 liters gjengen... Men frykter dem bare ser dumt på meg.. :sorry
Bare å selge det, hehe!
Pøh!! bytte til hva da?

Er så fornøyd :prf
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

...mopedfølelse sånn ca!

hoff!!
Veien er viktigere enn målet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Rottenikken skrev:...mopedfølelse sånn ca!

hoff!!
Noe galt med moped også nå?

Har mange gode minner fra mopedtiden jeg :knegg


Sjekka en FZ-1 2009 modell, litt usikker på hvilken årsmodell du har men :)
Uansett den har "bare" 998 cc... jaggu et stykke unna 1000 cc synes jeg :twisted :P :p
og når du sier alt under 1000 cc er ubrukelig..så vet jeg ikke :-J

Så du får bytte ut denne "mopeden" din :-)å :D
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Tysnes »

Pokker til mas om kubikk, få dere et 600 liv. Er jo bare å lære seg å gire fort og ofte :P :p

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

hehe, sånn er det bare!
Veien er viktigere enn målet.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av AJ »

Rottenikken skrev:...mopedfølelse sånn ca!

hoff!!
KTM Duke 690 ga en riktig god "moped"-følelse i sommer, ja!
Sitter i kroppen enda den go'følelsen, gitt :yeyeye :mc1
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..utveksling på kassa etc.!!

Men morrofølelsen er absoluttt der!
Veien er viktigere enn målet.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..har noen mil på 990 og det er en knallbra bike!
Veien er viktigere enn målet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Jeg sier bare:

Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.

hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå :P :p
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..jadda, helt enig :lol
Veien er viktigere enn målet.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

EasyRider skrev:Jeg sier bare:

Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.

hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå :P :p
Now we are talking :knegg

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

....joda, men hk er viktigere enn kubikk og nm :prf
Veien er viktigere enn målet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Bringisen skrev:
ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
Hvem bryr seg om kubikk? bare en har hk og Nm nok!!!

Standarden er satt!! :P :p

Å putre rundt med under 100 hk poenget med det a? :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..SOM JEG SIER!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Tysnes »

fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Det sier nabo kjerringa og :knegg

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

..kjæringen?
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Bosted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Rottenikken »

ja!
Veien er viktigere enn målet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

kz1300 skrev:Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
sylindre? Der starter vi på trippel... alt under...ubrukelig :P :p :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

EasyRider skrev:
kz1300 skrev:Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
sylindre? Der starter vi på trippel... alt under...ubrukelig :P :p :knegg
Ok, jeg har også kjøpt meg ny sykkel. Den har kun 2 sylindre, men 4 plugger holder det.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Du har jo ikke solgt Z1300 enda. så du er innafor :thumleft

Men du vil vel merke forskjell på bredden. Er vel litt smalere denne ducati'n.

Blir spennede, håper å få se ducati'n din til sommeren. Hvis du blir med øyern rundt i år også :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar