Bare å selge det, hehe!EasyRider skrev:Rottenikken skrev:.....neida, alt under 1000 ccm er ubrukelig!
Da er det jaggu fint jeg har 2 ubruklige motorsykkler.![]()
![]()
Hvis jeg slår dem sammen da? gjelder det? 899 cc plus 553 cc = 1452 cc
Da er jeg jo plutselig medlem av 1,4 liters gjengen... Men frykter dem bare ser dumt på meg..
Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Veien er viktigere enn målet.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
ZZR-Erling skrev:Dette er jo individuelt..og da må jeg si at med 800ccm, måtte jeg hatt en lang tilvenningsperiode.
Eller avvenningperiode

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Pøh!! bytte til hva da?Rottenikken skrev:Bare å selge det, hehe!EasyRider skrev:Rottenikken skrev:.....neida, alt under 1000 ccm er ubrukelig!
Da er det jaggu fint jeg har 2 ubruklige motorsykkler.![]()
![]()
Hvis jeg slår dem sammen da? gjelder det? 899 cc plus 553 cc = 1452 cc
Da er jeg jo plutselig medlem av 1,4 liters gjengen... Men frykter dem bare ser dumt på meg..
Er så fornøyd

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
...mopedfølelse sånn ca!
hoff!!
hoff!!
Veien er viktigere enn målet.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Noe galt med moped også nå?Rottenikken skrev:...mopedfølelse sånn ca!
hoff!!
Har mange gode minner fra mopedtiden jeg

Sjekka en FZ-1 2009 modell, litt usikker på hvilken årsmodell du har men :)
Uansett den har "bare" 998 cc... jaggu et stykke unna 1000 cc synes jeg



og når du sier alt under 1000 cc er ubrukelig..så vet jeg ikke

Så du får bytte ut denne "mopeden" din :-)å

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Pokker til mas om kubikk, få dere et 600 liv. Er jo bare å lære seg å gire fort og ofte



-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
hehe, sånn er det bare!
Veien er viktigere enn målet.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
KTM Duke 690 ga en riktig god "moped"-følelse i sommer, ja!Rottenikken skrev:...mopedfølelse sånn ca!
hoff!!
Sitter i kroppen enda den go'følelsen, gitt


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
..utveksling på kassa etc.!!
Men morrofølelsen er absoluttt der!
Men morrofølelsen er absoluttt der!
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
..har noen mil på 990 og det er en knallbra bike!
Veien er viktigere enn målet.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg sier bare:
Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.
hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå

Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.
hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå


Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Now we are talkingEasyRider skrev:Jeg sier bare:
Alt under 140 hk og 100Nm i motoren er bare å la stå!!! Begynn å sykle i stede!.
hmm håper jeg sjekket fakta riktig nå![]()

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
ArcticTiger skrev:ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
....joda, men hk er viktigere enn kubikk og nm 

Veien er viktigere enn målet.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hvem bryr seg om kubikk? bare en har hk og Nm nok!!!Bringisen skrev:ArcticTiger skrev:ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det
![]()
Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester
Standarden er satt!!


Å putre rundt med under 100 hk poenget med det a?

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Det sier nabo kjerringa ogfikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.

-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
sylindre? Der starter vi på trippel... alt under...ubrukeligkz1300 skrev:Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.



Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ok, jeg har også kjøpt meg ny sykkel. Den har kun 2 sylindre, men 4 plugger holder det.EasyRider skrev:sylindre? Der starter vi på trippel... alt under...ubrukeligkz1300 skrev:Da tar vi med siste element som er forskjellig på syklene, vi har snakket om nok kubikk, antall HK, antall Nm siste er antall sylindre. Jeg har seks på Kawasaki'en, slå den. Hvor mye er nok sylindre, holder det med 1 eller må det være fler.![]()
![]()
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Du har jo ikke solgt Z1300 enda. så du er innafor
Men du vil vel merke forskjell på bredden. Er vel litt smalere denne ducati'n.
Blir spennede, håper å få se ducati'n din til sommeren. Hvis du blir med øyern rundt i år også :-)

Men du vil vel merke forskjell på bredden. Er vel litt smalere denne ducati'n.
Blir spennede, håper å få se ducati'n din til sommeren. Hvis du blir med øyern rundt i år også :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------