Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".
Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
Ducati Multistrada 1200
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Re: Ducati Multistrada 1200
Ja, det kan sikkert stemme. Mitt første dekksett på min den gang helt nye ZX6R, varte 4000km.Andreas skrev:Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".
Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
Kommer du til "eksosventilen/EXUP'en" og får gjort noe med den i ny og ne, så ikke den fastner?
Sier Ducati at de gir 5 års garanti? Kawa har foresten 5 fra i år.
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Nei... Er på første settet enda på GS`en, 43000, og er så mye igjen at jeg ikke bytter på vinterservicen min. Ducatien er jo også en "stor" twin, den burde bremse like bra på motoren som GS. Bruker sjelden bremser, mye motorbrems før svinger når rett gir legges inn.ZZR-Erling skrev:
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?
Har fått kommentarer på det når vi er noen i følge; de bakerst ser bremselysa på de andre syklan før svingene mens det nesten ikke skjer på GS`an.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Da er nok du utenom "normalen" med dine snart 50 000 på samme klosserjoo skrev:Nei... Er på første settet enda på GS`en, 43000, og er så mye igjen at jeg ikke bytter på vinterservicen min. Ducatien er jo også en "stor" twin, den burde bremse like bra på motoren som GS. Bruker sjelden bremser, mye motorbrems før svinger når rett gir legges inn.ZZR-Erling skrev:
Har fått kommentarer på det når vi er noen i følge; de bakerst ser bremselysa på de andre syklan før svingene mens det nesten ikke skjer på GS`an.

Motorbremsen er noke eg faktisk savner endel fra R3'n til triumphenjoo skrev:Nei... Er på første settet enda på GS`en, 43000, og er så mye igjen at jeg ikke bytter på vinterservicen min. Ducatien er jo også en "stor" twin, den burde bremse like bra på motoren som GS. Bruker sjelden bremser, mye motorbrems før svinger når rett gir legges inn.ZZR-Erling skrev:

Sist redigert av ZZR-Tom den 04 feb 2013, 20:30, redigert 1 gang totalt.
- Andreas
Ducati har 2år / fri km fabrikkgaranti.ZZR-Erling skrev:Ja, det kan sikkert stemme. Mitt første dekksett på min den gang helt nye ZX6R, varte 4000km.Andreas skrev:Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Kommer du til "eksosventilen/EXUP'en" og får gjort noe med den i ny og ne, så ikke den fastner?
Eksosventilmekanismen ligger bak det svarte dekselet framfor de to aluminiums eksoshalene. Sitter med 3 skruer, så det går fort å demontere. Men man kommer til med lang dyse på WD40 boksen. Selve spjeldet inni der sitter fast i en aksling med 2 skruer som er TIG`et fast. Hvis jeg får noe problem her, så vil jeg bare fjerne hele spjeldet. Eventuelt så er det en god unnskyldning til å bytte til anlegg med litt grovere tone

Ok, "one down"Andreas skrev:Ducati har 2år / fri km fabrikkgaranti.ZZR-Erling skrev:Ja, det kan sikkert stemme. Mitt første dekksett på min den gang helt nye ZX6R, varte 4000km.Andreas skrev:Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Eksosventilmekanismen ligger bak det svarte dekselet framfor de to aluminiums eksoshalene. Sitter med 3 skruer, så det går fort å demontere. Men man kommer til med lang dyse på WD40 boksen. Selve spjeldet inni der sitter fast i en aksling med 2 skruer som er TIG`et fast. Hvis jeg får noe problem her, så vil jeg bare fjerne hele spjeldet. Eventuelt så er det en god unnskyldning til å bytte til anlegg med litt grovere tone![]()

Det er jo nærliggende å spørre deg Andreas: har du stor slitasje på svingarmsbeskyttelsen mot kjedet?
- Andreas
Ja, man får feilmeldingen "EXVL" på dashbordet når man kobler fra wiren som styrer dette. Jeg koblet fra wiren en gang bare for å høre forskjell. Den brommer litt mer på tomgang, ellers merket jeg ingen forskjell i lyd..ZZR-Erling skrev:
Ok, "one down"Tror også det fint kan fjernes, og at det har kun betydning for lydkrav, men la servomotoren stå innkoblet, ellers får du nok alarm.
Diverse eksosanleggprodusenter leverer med en dings for å klemme fast på wiren sammen med en fjær som simulerer trekket fra eksosspjeldfjæra.

Det finnes også elektronikk for å koble inn i kontakten til servomotoren som fjærner feilmeldingen.
Kanskje den beste (å dyreste) løsningen er å sende ECU til et firma i Sverige som har spesialisert seg på mapping av Ducati. De legger inn program som fjærner slike miljøjusteringer sykklene har fra fabrikk og gir de heller den suppa de "skal" ha

- Andreas
Etter mine 7000km, så er det ikke i nærheten av å ha slitt igjenom den sikkert 10mm tykke plastglideren.ZZR-Erling skrev:Det er jo nærliggende å spørre deg Andreas: har du stor slitasje på svingarmsbeskyttelsen mot kjedet?

- JRO
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Nå har jeg lest litt i tråden samt i Motorradtesten og den har iallefall ikke skremt meg fra kjøpet jeg har gjort. Er nok stor forskjell på en test sykkel som mange bruker, til en entusiast som steller sykkelen sin slik vi på dette forumet gjør. Så for meg er det bare å vente på den store dagen når MTS GT'en skal hentes og kose meg utover sommeren.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Motorsykkelen din: x

Så kan de andre sitte der på støvsugerne sine

Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.
- Andreas
Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt daZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.

- Andreas
Det kommer nok til å bli veldig morrokz1300 skrev:Nå har jeg lest litt i tråden samt i Motorradtesten og den har iallefall ikke skremt meg fra kjøpet jeg har gjort. Er nok stor forskjell på en test sykkel som mange bruker, til en entusiast som steller sykkelen sin slik vi på dette forumet gjør. Så for meg er det bare å vente på den store dagen når MTS GT'en skal hentes og kose meg utover sommeren.

Åååja, du er såpass "renslig", ja, nei, da så :-) . Er blitt mer slik jeg også..liker heller ikke "tilfeldige" kabeldynger" her og der.Andreas skrev:Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt daZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.Å for meg er det enklere og billigere å sende ECU`n til Sverige.

For all del, det blir nok en herlig vår, også GT-utgaven..han steikeAndreas skrev:Det kommer nok til å bli veldig morrokz1300 skrev:Nå har jeg lest litt i tråden samt i Motorradtesten og den har iallefall ikke skremt meg fra kjøpet jeg har gjort. Er nok stor forskjell på en test sykkel som mange bruker, til en entusiast som steller sykkelen sin slik vi på dette forumet gjør. Så for meg er det bare å vente på den store dagen når MTS GT'en skal hentes og kose meg utover sommeren.Å det er jo en grom utgave du har bestillt også! Vet du om flere som har bestillt en GT? Er du kanskje den første?

- Andreas
Hehe, jaa. Synes det er greit å la elektronikken kun bestå av orginaldelene. Men det er jo bedre i dag når PC er plug & play med kontakter, kontra før når man måtte spleise de inn på ledningene.ZZR-Erling skrev:Åååja, du er såpass "renslig", ja, nei, da så :-) . Er blitt mer slik jeg også..liker heller ikke "tilfeldige" kabeldynger" her og der.Andreas skrev:Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt daZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.Å for meg er det enklere og billigere å sende ECU`n til Sverige.
Nå har jeg kun erfaring med piggy-back løsninger på eldre turbobiler da, aldri personlig brukt/prøvd det på MC.
Jeg hadde PC USB3 på min, og da følger det med t-kabel som man bare klikker innpå slik at PC henger i serie etter ECU-utgangen. Men det bli ett par kabler til, jording og + strøm, samt selve "klumpen", men det er ganske snasent å velge map fra Dynojet. De hadde/har ferdige maps for ulike kombinasjoner, feks "Yoshimura R77, with db-killers and KN-filter". Ellers fins det jo endel "der ute" som sender sine "custom maps". Veldig enkelt å selv gå inn å manipulere manuelt også. Dog bør man nok i mer ekstreme tilfeller få lest av AF-Ratio så man ikke brenner hull i stemplaAndreas skrev:Hehe, jaa. Synes det er greit å la elektronikken kun bestå av orginaldelene. Men det er jo bedre i dag når PC er plug & play med kontakter, kontra før når man måtte spleise de inn på ledningene.ZZR-Erling skrev:Åååja, du er såpass "renslig", ja, nei, da så :-) . Er blitt mer slik jeg også..liker heller ikke "tilfeldige" kabeldynger" her og der.Andreas skrev:Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt daZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.Å for meg er det enklere og billigere å sende ECU`n til Sverige.
Nå har jeg kun erfaring med piggy-back løsninger på eldre turbobiler da, aldri personlig brukt/prøvd det på MC.

Endre: nei, nu skal jeg ned i kjellerstua og sette på Pazzo Racing-hendler på Hege's nybike

- Andreas
Joda, det er morro å kunne justere slik og med engang kjenne/se forskjell! På bilen har jeg bredbåndslambda og eksostempmåler, så der ser jeg med engang endring i AFR og EGT når man justerer f.eks turbotrykk eller bensintrykkZZR-Erling skrev:Jeg hadde PC USB3 på min, og da følger det med t-kabel som man bare klikker innpå slik at PC henger i serie etter ECU-utgangen. Men det bli ett par kabler til, jording og + strøm, samt selve "klumpen", men det er ganske snasent å velge map fra Dynojet. De hadde/har ferdige maps for ulike kombinasjoner, feks "Yoshimura R77, with db-killers and KN-filter". Ellers fins det jo endel "der ute" som sender sine "custom maps". Veldig enkelt å selv gå inn å manipulere manuelt også. Dog bør man nok i mer ekstreme tilfeller få lest av AF-Ratio så man ikke brenner hull i stemplaAndreas skrev:Hehe, jaa. Synes det er greit å la elektronikken kun bestå av orginaldelene. Men det er jo bedre i dag når PC er plug & play med kontakter, kontra før når man måtte spleise de inn på ledningene.ZZR-Erling skrev:Åååja, du er såpass "renslig", ja, nei, da så :-) . Er blitt mer slik jeg også..liker heller ikke "tilfeldige" kabeldynger" her og der.Andreas skrev:Jeg liker ikke piggy-back løsninger. Poenget her var jo eventuelt å programere bort eksosventilen, det går heller ikke med en PCV. Bedre å få programert ECU`n, mindre dill rundt daZZR-Erling skrev:Det fins Powercommander til din. Med den kan output fra ECU til injektorene endres. Den endrer injektorenes dutycycle, altså hvor lenge de er åpne. Lettere å manipulere enn å brenne ny ECU. Tror den kan leveres med lambda, da har man selvregulering. Har selv hatt den noe enklere PC3. Lastet lett ned map fra Dynojet til den.Å for meg er det enklere og billigere å sende ECU`n til Sverige.
Nå har jeg kun erfaring med piggy-back løsninger på eldre turbobiler da, aldri personlig brukt/prøvd det på MC.Folk som setter opp map for andre i benk uten å ha mulighet for å lese av AF-ratio, har jeg ikke helt trua på. AF=Air Fuel..altså mengden av bensin pr luftenhet.
Endre: nei, nu skal jeg ned i kjellerstua og sette på Pazzo Racing-hendler på Hege's nybike

- Andreas
4.april hadde Multistradaen min 1.årsdag, så da måtte den jo få en bursdagsgave
Så nå kan jeg holde meg tørr bak med carbon

Sist redigert av Andreas den 22 jul 2014, 21:40, redigert 1 gang totalt.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Gratulere med vel overstått
Vær god med den, så har du hun lenge