Kawasaki skrev:
...............
Så nå lurer jeg på om jeg skal spandere de tusenlappene på en lengre snopp,eller om jeg skal legge pengene i en ZZR1400.
Ka dåkker trur?
Der er er jo enkelte som hevder at ZZR og dens like egentlig er en penis-forlenger.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Hei
Jeg heter egentlig Tone og er blitt 45 år.
Har vel alltid vært interessert i mc, da de fleste mannlige slektningen mine har mc er jeg litt arvelig belastet på dette. Men etter å ha vært med i en ulykke i tenårene på moped (ja, var altfor ung og kunne ikke noe da jeg lånte mopeden til en kompis) pluss at jeg hadde en mor som var sykepleier som tutet ørene mine full av hvor alvorlig skadet mc mennesker blir i ulykker har jeg holdt meg unna lysten til å kjøre tohjulinger. Ellers var livet fult av jobb, studier og unger..alt på en gang i mange år.
Da elsklingen tok opp mc drømmen for en del år siden var jeg litt negativ, men syntes det var ok hvis han ville. Jeg ville ikke sitte på i starten, men gjorde det allikevel siden han lovte å kjøre pent. Det løftet holdt han mens jeg gradvis ble tryggere. Han har en Honda cpr 1100 xx. Jeg ble fort vant og likte det. Trivdes egentlig veldig godt bakpå etterhvert. Endelig et sted i verden hvor man ikke trengte å ha kontroll og bare kunne slappe av og nyte tenkte jeg. Så «presset» han meg til å ta mc lappen i fjor vår (byttet handel, han på salsa kurs og jeg på mc) og siden har jeg storkost meg på mcen min.
Har en Yamaha Viagro 750. Liker den godt og planlegger å beholde den et års tid til mens jeg ser og prøver litt andre ting. Trenger litt mer motor føler jeg men liker sittestillingen og komforten i den.
Til sommeren planlegger jeg Norgestreffet sammen med jentene i mc klubben vår og ellers er tanke på og bare sale opp og dra dit jeg vil. Har en tanke om middnattsol rock med Nightwish og nord Finland. Helst et sted der det er sol og tørre veier.
Siden livet nå inne er inne i ny periode med store barn man ikke trenger å passe på hele tiden, og mer fritid til å gjøre slik man vil, er det greit med en ny hobby vi har felles og som gir masse overskudd.
De lange vintrene nordpå er et mareritt.. imens er det er koselig å starte hver morgen med et varmt blikk og kanskje en prøvestart av motoren før man kjører på jobb. Jeg har nettopp mottatt to nye dekk som står å venter utålmodig i garasjen, de skal monteres snart og eller skal sykkelen overhales før sommeren kommer.
For å forebygge litt før sesongen tar jeg meg en tur nedover på MC messa i Lillestrøm. Gleder meg til det.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Det der med lengde på snoppen er sterkt overdrevet, alt over 20cm har man aldri bruk for uansett. Innerste centimeterne har jeg aldri behøvd uansett. Hva skal man da med mer?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Så nå lurer jeg på om jeg skal spandere de tusenlappene på en lengre snopp,eller om jeg skal legge pengene i en ZZR1400.
Ka dåkker trur?
Gå for ZZR'en du, så slår du to fluer i en smekk.
Du "tog'an",du
Har diskutert dette med kjærringa,og hun mener både ZX'en og snoppen er bra nok som det er. Og hun har sittet på begge
Men nå er det jo ofte at ikke hele sannheten kommer fra sine nærmeste,så kanskje jeg burde fått noen til å gitt en "second opinion"? Noen som melder seg?
Ka dåkker trur?
Du "tog'an",du
Har diskutert dette med kjærringa,og hun mener både ZX'en og snoppen er bra nok som det er. Og hun har sittet på begge
Men nå er det jo ofte at ikke hele sannheten kommer fra sine nærmeste,så kanskje jeg burde fått noen til å gitt en "second opinion"? Noen som melder seg?
Ka dåkker trur?
Du "tog'an",du
Av kjerringa og ZX'n ??
Snoppen og ZX'en,så klart. Og nei,du er ikke aktuell
JohnnyTh skrev:Det der med lengde på snoppen er sterkt overdrevet, alt over 20cm har man aldri bruk for uansett. Innerste centimeterne har jeg aldri behøvd uansett. Hva skal man da med mer?
I MCsidens ånd er det da kanskje på plass med åpning av nytt tema:
"Hvor mange cm trenger vi, og hvor mange cm er for mye?"
JohnnyTh skrev:Det der med lengde på snoppen er sterkt overdrevet, alt over 20cm har man aldri bruk for uansett. Innerste centimeterne har jeg aldri behøvd uansett. Hva skal man da med mer?
I MCsidens ånd er det da kanskje på plass med åpning av nytt tema:
"Hvor mange cm trenger vi, og hvor mange cm er for mye?"
Det tror jeg får bli en guttetråd for vi jenter er ikke så opphengt i størrelsen, tro det eller ei