Jeg var trist og nedfor,fordi mc hadde kun 738 cc.Hjalp litt da jeg fikk den boret opp til 810 cc.
Men det er langt igjen til 1000 cc

ZZR-Erling skrev:Sitter med en følelse av å måtte "forsvare" mitt valg som er 1352ccm, 154nm/7500 og 203hk/9500...jaja...i dont care.
ejs skrev:![]()
Jeg var trist og nedfor,fordi mc hadde kun 738 cc.Hjalp litt da jeg fikk den boret opp til 810 cc.
Men det er langt igjen til 1000 cc
![]()
![]()
![]()
Hehe , jeg føler meg alltid uskyldig men aldri et offer. Trives godt med detZZR-Tom skrev:Dina tråden slår jo begge sider ifra seg like mykje, og under 1000cc "gjengen" har hat like mykje vist ikkje meir provoserandes komentarer. Både dei med under 1000cc og over 1000cc har slengt like mykje piss i fra seg. Så slutt å leik uskyldig offer, alle er like skyldige, ingen untak.Bringisen skrev:Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet.TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.
Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.
Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.
Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
At noen synes ditt og datt om 1352ccm, er det noe jeg må bry meg med? Neida, neida, neidaL-NA skrev:ZZR-Erling skrev:Sitter med en følelse av å måtte "forsvare" mitt valg som er 1352ccm, 154nm/7500 og 203hk/9500...jaja...i dont care.
Nei, nei, nei....i denne saken trur jeg ikke du skal høre på ho...
203 Hk. Klart det kreves både forklaring og forsvar.
Politimesteren i Kr Sand forsvarte forbudet mot Vannscooter med at det var drapsmaskiner. Hva kaller man dette da?? Jeg bare spør. Topp fart over 300Km/t....
Kom igjenn Gutter...Kjør på har jeg sagt..![]()
Jeg tror jeg skjønner det du mener med forskjellen mellom f.eks en GSXR1000 kontra CBR600RR , hvis du ser litt på hvilke sykler jeg har hatt gleden av og eie. Men det er mer enn bare kubikken og hk som gjør forskjellen mellom stress og ikke stress.ZZR-Erling skrev:Å skryte av å ha den raskeste sykkelen, er i grunn i mine ører egentlig uvitenhet, for det betyr ingen verdens ting annet enn at det kanskje "ruler" ved leirbåklet når flaska snart er tomBringisen skrev:Der er jeg faktisk litt enig......hmm.....er det muligZZR-Erling skrev:Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR..![]()
Så kan man alltids si: ja også?
Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best![]()
( jaja bortsett med at BMW slår i bordet med det meste , de er vel best på det meste så det ble litt feilt formulert
)
Men ellers så er jeg enig i konklusjonen din.
Jeg bryr meg lite om en 200hk sykkel er 0,5 til 1 sek raskere fra 0-100 enn en med 100hk , ikke har jeg klokke som kan måle dette og ikke har jeg tid til å få sjekket tider fra 0-1 sekund. Så derfor verken bryr jeg meg , liker eller ikke liker slike ting og det er for meg bare et tall. Selvfølgelig er det sikkert kjekt å flotte seg med at sykkelen har fått oppgitt et tall som er bedre enn en annen , men det betyr ingenting i praksis.
Sykkelen er kun best i de tingene som jeg liker best med sykkelen.....![]()
Det som for meg betyr noe, er selvfølgelig hvordan den "kjører" og at den er driftssikker. Jeg liker "roen" mye kubikk gir...feks er det mindre "stress" å kjøre GSXR1000 kontra CBR600RR..om det er noen her som forstår, og det er det helt sikkert. Mye kubikk med effekt spredt godt utover i registeret gir for meg flyt og "ro" i kjøringen..om det er en eller annen "hylebike" som måtte klare ett eller annet ,3s raskere, så, ja, betyr det jo ikke en dritt.
Jeg hadde sett at det ble std ved tester at det ble oppgitt en faktor som beskrev arealet under effekt og momentkurvene, det er jo disse som virkelig betegner noe.
Jajaja, jeg ser lett den.Bringisen skrev:Jeg tror jeg skjønner det du mener med forskjellen mellom f.eks en GSXR1000 kontra CBR600RR , hvis du ser litt på hvilke sykler jeg har hatt gleden av og eie. Men det er mer enn bare kubikken og hk som gjør forskjellen mellom stress og ikke stress.ZZR-Erling skrev:jajaja..jeg ser lett den!Bringisen skrev:Der er jeg faktisk litt enig......hmm.....er det muligZZR-Erling skrev:Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR..![]()
Så kan man alltids si: ja også?
Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best![]()
( jaja bortsett med at BMW slår i bordet med det meste , de er vel best på det meste så det ble litt feilt formulert
)
Men ellers så er jeg enig i konklusjonen din.
Jeg bryr meg lite om en 200hk sykkel er 0,5 til 1 sek raskere fra 0-100 enn en med 100hk , ikke har jeg klokke som kan måle dette og ikke har jeg tid til å få sjekket tider fra 0-1 sekund. Så derfor verken bryr jeg meg , liker eller ikke liker slike ting og det er for meg bare et tall. Selvfølgelig er det sikkert kjekt å flotte seg med at sykkelen har fått oppgitt et tall som er bedre enn en annen , men det betyr ingenting i praksis.
Sykkelen er kun best i de tingene som jeg liker best med sykkelen.....
Å skryte av å ha den raskeste sykkelen, er i grunn i mine ører egentlig uvitenhet, for det betyr ingen verdens ting annet enn at det kanskje "ruler" ved leirbåklet når flaska snart er tom![]()
Det som for meg betyr noe, er selvfølgelig hvordan den "kjører" og at den er driftssikker. Jeg liker "roen" mye kubikk gir...feks er det mindre "stress" å kjøre GSXR1000 kontra CBR600RR..om det er noen her som forstår, og det er det helt sikkert. Mye kubikk med effekt spredt godt utover i registeret gir for meg flyt og "ro" i kjøringen..om det er en eller annen "hylebike" som måtte klare ett eller annet ,3s raskere, så, ja, betyr det jo ikke en dritt.
Jeg hadde sett at det ble std ved tester at det ble oppgitt en faktor som beskrev arealet under effekt og momentkurvene, det er jo disse som virkelig betegner noe.
Jeg synes det er stress å måtte ligge i et turtallsområde fra 7-10000rpm for å ha moment nok til trivelig kjøring. Men det finnes mange 1000ccm sykler jeg synes kan være mye mer stressende enn f.eks en 800ccm sykkel. Dette har vi jo vært innom mange ganger i tråden.
teeU skrev:Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Enkelt, allt under 90 hk på bakhjulet og 1250 ccm, siden det er det jeg har nå.
Skulle jeg få mere siden er det det riktige svaret
Jeg har gjort begge deler......gått både opp og ned.......men jeg har ikke det riktige svaret for andre......bare for meg selv.teeU skrev:Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Enkelt, allt under 90 hk på bakhjulet og 1250 ccm, siden det er det jeg har nå.
Skulle jeg få mere siden er det det riktige svaret