
boss hoss
den beste er den jeg har selv
Indian skrev:Uansett synes jeg ikke at de amerikanske og Custom sykklene er pene og vil aldri bli sett kjørende på en som jeg eier.
Det som liker disse sykklene må gjerne kjøre dem men jeg mener fortsatt at jeg har den beste sykkelen.
Dette er hva jeg liker å høre.Man skal ha mengfoldet der ute,tenk hvor kjedelig hvis alle kjørte samme sykler.Det tristeste jeg hører er en som står og sier hvor mye han ville ha forandret på sykkelen når eieren har drevet hele vintern å mekka, og lakt ned masse penger.Jeg prøver alltid og finne de tingene jeg synes er bra med sykkelen,og roser han/hun med det.Det beste med en motorsykkel er jo Kaffèn og en god Juger prat med kolegaer.De som har de beste skrønene er jo de som får mest ettertanke.
Tenk hvor trist ting hadde vært om vinteren hvis vi ikke kunne komme sammen og ta alle disse små skrønene, om den sesongen som var. Sanne eller usanne historier dette er hva det dreier seg om, om man kjører HD, turing eller Japse. God vinter, jeg stikker til Fl.
KÃ¥seri fra FL
Den 15 Desember Kl.1800 på Morten`s Kro i Nittedalen blir det Kåseri fra en som har hatt Livets beste Ferie.Han og sex andre tak sykklene i en konteiner og dro på OktoberBikeFest.Han har med 300 Bilder + en massssse gode storrrrryer.Han stiller med Storskjerm, vi stiller med godt humør og 50 Kr. i hatten for låne av rommet på Kroa."2 etage" Alle kan komme vi holder har åpent hus.
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: Ting som Kalles?
Håy..Indian skrev:En Boss Hoss er hverken en bil eller sykkel. Det er massevis av krefter som ikke kan brukes annet enn på flystripa.Anonymous skrev:Indian skrev:I Olso Open i år fikk en Boss Hoss målt hestekreftene til ca 500? men ble ikke godkjent da konkuransen var for motorsykkel og ikke bilmotor.
Münch har bygget sykkler med bilmotorer i noen år men de kan brukes som motorsykkler.
Jeg kan ikke forstår at noen vil kaste bort penger på en ting som kalles motorsykkel.
HVA MENER DU MED TING SOM KALLES MOTORSYKKEL?
Jeg har aldri sett på Boss Hoss som en motorsykkel for å kjøre. Som utstillingssobjekt derimot og når du har alt du ømsker deg.
Morro er det lell...Hvem er det ikke som prøver å komme seg på oppvisninger der det er masse krefter og lyd. Hva og hvordan den er bygd spiller vel ingen rolle. Bare det funker og har masse power, og at man kan kjøre dem lovelig på offentlig vei er enda bedre. Har vel aldri fått sett Bossen hvis den ikke hadde dukket opp på Tyrigrava.
Har sett et bilde en gang av en "MC" sam var satt opp med en masse mororsag-motorer, der det var et sabla system med overføringer til framdrifta. Hadde vært moro å se den "live". Bare tanken på å fly rundt og starte alle motorsagene(kanskje det er noen som har et bilde av den og legge ut). Og hva skal man kalle den....en MC eller motorsag...?
Boss Hoss
Her er en side med bilder.
http://www.fossan.com/gallery/slideshow ... ame=bossv8
Måtte redigere litt for linken til å virke.....Indian
http://www.fossan.com/gallery/slideshow ... ame=bossv8
Måtte redigere litt for linken til å virke.....Indian
- Indian
- Innlegg: 652
- Registrert: 24 jun 2004, 23:14
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Everywhere
- Kontakt:
Helt OK for meg at noen liker amerikanske sykkler men på Tyrigrava gjør de alt for å holde avstand til de andre som kjører, akkurat som om de er en egen rase.... parkerer sammen osv.
Denne holdningen har jeg sett i flere land....
I Trondheim sto min sykkel som eneste ikke-Harley på torvet og flere Harley folk tok turen over for å studere sykkelen min.
For meg er en biker en biker, uansett hva han kjører. Jeg hilser på alle, også de som kjører 125.....
Denne holdningen har jeg sett i flere land....
I Trondheim sto min sykkel som eneste ikke-Harley på torvet og flere Harley folk tok turen over for å studere sykkelen min.
For meg er en biker en biker, uansett hva han kjører. Jeg hilser på alle, også de som kjører 125.....
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy..
Er litt enig med Indian her, men må si for min egen skyld at jeg parkerer vel ikke midt blant HD'ere eller for den saks skyld midt i mellom hissige italienske sykler.
Blander meg liksom med mengden, men skulle jeg se en gjeng med Shadow ryttere prøver jeg å kome meg blant dem.
Det er ikke for at jeg tilhører en egen rase, men for jeg synes det passer seg best slik.
Ser jo og at de som kommer til Grava med veteransykler prøver å parkere sammen. Har vel litt med interesse og gjøre.
Er litt enig med Indian her, men må si for min egen skyld at jeg parkerer vel ikke midt blant HD'ere eller for den saks skyld midt i mellom hissige italienske sykler.
Blander meg liksom med mengden, men skulle jeg se en gjeng med Shadow ryttere prøver jeg å kome meg blant dem.
Det er ikke for at jeg tilhører en egen rase, men for jeg synes det passer seg best slik.
Ser jo og at de som kommer til Grava med veteransykler prøver å parkere sammen. Har vel litt med interesse og gjøre.
Jeg er litt enig i det du sier der, Indian. Er samtidig litt enig med Rogg også.
De fleste er vel lagd slik at de ønsker å føle tilhørighet til en eller annen gruppe?
Det værste tilfellet jeg har opplevd med sånt var Harley-Davidson butikken som var her i Kristiansand. De delte lokaler med Honda, og det var egentlig helt naturlig for meg som kjører (jada, ikke akkurat nå. Men etter 3. Mai...
: ) Shadow, å stikke innom for å kikke på andre custom sykler og utstyr. Der ble jeg møtt med "furtne blikk" da de spurte meg om hva slags sykkel jeg kjørte. Slutt på servicen etter det
:
Det gikk konk etter et par år (kanskje ikke så rart?), så nå har vi hverken Honda eller HD forhandlere i Kristiansand.
De fleste er vel lagd slik at de ønsker å føle tilhørighet til en eller annen gruppe?
Det værste tilfellet jeg har opplevd med sånt var Harley-Davidson butikken som var her i Kristiansand. De delte lokaler med Honda, og det var egentlig helt naturlig for meg som kjører (jada, ikke akkurat nå. Men etter 3. Mai...


Det gikk konk etter et par år (kanskje ikke så rart?), så nå har vi hverken Honda eller HD forhandlere i Kristiansand.
Re: Boss Hoss
Flott at du linker siden min4lat skrev:Her er en side med bilder.
http://www.fossan.com/gallery/slideshow ... ame=bossv8
Måtte redigere litt for linken til å virke.....Indian

Hei til alle sammen, et nytt medlem har signa inn.
Ser det var noen gamle kjente her også
Og nybegynner da gitt.

Takker og bukker, tror jeg har en link til denne siden på www.nakedgoldwings.com, hint-hintGSXR skrev:Velkommen Try.

Ser ut til å være et bra miljø her...
BossHoss.540cid(8842ccm)
Fikk akkurat min julegave.Motoren kom akkurat tilbake fra motorverkstedet ferdig oppgradert.Føre oppgradering holt den 540Hk, med 921Nm tork, dette skal nå være 590Hk med litt mere tork. Skal bli spennnnende og få den på Dynoen.Har bestilt nye Felger og hjul,(De andre brant opp)så jeg får ikke brøvd den på dynoen føre etter nyttår.(Trist)Vi prøver også og få plass til Nos, men det er mulig det ikke er plass til å heise forgasseren de millimeterene det trengs for å få plass til dysene,får jeg det til har jeg 300Hk til når tommelen rører TUTEKNAPPEN.(Bare for å si det 890Hk)Jeg har også fått forsterket girkassa,(Denne har 2 gir + Rev.)så det skal bli jævlig med røyk rundt bakhjulet til sommer`n.
Vi har også modifisert tanken så jeg får nå RAM air inn i luftfilteret,jeg tror dette også vil hjelpe betraktelig når man passerer 200Km.(Håper Jeg)
Vil fortsatt ha problemer med trimma Bussaèr.(500Hestinger)Disse er jævlige og ta,må well neste gang putte inn en 633CiD Donovan motor.Det som er problemet her er å få lov av kona å betale 75000$US
for en Motor.Finner hun ut det skal hun helt sikkert ha et nytt kjøkken
: eller BAD bare for å statuere et exempel.Sist hun fikk nyss om denne sykkelen måtte jeg spandere nytt bad, og det blir dyrt i lengden.
Vi har også modifisert tanken så jeg får nå RAM air inn i luftfilteret,jeg tror dette også vil hjelpe betraktelig når man passerer 200Km.(Håper Jeg)
Vil fortsatt ha problemer med trimma Bussaèr.(500Hestinger)Disse er jævlige og ta,må well neste gang putte inn en 633CiD Donovan motor.Det som er problemet her er å få lov av kona å betale 75000$US


- fireman
- Innlegg: 451
- Registrert: 14 jun 2004, 17:41
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Bosted: Kristiansand
- Kontakt:
Re: BossHoss.540cid(8842ccm)
Herrejeremias,.... kan du ikke si til fruen at hun kan trimme kjøkkenmaskinen sin så mye hun vil uten at DU blander deg inn,... heheheRB skrev:..... Det som er problemet her er å få lov av kona å betale 75000$USfor en Motor.Finner hun ut det skal hun helt sikkert ha et nytt kjøkken
: eller BAD bare for å statuere et exempel.Sist hun fikk nyss om denne sykkelen måtte jeg spandere nytt bad, og det blir dyrt i lengden.
Vi får vel ta en tur inn til deg og lage en reportasje når du får dette monsteret (positivt ment) ditt ferdig. Hadde vært utrolig morsomt å se (og ikke minst teste) den.
Jeg har testa mye sprøtt på 2 hjul, men dette må da ta kaka,.. inviterer du meg og Ronny innover så tar vi oss helt sikkert en tur når det passer. Masse omtale kan påregnes!!! :)
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.
Boss Hoss
DE Bussane vi kjører med i USA har 540Hk.De forlenger også baksvingen med 33Cm.De senker også sykkelen til 1`tomme over asfalten,dette for og få grep og større stabilitet i høye hastigheter.Bossèn trenger ikke det Pga den har 2 meter mellom jula, og legger vi den lenger ned så måèn løftes rundt svingene.Fikk foresten Gassern i dag Proform P/N 67202, Race Series 950 CFM, Mechanical Secondaries, håper`n slurper nok FUEL.Man skal jo fø på disse gutta ute i NordSjøen,som bare jobber 14Dg på fem uker.HuuHuu man skulle ha vært Olje slamp. (Yes,Jeg er missunelig)ShadowMan skrev:Har sett en Busa med 499 gamp, og den er steike meg RÅ!!!
350 km/t og sykkelen går RETT på bakhjulet, bare man vrir litt på gassen...
Hossen din høres dog ikke ut som om den står så VEELDIG langt tilbake for en sånn da?!?
Det neste må vel bli en MC med Jet motor da?:
Jet
Jet JA!!!! Det har jeg tenkt på lenge.Skal snakke litt med svensken som lager rammene til Gotten(Gottenberg racing)Skal spørre han, om det går an å lave en ramme rundt en F5 Jetengine.Denne er ikke for stor, og den er laget i et stort antall, så det skulle være mulig og få tak i et brukt ex. som ikke er flybar.Har en god del kontakter i forsvaret og de har god SENS på disse motorene.De har jo vært brukt her i Norge i mange år.De sier at det er fult mulig, men de tviler på hvor rask den vil bli på banen, det er en liten motor med lav skyvekraft.Men for et show det skulle bli med flammer 10m bak sykkelen.....Bare se den i bilder for det gjør jeg :oops:ShadowMan skrev:Har sett en Busa med 499 gamp, og den er steike meg RÅ!!!
350 km/t og sykkelen går RETT på bakhjulet, bare man vrir litt på gassen...
Hossen din høres dog ikke ut som om den står så VEELDIG langt tilbake for en sånn da?!?
Det neste må vel bli en MC med Jet motor da?:


-
- Innlegg: 2
- Registrert: 04 apr 2005, 19:31
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Gardermoen
Boss Hoss
Sykkelen kommer til Oslo Lazy Boyz i slutten av Mai. Jeg har akkurat vært i USA og brøvekjørt. Fungerte bra,Ja. Har bilder men vet ikke hvordan man får lakt de inn. Sorry.
Har også en sykkel til der borte Canon V8 med 383Cid + Compresor Ca 650Hk.Skal selges for 45000$ US Ca.283500Kr + Mva.Har bilder av den også.Denne er dyp rød, og ser ut som en HD Copper(Hard Tail)Har vært avbildet i Biker.Dette er Garry`s Old Bike. Han bygger NY derfor fikk jeg denne. [/code]
Har også en sykkel til der borte Canon V8 med 383Cid + Compresor Ca 650Hk.Skal selges for 45000$ US Ca.283500Kr + Mva.Har bilder av den også.Denne er dyp rød, og ser ut som en HD Copper(Hard Tail)Har vært avbildet i Biker.Dette er Garry`s Old Bike. Han bygger NY derfor fikk jeg denne. [/code]
På pcèn og noe på Serveren.Har lakt ut noen bilder på www.aeroconsult.no (Bike)
Ja det må ligge på serveren for at du kan vise bildene her.
da skriver du dette:
Feks:
som da vil vise:

Foresten, kan du skrive noen ord om prosjektet så jeg kan legge ut en artikkel om det på BikerForum.no? Gjerne om hele prosessen..
Du kan godt sende ,meg en PM hvis det skulle være spørsmål!
da skriver du dette:
Kode: Velg alt
[img]linken til der du har bildet[/img]
Kode: Velg alt
[img]http://www.bosshoss.com/images/PRODUCTS/one_on.jpg[/img]
som da vil vise:

Foresten, kan du skrive noen ord om prosjektet så jeg kan legge ut en artikkel om det på BikerForum.no? Gjerne om hele prosessen..
Du kan godt sende ,meg en PM hvis det skulle være spørsmål!
Dessverre så har Biker Journalen fått exclusive på hele storry`en. Så det blir å kjøpe bladet for Dere.
Det er forresten det Magasinet jeg leser mest. De skriver på en humoristisk måte, og De skriver ikke bare om det tekniske. De skriver også om turer som er å annbefale.Spesielt oss Late som har kommet opp i den alderen at man ikke gidder å ligge i telt i dagesvis, så har De exepler på hvor man kan dra. Man er jo Prospekt i FEDLADEN MC.Blir ikke medlem fore mach vekta er på 100Kg +(Tror Well aldri jeg kommer dit men, derfor stor sykkel.)Derfor er BikerJournalen og annbefale for oss litt LATE.
Det er forresten det Magasinet jeg leser mest. De skriver på en humoristisk måte, og De skriver ikke bare om det tekniske. De skriver også om turer som er å annbefale.Spesielt oss Late som har kommet opp i den alderen at man ikke gidder å ligge i telt i dagesvis, så har De exepler på hvor man kan dra. Man er jo Prospekt i FEDLADEN MC.Blir ikke medlem fore mach vekta er på 100Kg +(Tror Well aldri jeg kommer dit men, derfor stor sykkel.)Derfor er BikerJournalen og annbefale for oss litt LATE.