MCsidens store tråd om Plastraketter!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Snill Vaffel »

Jeg har bere en ting å si om dette jeg ELSKER min lille R <3 <3

Nå har jeg testet ut litt forskjellig og byttet inn min CBR Firebalde 929 RR med Z750 og det var bare et par uker etter før jeg angret som bare det så heldigis blei det ny R på sen sommeren i år. :mk
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Kawasaki »

JohnnyTh skrev:
Kawasaki skrev:Bra,da bare mistolket jeg
Trodde du virkelig jeg mente en GTR var en R sykkel?

Hehe,nei sååå sveiseblind går det vel ikke an å bli :knegg Nei,det var ikke det jeg mistolket.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av L-NA »

Okei, okei, eg gir meg. :notworthy: :notworthy:

AJ, har rett, støtter han fullt ut at MG ikke har noe i denne klassen å gjøre.

Synes plasrakettene fortjener denne tråden, og Lordshaft spør etter historier, opplevelser, erfaringer om kring disse syklene. Så kom igjen!
Jeg vil også gjerne lese hva Dere skriver i den forbindelse. Jeg har lite å bidra med, så fra nå av, skal jeg bare lese, og kose meg med denne tråden. Kom igjen, fortell...

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Kawasaki »

JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Når den skifter navn til ZZR
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Kawasaki »

L-NA skrev:Okei, okei, eg gir meg. :notworthy: :notworthy:

AJ, har rett, støtter han fullt ut at MG ikke har noe i denne klassen å gjøre.

Synes plasrakettene fortjener denne tråden, og Lordshaft spør etter historier, opplevelser, erfaringer om kring disse syklene. Så kom igjen!
Jeg vil også gjerne lese hva Dere skriver i den forbindelse. Jeg har lite å bidra med, så fra nå av, skal jeg bare lese, og kose meg med denne tråden. Kom igjen, fortell...
Først må vi bli enige om hva en plastrakett er. Og det kan jo skje før man vet ordet av det :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Rottenikken »

Kawasaki skrev:Først må vi bli enige om hva en plastrakett er. Og det kan jo skje før man vet ordet av det
..si det du :knegg
Men hva med litt plastikk, vekt under 200 kg, clip -on styre, turtallsmotor..etc.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Icetruck »

ZZR-Erling skrev:
Icetruck skrev:R6 er da ikke en R sykkel? :P Min har bare 128HK
..jo, veier 35kg mindre...dvs, akser mye bedre. Desuten skal det ikke være kardang på en R! Det kommer jo et større effekttap til veien med det, høyere vekt, lastvekselreaksjoner mm...ikke bra.
Så ikke at du skrev tørrvekt :sorry
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

L-NA skrev:
simpson skrev:
L-NA skrev:har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene.
Ingen problem det vet du L-NA
Bare gi ett vink hvis du er på tur igjen så skal du gjerne få prøve min.
Takker for det Simpson, og kjører jeg i området så gir jeg en lyd.
Men det er nå engang slik at, - bruker man sko størrelse 47, ja da trør man ikke pedalene ned i en sko som er bar 42. Jeg prøve satt er MV Agusta nå i sommer, og det gikk bare ikke :D :D :D ....se for deg en X-Bow som skal opp på slippen i småbåt havna :D Det gåkke det vet du :D :D
Nå har det seg slik at jeg har størrelse 48 i skonummer. Pluss at jeg er 2 meter høy, så dine argumenter er ikke gode nok :lol


Jeg tror nok at de fleste som kjører plastrakett er litt mere adrenalin junkier en resten av mc verden :-P Se bare på de gutta her. Her snakker vi kontrollert GALSKAP :-)å
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ph0SjLC_ ... r_embedded[/video]

Er det nødvendig å definere plastrakett? Alle virker jo som de er innforstått med hva det er :-P Definisjonen er ikke så viktig :twisted

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av pelsen »

Suzuki GSX-R 750 var den første R-sykkelen, den kom vel i '85 og satte navnet på R-sykkelklassen.
Honda kom med sin RC30, og Yamaha med sin OW01 tre år senere og satte en helt ny standard, men dette var superbikes som ble solgt som gatesykler for å homologenisere racerene. Det var krav om minst 200 produserte sykler for å få stille i superbike med samme sykkelen. Dissse syklene er relativt ettertraktet idag. :D
Honda kom senere med RC45, og Yamaha med OW02 (R7) disse er nok ikke mindre ettertraktet enn forgjengerne.
Plastrakettene er top-of-the-line fra motorsykkelfabrikkene :D

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av ejs »

:thumleft

For vanlige dødelige er vel plastrakett,alle smekre sykler med kåpe. :mc2 :mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av simpson »

pelsen skrev:Suzuki GSX-R 750 var den første R-sykkelen, den kom vel i '85 og satte navnet på R-sykkelklassen.
Honda kom med sin RC30, og Yamaha med sin OW01 tre år senere og satte en helt ny standard, men dette var superbikes som ble solgt som gatesykler for å homologenisere racerene. Det var krav om minst 200 produserte sykler for å få stille i superbike med samme sykkelen. Dissse syklene er relativt ettertraktet idag. :D
Honda kom senere med RC45, og Yamaha med OW02 (R7) disse er nok ikke mindre ettertraktet enn forgjengerne.
Plastrakettene er top-of-the-line fra motorsykkelfabrikkene :D
Det er riktig dette pelsen.
Suzuki kom også med en GSX-R 750 Limeted Edition på den første modellen med bla tørrklutch og litt annet oppsett en standardversonen. Tror den kom i ca 86.
Etter denne starten har stort sett R sykler kommet i klassene som kjøres i vm og er helt klart det beste fabrikantene kan komme med av komponenter og teknologi.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av JohnnyTh »

ejs skrev::thumleft

For vanlige dødelige er vel plastrakett,alle smekre sykler med kåpe. :mc2 :mc2
Er iværtfall det for alle de som kjører HD. Senest igår fikk jeg høre; å du har plastrakett du. Og da var han ikke intresert i å snakke mer sykkel med meg. Han kjørte jo sånn Feit Unge må man vite :roll
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

En kar i Ålesund hadde en helt strøken Honda Rc30.... fy flate for en herlig sykkel. Skulle lett hatt en slik i garasjen :yeyeye

Jeg er veldig spent på å se hva som kommer fra Suzuki og Honda i nærmeste framtid. Har vært stille på den fronten syns jeg :scratch

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av EasyRider »

LordShaft skrev:En kar i Ålesund hadde en helt strøken Honda Rc30.... fy flate for en herlig sykkel. Skulle lett hatt en slik i garasjen :yeyeye

Jeg er veldig spent på å se hva som kommer fra Suzuki og Honda i nærmeste framtid. Har vært stille på den fronten syns jeg :scratch
Ja helt enig.

Får bare ikke håpe den økonomiske tilstanden i vesten påvirker for mye av dette arbeidet.

Yamaha gikk jo ut med en pressemelding om kostnadkutt.

Nye modeller ville bli mer moderate og standariserte og fornuftige... og det høres ikke bra ut for R/sport segmentet. :-k
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
phantom
Innlegg: 82
Registrert: 13 mai 2011, 10:35
Motorsykkelen din: yamaha xvs 1100a

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av phantom »

Takk for den ZZR-Erling. Der traff du blink, iallefall hva mitt mc liv angår. Har prøvd "guttungens" R6, men den gamle kroppen min likte seg ikke der. Så jeg får fortsette mitt mc liv på Drag Staren, så får dere andre kjøre RRR. :prf

Svar