LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

:vs
Sist redigert av LordShaft den 12 okt 2015, 09:12, redigert 73 ganger totalt.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Jompa »

Oj, æ trudde du hadde fartstid på forumet.
Ihvertfall så har du nådd å skrive endel, uansett : velkommen !

Ser at du er registrert i 2010, altså et år lengre fartstid enn meg :redface :redface
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Snikkeren »

Grattis med både ny jobb og en knall sykkel. :thumleft

Vi får sparke litt dekk når sesongen begynner. Jeg kommer nok til å ta meg noen turer til Bergen i løpet av sesongen. Og hvis du skulle ta turen til game trakter så er det bare å si i fra. Holder til i Ørsta, så det er jo på veien til Ålesund.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Alltid kjekt å møte "kjent" folk, og blir nok noen turer nordover i løpet av sesongen. Da blir jeg nok å svinge innom å slå av en prat :-) Skulle du ta turen til Bergen, må du ikke være redd for å hyle ut.

Vet ikke hvor kjent du er i Bergen, men her er utrolig mye fine veier alle burde få gleden av å kjøre :-) Fordelen med å bo på vestlandet. MYE svingete og fine veistrekker. Minuset..... været :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:
Håper på nok en varm velkomst og at jeg kan finne meg godt til rette her også :-)
Varm (comeback)velkomst igjen herfra, Lordshaft - som sist :-) . Håper jeg... :8-[
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Snikkeren »

Bodde de første 27 årene av mitt liv der, så jeg er sånn passelig godt kjent ja. :thumleft

Flyttet til Ørsta i 2008, da pga kjærligheten. Ikke til Ørsta, men til Raggi. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Raggi
Innlegg: 14
Registrert: 15 apr 2012, 23:26
Motorsykkelen din: Bakpå TDM 900

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Raggi »

:D den likte ej :prf berre å gi en lyd ja om du skulle ha tid til en svipptur innom Ørsta :)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Intruder »

:prf :prf
Jeg var engang på veg til Ørsta
var afall meningen fra førsta
Men et stykke før tok jeg en dram
så derfor kom jeg aldrigen fram
-Ble rett og slett skikkelig børsta....
:cheers ...... :mc3
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Desmo »

Angående LordShafts sykkeldisponering i den senere tid har jeg følgende kommentar; Renegat!
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Desmo skrev:Angående LordShafts sykkeldisponering i den senere tid har jeg følgende kommentar; Renegat!
Hahahahaha :lol for de som er i tvil om ordets betydning (noe jeg var)
angiver, apostat, avhopper, bedrager, desertør, femtekolonist, fornekter, frafallen, høyforræder, judas, kollaboratør, landsforræder, landssviker, overløper, quisling, sviker
Det er ikke første gang jeg hører det :-P men jeg skal ta det innover meg :prf
AJ skrev:
LordShaft skrev:
Håper på nok en varm velkomst og at jeg kan finne meg godt til rette her også :-)
Varm (comeback)velkomst igjen herfra, Lordshaft - som sist :-) . Håper jeg... :8-[
Ja jeg har vært litt fram og tilbake... har vært en lengre periode der jeg ikke har vært særlig aktiv på forumfronten. Men ser at jeg har blitt mindre og mindre aktiv i mc miljøet også. Dette måtte jeg nødt å snu :-) Så blir nok å se mye både på veiene og forumet framover.
Raggi skrev::D den likte ej :prf berre å gi en lyd ja om du skulle ha tid til en svipptur innom Ørsta :)
Jeg skal gi en lyd neste gang jeg er på vei gjennom ørsta med sykkel :-) Tar gjerne imot den invitasjonen :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Ligger for tiden i havet, rett ved siden av Oseberg Feltsenter for å være helt nøyaktig :mk

Bilde

Er for høy sjø til at flotellet kan ligge trygt tilkoblet plattformen. Noe som gjør at vi sitter her, ikke får vi jobbet, ikke får vi gjort noe annet en å vente på at været skal bli bedre :roll
Drit kjedelig med andre ord...!!! :[-(
Snart vært her i 14 dager nå, stor fare for at jeg må være i 21 før jeg kommer meg hjem....

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Andreas »

LordShaft skrev:Snart vært her i 14 dager nå, stor fare for at jeg må være i 21 før jeg kommer meg hjem....
Da er det jo ingen unnskyldning for å ikke beholde 748`n :prop:

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av ArcticTiger »

LordShaft skrev:
Desmo skrev:Angående LordShafts sykkeldisponering i den senere tid har jeg følgende kommentar; Renegat!
Hahahahaha :lol for de som er i tvil om ordets betydning (noe jeg var)
angiver, apostat, avhopper, bedrager, desertør, femtekolonist, fornekter, frafallen, høyforræder, judas, kollaboratør, landsforræder, landssviker, overløper, quisling, sviker

Jeg må si meg enig med Desmo her. Og definisjonen av ordets betydning er jo meget treffende i denne sak :prf
Men hvis du beholder 748en, så skal vi, for denne gangen :[-X , la nåde gå for rett og se gjennom fingrene.....

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Hahaha :lol

Jeg skal være ærlig å si, det er mer fristende å beholde enn å selge. Men jeg får se hva jeg gjør... er nok pengene som bestemmer litt enda. Har jo lyst på litt ekstra utstyr til godsaken :-) effektanlegg, tankveske, bagasjegreie bak.... ja ting koster :roll

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Ligger for tiden i havet, rett ved siden av Oseberg Feltsenter for å være helt nøyaktig :mk

Bilde

Er for høy sjø til at flotellet kan ligge trygt tilkoblet plattformen. Noe som gjør at vi sitter her, ikke får vi jobbet, ikke får vi gjort noe annet en å vente på at været skal bli bedre :roll
Drit kjedelig med andre ord...!!! :[-(
Snart vært her i 14 dager nå, stor fare for at jeg må være i 21 før jeg kommer meg hjem....
Men det er ikke Oseberg:) Superior er et flott flotell. Beste jeg har vært på. Her på Draugen venter vi på Regalia.

Hvem jobber du for?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Hahaha :lol

Jeg skal være ærlig å si, det er mer fristende å beholde enn å selge. Men jeg får se hva jeg gjør... er nok pengene som bestemmer litt enda. Har jo lyst på litt ekstra utstyr til godsaken :-) effektanlegg, tankveske, bagasjegreie bak.... ja ting koster :roll
jeg bare må sitere en gang til. Sitat "De er kommet såpass lavt i pris ja. Da ser jeg ingen grunn til å selge min når jeg går til innkjøp av ny Da skal den heller få være stumtjener i inngangspartiet i leiligheten" sitat slutt.
Dette kom fra en mann etter jeg hadde handlet en 748 for en stund tilbake på ett anne forum.
Lordshaft, regner med du holder ord?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene? Som ofte resulterer i at de med Ducati skrur en del selv (på ingen måte negativt)
Min er kjørt rundt 33.000 tror jeg. Må sjekke måleren for nøyaktig tall :thumleft
Ja denne sykkelen er godt tatt vare på :-) Dette har vært min øyesten de siste årene (håper ikke damen leser dette)
JohnnyTh skrev:
Men det er ikke Oseberg:) Superior er et flott flotell. Beste jeg har vært på. Her på Draugen venter vi på Regalia.

Hvem jobber du for?
Nei bildet er ikke av oseberg, det er av flotellet når det er koblet på noe annet. Vi ligger utenfor Oseberg Feltsenter nå, flotellet skal ligge her under HAP'en. er noe oppussing av lugarer og jobbing med utbedring av borring på Bravo.
Jeg jobber for tiden i et firma som heter SONTUM Fire & Safety. Vi har rammeavtale med statoil, har service og vedlikehold på alt som heter brann og sikkerhetsutstyr ombord på alle installasjonene på norsk sokkel :-)
simpson skrev: jeg bare må sitere en gang til. Sitat "De er kommet såpass lavt i pris ja. Da ser jeg ingen grunn til å selge min når jeg går til innkjøp av ny Da skal den heller få være stumtjener i inngangspartiet i leiligheten" sitat slutt.
Dette kom fra en mann etter jeg hadde handlet en 748 for en stund tilbake på ett anne forum.
Lordshaft, regner med du holder ord?
Det er da Jæ**** som folk skal huske da :P :p

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av JohnnyTh »

jeg bodde på superior når den lå på Njord. Jeg har jobbet på Feltsenteret i mange år som isolatør for StS i Bergen
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Ja det er vel derfor vi ligger her ute å kikker bort på feltsenteret nå... Det var en hendelse på Njord, som gjorde at de senket sikkerheten for å løfte broen =;

Signifikant bølgehøyde ca 6 meter for at de løfter broen.... og ned igjen i 4 meter før de kobler sammen igjen :mk

Gikk du over til BIS etter StS mistet kontrakten da eller?
Helt sykt hvordan Statoil får lov å oppføre seg mot kontraktører :[-(

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av JohnnyTh »

Det gikk jo hull på Superior her oppe på Njord og alle ble evakuert. Her oppe måtte de ned i 2 meter bølgehøyde for å kople på igjen. Værre her siden Njord og er en flyter.

Jeg ble værende i Sts, trives alt for godt der til å slutte. Har jobbet i bis tidliger, dvs R&M men hadde ikke lyst til å gå tilbake.
Jeg er på draugen nå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:
Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene?
Vil tippe Eker Performance også skrur Ducati.
Men tror ikke du klarer å få 70.000 for sykkelen.
De ligger nærmere 60.000, Men klart du kan være heldig.
Kommer ann på hvor mange som ligger på Finn, servicehistrorikk er veldig avgjørende osv.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:
LordShaft skrev:
Elolz skrev:Litt nysgjerrig på hva disse 748'ene går for? Hvor mye tenker du å legge den ut for? Har jo hørt at gamle Ducatier er dyre med tanke på service med mindre en skrur selv. Har du merket noe til det? Hvor mye er den kjørt? Ser ut som du har tatt godt vare på den ihvertfall :-)
Jeg er litt usikker på hva disse syklene går for. Vil tippe en plass rundt 70.000,- Kommer litt an på km stand osv.
Service på Ducati er ikke noe dyrere enn andre sykler. Eneste problemet er at det er få verksted i landet som utfører service på disse syklene. Haugesund og Laavås er vel eneste godkjente verkstedene?
Vil tippe Eker Performance også skrur Ducati.
Men tror ikke du klarer å få 70.000 for sykkelen.
De ligger nærmere 60.000, Men klart du kan være heldig.
Kommer ann på hvor mange som ligger på Finn, servicehistrorikk er veldig avgjørende osv.
Løvaas Motor i Holmestrand, Eker Performance i Fredrikstad, Sigma Motor i Haugesund og Eberg Motor i Trondheim er de fire offisielle merkeforhandlerne med verksted her i Norge :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på. Selger ikke for hva som helst. Håper selvfølgelig jeg klarer å få solgt den til en Ducati entusiast. Så jeg vet at den får det stellet og pleien den fortjener :[-o<

Jeg var faktisk ikke klar over at det var kommet enda flere godkjente Ducati verksteder :-) Dette er jo en kjempe god nyhet for oss / de som kjører Ducati.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Andreas »

LordShaft skrev:Jeg vil ikke pårope meg å ha verdens beste service historikk.... den er faktisk ikke eksisterende fra verksted. Gjort alt på sykkelen selv. Jeg vil ikke påstå å si at dette er negativt. alt av deler er kjøpt originalt, som jeg har kvitteringer på. Selger ikke for hva som helst. Håper selvfølgelig jeg klarer å få solgt den til en Ducati entusiast. Så jeg vet at den får det stellet og pleien den fortjener :[-o<

Jeg var faktisk ikke klar over at det var kommet enda flere godkjente Ducati verksteder :-) Dette er jo en kjempe god nyhet for oss / de som kjører Ducati.
Eker P kom for et par år siden, men de andre har jo holdt på en stund med Ducati. Eberg Motor i Trondheim har vært Ducatiforhandler siden 1999.

Ellers så er jeg enig i det du sier anngående selvgjort service. Er man entusiast og har erfaring med skruing, så er det jo ofte mer "nøye" og inngående jobb som blir gjort. Alt av verkstedmanualer og teknisk dokumentasjon finner man jo fort på Google i dag :thumleft Et verksted som har timesbetalt og pressede priser fordi folk synes alt er dyrt, gjør jo jobben de og. Men de har ikke tid til å pusse å gnikke ren vær eneste skrue og deksel før montering osv :sorry

Har man dokumentasjon på deler som er skiftet/reparert, og gjerne noen bilder fra det man har gjort, så er det like mye verdt som et stempel i servicehefte.. Synes jeg da :prop:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av simpson »

Nå er jo din såpass ny at vippearmer ikke er noe stort problem, men med spesielt eldre 748/916 er det viktig å dokumentere servicehistorikk, vippearmbytte osv hvis kjøper er litt oppdatert på Ducati.
Samme gjelder 'dokumentasjon for reimbytte. Begge deler kan bli kostbart hvis ikke dette blir fulgt opp.

Svar