LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Sist redigert av LordShaft den 12 okt 2015, 09:12, redigert 73 ganger totalt.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker
Oj, æ trudde du hadde fartstid på forumet.
Ihvertfall så har du nådd å skrive endel, uansett : velkommen !
Ser at du er registrert i 2010, altså et år lengre fartstid enn meg

Ihvertfall så har du nådd å skrive endel, uansett : velkommen !
Ser at du er registrert i 2010, altså et år lengre fartstid enn meg

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Grattis med både ny jobb og en knall sykkel.
Vi får sparke litt dekk når sesongen begynner. Jeg kommer nok til å ta meg noen turer til Bergen i løpet av sesongen. Og hvis du skulle ta turen til game trakter så er det bare å si i fra. Holder til i Ørsta, så det er jo på veien til Ålesund.

Vi får sparke litt dekk når sesongen begynner. Jeg kommer nok til å ta meg noen turer til Bergen i løpet av sesongen. Og hvis du skulle ta turen til game trakter så er det bare å si i fra. Holder til i Ørsta, så det er jo på veien til Ålesund.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Kontakt:
Alltid kjekt å møte "kjent" folk, og blir nok noen turer nordover i løpet av sesongen. Da blir jeg nok å svinge innom å slå av en prat :-) Skulle du ta turen til Bergen, må du ikke være redd for å hyle ut.
Vet ikke hvor kjent du er i Bergen, men her er utrolig mye fine veier alle burde få gleden av å kjøre :-) Fordelen med å bo på vestlandet. MYE svingete og fine veistrekker. Minuset..... været
Vet ikke hvor kjent du er i Bergen, men her er utrolig mye fine veier alle burde få gleden av å kjøre :-) Fordelen med å bo på vestlandet. MYE svingete og fine veistrekker. Minuset..... været

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Varm (comeback)velkomst igjen herfra, Lordshaft - som sist :-) . Håper jeg...LordShaft skrev:
Håper på nok en varm velkomst og at jeg kan finne meg godt til rette her også :-)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bodde de første 27 årene av mitt liv der, så jeg er sånn passelig godt kjent ja.
Flyttet til Ørsta i 2008, da pga kjærligheten. Ikke til Ørsta, men til Raggi.

Flyttet til Ørsta i 2008, da pga kjærligheten. Ikke til Ørsta, men til Raggi.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Jeg var engang på veg til Ørsta
var afall meningen fra førsta
Men et stykke før tok jeg en dram
så derfor kom jeg aldrigen fram
-Ble rett og slett skikkelig børsta....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående LordShafts sykkeldisponering i den senere tid har jeg følgende kommentar; Renegat!
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Kontakt:
HahahahahaDesmo skrev:Angående LordShafts sykkeldisponering i den senere tid har jeg følgende kommentar; Renegat!

Det er ikke første gang jeg hører det :-P men jeg skal ta det innover megangiver, apostat, avhopper, bedrager, desertør, femtekolonist, fornekter, frafallen, høyforræder, judas, kollaboratør, landsforræder, landssviker, overløper, quisling, sviker

Ja jeg har vært litt fram og tilbake... har vært en lengre periode der jeg ikke har vært særlig aktiv på forumfronten. Men ser at jeg har blitt mindre og mindre aktiv i mc miljøet også. Dette måtte jeg nødt å snu :-) Så blir nok å se mye både på veiene og forumet framover.AJ skrev:Varm (comeback)velkomst igjen herfra, Lordshaft - som sist :-) . Håper jeg...LordShaft skrev:
Håper på nok en varm velkomst og at jeg kan finne meg godt til rette her også :-)
Jeg skal gi en lyd neste gang jeg er på vei gjennom ørsta med sykkel :-) Tar gjerne imot den invitasjonen :-)Raggi skrev:den likte ej
berre å gi en lyd ja om du skulle ha tid til en svipptur innom Ørsta :)
-
- Kontakt:
Ligger for tiden i havet, rett ved siden av Oseberg Feltsenter for å være helt nøyaktig

Er for høy sjø til at flotellet kan ligge trygt tilkoblet plattformen. Noe som gjør at vi sitter her, ikke får vi jobbet, ikke får vi gjort noe annet en å vente på at været skal bli bedre
Drit kjedelig med andre ord...!!!
Snart vært her i 14 dager nå, stor fare for at jeg må være i 21 før jeg kommer meg hjem....

Er for høy sjø til at flotellet kan ligge trygt tilkoblet plattformen. Noe som gjør at vi sitter her, ikke får vi jobbet, ikke får vi gjort noe annet en å vente på at været skal bli bedre

Drit kjedelig med andre ord...!!!

Snart vært her i 14 dager nå, stor fare for at jeg må være i 21 før jeg kommer meg hjem....
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Da er det jo ingen unnskyldning for å ikke beholde 748`nLordShaft skrev:Snart vært her i 14 dager nå, stor fare for at jeg må være i 21 før jeg kommer meg hjem....

-
- Motorsykkelen din: x
LordShaft skrev:HahahahahaDesmo skrev:Angående LordShafts sykkeldisponering i den senere tid har jeg følgende kommentar; Renegat!for de som er i tvil om ordets betydning (noe jeg var)
angiver, apostat, avhopper, bedrager, desertør, femtekolonist, fornekter, frafallen, høyforræder, judas, kollaboratør, landsforræder, landssviker, overløper, quisling, sviker
Jeg må si meg enig med Desmo her. Og definisjonen av ordets betydning er jo meget treffende i denne sak

Men hvis du beholder 748en, så skal vi, for denne gangen

-
- Kontakt:
Hahaha
Jeg skal være ærlig å si, det er mer fristende å beholde enn å selge. Men jeg får se hva jeg gjør... er nok pengene som bestemmer litt enda. Har jo lyst på litt ekstra utstyr til godsaken :-) effektanlegg, tankveske, bagasjegreie bak.... ja ting koster

Jeg skal være ærlig å si, det er mer fristende å beholde enn å selge. Men jeg får se hva jeg gjør... er nok pengene som bestemmer litt enda. Har jo lyst på litt ekstra utstyr til godsaken :-) effektanlegg, tankveske, bagasjegreie bak.... ja ting koster

Men det er ikke Oseberg:) Superior er et flott flotell. Beste jeg har vært på. Her på Draugen venter vi på Regalia.LordShaft skrev:Ligger for tiden i havet, rett ved siden av Oseberg Feltsenter for å være helt nøyaktig![]()
Er for høy sjø til at flotellet kan ligge trygt tilkoblet plattformen. Noe som gjør at vi sitter her, ikke får vi jobbet, ikke får vi gjort noe annet en å vente på at været skal bli bedre![]()
Drit kjedelig med andre ord...!!!![]()
Hvem jobber du for?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
jeg bare må sitere en gang til. Sitat "De er kommet såpass lavt i pris ja. Da ser jeg ingen grunn til å selge min når jeg går til innkjøp av ny Da skal den heller få være stumtjener i inngangspartiet i leiligheten" sitat slutt.LordShaft skrev:Hahaha![]()
Dette kom fra en mann etter jeg hadde handlet en 748 for en stund tilbake på ett anne forum.
Lordshaft, regner med du holder ord?
-
- Kontakt:
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene? Som ofte resulterer i at de med Ducati skrur en del selv (på ingen måte negativt)
Min er kjørt rundt 33.000 tror jeg. Må sjekke måleren for nøyaktig tall

Ja denne sykkelen er godt tatt vare på :-) Dette har vært min øyesten de siste årene (håper ikke damen leser dette)
Nei bildet er ikke av oseberg, det er av flotellet når det er koblet på noe annet. Vi ligger utenfor Oseberg Feltsenter nå, flotellet skal ligge her under HAP'en. er noe oppussing av lugarer og jobbing med utbedring av borring på Bravo.JohnnyTh skrev:
Men det er ikke Oseberg:) Superior er et flott flotell. Beste jeg har vært på. Her på Draugen venter vi på Regalia.
Hvem jobber du for?
Jeg jobber for tiden i et firma som heter SONTUM Fire & Safety. Vi har rammeavtale med statoil, har service og vedlikehold på alt som heter brann og sikkerhetsutstyr ombord på alle installasjonene på norsk sokkel :-)
Det er da Jæ**** som folk skal huske dasimpson skrev: jeg bare må sitere en gang til. Sitat "De er kommet såpass lavt i pris ja. Da ser jeg ingen grunn til å selge min når jeg går til innkjøp av ny Da skal den heller få være stumtjener i inngangspartiet i leiligheten" sitat slutt.
Dette kom fra en mann etter jeg hadde handlet en 748 for en stund tilbake på ett anne forum.
Lordshaft, regner med du holder ord?

jeg bodde på superior når den lå på Njord. Jeg har jobbet på Feltsenteret i mange år som isolatør for StS i Bergen
-
- Kontakt:
Ja det er vel derfor vi ligger her ute å kikker bort på feltsenteret nå... Det var en hendelse på Njord, som gjorde at de senket sikkerheten for å løfte broen
Signifikant bølgehøyde ca 6 meter for at de løfter broen.... og ned igjen i 4 meter før de kobler sammen igjen
Gikk du over til BIS etter StS mistet kontrakten da eller?
Helt sykt hvordan Statoil får lov å oppføre seg mot kontraktører

Signifikant bølgehøyde ca 6 meter for at de løfter broen.... og ned igjen i 4 meter før de kobler sammen igjen

Gikk du over til BIS etter StS mistet kontrakten da eller?
Helt sykt hvordan Statoil får lov å oppføre seg mot kontraktører

Det gikk jo hull på Superior her oppe på Njord og alle ble evakuert. Her oppe måtte de ned i 2 meter bølgehøyde for å kople på igjen. Værre her siden Njord og er en flyter.
Jeg ble værende i Sts, trives alt for godt der til å slutte. Har jobbet i bis tidliger, dvs R&M men hadde ikke lyst til å gå tilbake.
Jeg er på draugen nå.
Jeg ble værende i Sts, trives alt for godt der til å slutte. Har jobbet i bis tidliger, dvs R&M men hadde ikke lyst til å gå tilbake.
Jeg er på draugen nå.
Vil tippe Eker Performance også skrur Ducati.LordShaft skrev:Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene?
Men tror ikke du klarer å få 70.000 for sykkelen.
De ligger nærmere 60.000, Men klart du kan være heldig.
Kommer ann på hvor mange som ligger på Finn, servicehistrorikk er veldig avgjørende osv.
- Andreas
Løvaas Motor i Holmestrand, Eker Performance i Fredrikstad, Sigma Motor i Haugesund og Eberg Motor i Trondheim er de fire offisielle merkeforhandlerne med verksted her i Norgesimpson skrev:Vil tippe Eker Performance også skrur Ducati.LordShaft skrev:Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene?
Men tror ikke du klarer å få 70.000 for sykkelen.
De ligger nærmere 60.000, Men klart du kan være heldig.
Kommer ann på hvor mange som ligger på Finn, servicehistrorikk er veldig avgjørende osv.

-
- Kontakt:
Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på. Selger ikke for hva som helst. Håper selvfølgelig jeg klarer å få solgt den til en Ducati entusiast. Så jeg vet at den får det stellet og pleien den fortjener :[-o<
Jeg var faktisk ikke klar over at det var kommet enda flere godkjente Ducati verksteder :-) Dette er jo en kjempe god nyhet for oss / de som kjører Ducati.
Jeg var faktisk ikke klar over at det var kommet enda flere godkjente Ducati verksteder :-) Dette er jo en kjempe god nyhet for oss / de som kjører Ducati.
- Andreas
Eker P kom for et par år siden, men de andre har jo holdt på en stund med Ducati. Eberg Motor i Trondheim har vært Ducatiforhandler siden 1999.LordShaft skrev:Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på. Selger ikke for hva som helst. Håper selvfølgelig jeg klarer å få solgt den til en Ducati entusiast. Så jeg vet at den får det stellet og pleien den fortjener :[-o<
Ellers så er jeg enig i det du sier anngående selvgjort service. Er man entusiast og har erfaring med skruing, så er det jo ofte mer "nøye" og inngående jobb som blir gjort. Alt av verkstedmanualer og teknisk dokumentasjon finner man jo fort på Google i dag

Har man dokumentasjon på deler som er skiftet/reparert, og gjerne noen bilder fra det man har gjort, så er det like mye verdt som et stempel i servicehefte.. Synes jeg da

Nå er jo din såpass ny at vippearmer ikke er noe stort problem, men med spesielt eldre 748/916 er det viktig å dokumentere servicehistorikk, vippearmbytte osv hvis kjøper er litt oppdatert på Ducati.
Samme gjelder 'dokumentasjon for reimbytte. Begge deler kan bli kostbart hvis ikke dette blir fulgt opp.
Samme gjelder 'dokumentasjon for reimbytte. Begge deler kan bli kostbart hvis ikke dette blir fulgt opp.