showman skrev:Jeg har sluttet å snuse! Det er mulig!
Snuste fra jeg var 17, til jeg var 26. Sluttet 28 Desember 2012. Har nå vært snusfri i over 6 uker :)

showman skrev:Jeg har sluttet å snuse! Det er mulig!
Snuste fra jeg var 17, til jeg var 26. Sluttet 28 Desember 2012. Har nå vært snusfri i over 6 uker :)
Problemet er vel at røyking kommer i tillegg til alt det andre?dag-zzr skrev:Må si at jeg ikke skjønner det ensidige maset og kjaset om røyking. Utrulig hva folk utsetter seg for fordi de ønsker å slutte å røyke. Friske mennesker kan røyke med god samvittighet. Røyk er myye bedre for kroppen enn det meste av det andre vi stapper i kjeften eller puster inn.
Hurra for åpningshjelmen.
Dette må vel være den mest kontroversielle uttalelsen her inne så langt i årdag-zzr skrev:Må si at jeg ikke skjønner det ensidige maset og kjaset om røyking. Utrulig hva folk utsetter seg for fordi de ønsker å slutte å røyke. Friske mennesker kan røyke med god samvittighet. Røyk er myye bedre for kroppen enn det meste av det andre vi stapper i kjeften eller puster inn.
Hurra for åpningshjelmen.
Jompa skrev:På 70 og 80-tallet smugrøkte ungene for at de voksne ikke skulle oppdage at de røkte.
I 2013 smugrøyker de voksne for at ikke ungene skal oppdage at vi røyker.
Er de muligens de samme personene som har smugrøkt hele tida ?
Merker du det på kroppen nå i dag, eventuelt hvordan?SuperTenere skrev:Min personlige røykehistorie: Begynte vel i 15-16 årsalderen...altså for snart 30 år sia. Første gang jeg HELT bestemte meg for å slutte var for 14 år sia, når min datter ble født..det gikk ikke:( Etter flere mislykkede forsøk, ble jeg for snart 2 år siden tipset om å prøve noen røykesluttepiller som heter Champix. Lang historie kort...brukte piller i 2-3 uker og har ikke tatt EN røyk siden:) Etter ca ett år som ikkerøyker fant jeg det nødvendig med ett legebesøk, da jeg ikke var helt fornøyd med bedringen av formen etter røykelsutt. 20 minutter etterpå var diagnosen klar...KOLS! Så jeg sluttet vel litt for seint...men bedre seint enn alldri. Er heldigvis ganske tidlig i sykdomsforløpet og klarer meg helt greit som det er. Det litt kjipe er at kols er en irreversibel sykdom som man alldri blir kvitt. Men man kan leve lenge og go livskvalitet med sykdommen åsså...noe jeg satser hardt på:) Så moralen er...IKKE røyk...og slutt eventuelt i tide:)
Jeg har også holdt opp før. Jeg har aldri festet mye, men jeg reiste en del i forrige jobben, og trodde jeg kunne røyke kun utenlands. Men med noe i nærheten av 120 reisedager i året så funka det dårlig. Jeg holdt i et par mnd.BMWilly skrev:Slutta for en 8-9 år sia etter å ha røkt sia 15-16 års alderen. Hadde flere forsøk på å slutte før jeg endelig klarte det. Lengste opphold var ca 6 mnd på midten av 90-tallet. Begynte med at jeg bomma noen trekk på mc-treff på Rjukan og så var jeg i gang igjen. Trodde jeg kunne festrøyke. Det som hjalp meg var faktisk boka som andre har nevnt på første sia i tråden her. Den av Allan Carr. Den var motiverende og gjorde det enklere for meg helt klart. Men så hadde jeg et sterkt ønske om å kutte ut også. Og savner det ikke i det hele tatt.
Helsefordelen med å ikke røyke er vel udiskutabel, og den økonomiske siden er heller ikke til å kimse av.ArcticTiger skrev:Jeg røyka litt et halvårs tid når jeg gikk i 7. klasse. Men det var viktigere å kjøpe bensin til mopeden, så det ble slutt på røykingen. Heldigvis.
For penga jeg har spart på å ikke røyke i alle disse årene, har jeg blant annet vært 11 ganger på bilferie i USA. Det neste blir kanskje mc-ferie over there