Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av joo »

ZZR-Erling skrev:LC8 motoren er ve bra den, eller?
Den er jo absolutt det, men skal man først Photoshoppe et bilde og "provosere" litt må man jo legge inn elementer som kan trekke opp folket litt :-k
Eller kanskje mange ikke la merke til min lettsindige omgang med bildemanipulasjonen i det hele tatt... unntatt deg da?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Busa Trond »

Litt usikker om denne har vært med før :mk

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GvaCoCHE ... detailpage[/video]

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Noen ord om, Crosstourer, GS, Multistrada og Explorer'n...syns han skrev bra:

http://www.whitedalton.co.uk/motorbike- ... omparison/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

ZZR-Erling skrev:Noen ord om, Crosstourer, GS, Multistrada og Explorer'n...syns han skrev bra:

http://www.whitedalton.co.uk/motorbike- ... omparison/" onclick="window.open(this.href);return false;
Her var det mye bra :thumleft Jeg måtte ta meg selv i å sitte å nikke igjennkjennende
til det meste :P :p Må dog tilføye at jeg ikke har kjørt hverken Hondaen eller BMW'en,
men heller plassert de ved å høre på et utall tester, sammenligninger og ikke minst
haddefør BMW GS/Crosstourer og har nå Explorerhistorier.
Det eneste jeg reagerte på var at han syntes Triumphen var litt tung etter at den hadde
begynt å rulle, aner ikke hva han snakker om :scratch
Har heller ikke hatt noe å utsette på bremser, men der er jeg kansje ikke
riktige persjonen til å uttale meg.
Det føltes bare riktig, så da ble det Triumph Explorer på meg også :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Busa Trond »

Frisk kjøring med Ktm 1190 Adventure, uten tullprat. Det er jo ikke så mye plass under sideveskene ved svingkjøring ser jeg her :knegg


[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -73oSfZZcA[/video]

KawaKjetil

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av KawaKjetil »

Terje fra Ride i Bergen er på Tenerife og prøvekjører 1190 nå... ser frem til rapporten derfra :D
GSA'en har ikke det problemet der, hovedstøtten skraper lenge før veskene :prop: Iallefall på min :knegg

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av hakhap »

Fant denne på et annet forum og tenkte direkte på dere med adv. sykkel :D

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zuvIkggk3k[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Epylypzon »

Min mc karriere starter med en 02 R6 i 2009 (moped og lett mc før den tid). Fant i løpet av det første året at dette ikke var den perfekte sykkel for meg. Joda, den kunne pakkes opp, kjøres på grusen osv. Året etter prøvekjørte jeg en 08 R1200GSA og jeg var solgt. Hadde R6 en i 2 sessonger til før jeg i fjor vår valgte å kjøpe en ny F800GS.

+Den er lett å pakke på, og har plass til det meste... Ja, R6 en kan også pakkes på, men det er ikke like lett å pakke av/på.
+Jeg kan ta av koffertene å leke meg på skogsveier. Ja, R6 en kan kjøres på grusen, men du kan ikke leke deg slik på grusen.
+Jeg kan kjøre på landeveien, ganske lekent.
+Jeg kan ha det ganske artig på bane, dvs kjøre rimelig aktivt. Var på banetreff i fjor, og ble vel kun passert av 1 R1 av flere R/VFR/GSXR.

Hvis det er noe jeg ikke liker med den så er det kjøring på autobahnen, men det visste jeg før jeg kjøpte den.

Jeg ser noen her virker litt skeptiske til høyde, ikke vær det. Om du har lyst på en slik sykkel så kjøp det!
Jeg er selv 169!! og har ingen problemer med hverken GS800 eller 1200GSA
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

KawaKjetil

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av KawaKjetil »

hakhap skrev:Fant denne på et annet forum og tenkte direkte på dere med adv. sykkel :D

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zuvIkggk3k[/video]
:thumleft
Så jo digg ut. Litt lite svinger, men masse grus å spinne på :prop:

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jhn »

Tror nesten jeg må prøve denne veien til sommeren

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Var innom hos Ride i Bergen i dag siden de hadde en liten messe for oss som ikke kunne reise til Lillestrøm.
Kikket på den nye R1200GS og jeg tror dette blir nok en stor selger , godfølelsen var der med en gang :P :p

Utrolig delikat instrumentering og vanvittig mye innstillingsmuligheter og personalisering via hjul og knapper på styret. Lekker belysning og funksjonelle detaljer. Stoppingen på setet var også forbedret og representant fra butikken har nettopp vært i Marokko og kan bekrefte at det meste er forbedret fra en allerede ganske perfekt sykkel.
Gode finansieringstilbud gjorde at jeg kjente at pennen var på vei opp av lommen :D

Men jeg får nok vente et par år til ja.... :mk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av RuneMC »

Kom tilfeldigvis over denne presentasjonen av V-Strom, som er en av de bedre jeg har sett. :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=vKwueG9iTKw[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Welshen »

Kan hende dette er noe OT, men et spørsmål som går opp i mot eventyrsykler. Har nå kjørt en suzuki bandit 650 med 78 hk, og har jo synes denne har gått svært godt. Nå ser jeg på blant annet på en bmw F650gs som har 800 ccm med 71 hk. Hvordan vil forskjellen i kjørestil, aks, mv på disse to?

Sikkert mange som har noen tanker om dette?
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av AJ »

Jeg kom over noen interessante data om noen MC-modeller fra offentlige registre i dag.
Ikke minst som Moto Guzzi Stelvio eier hvor tallenes tale er ganske klar, ser det ut som.
Det handler om vekt og nyttelast...

Moto Guzzi Stelvio 8V (2012 mod) [NB! Ikke NTX]:
Egenvekt uten fører: 257 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 163 kg

Triumph Tiger Explorer (2012 mod):
Egenvekt uten fører: 259 kg
Tillatt totalvekt: 481 kg
Nyttelast med passasjer: 147 kg

Ducati Multistrada 1200S (2012 mod):
Egenvekt uten fører: 233 kg
Tillatt totalvekt: 430 kg
Nyttelast med passasjer: 122 kg

Yamaha XT1200Z Super Ténéré (2011 mod)
Egenvekt uten fører: 261 kg
Tillatt totalvekt: 470 kg
Nyttelast med passasjer: 134 kg

BMW R1200GS Adventure (2010 mod)
Egenvekt uten fører: 256 kg
Tillatt totalvekt: 475 kg
Nyttelast med passasjer: 144 kg

Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX (2011)
Egenvekt uten fører: 296 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 124 kg.

Og for kuriositetens skyld:
Triumph Tiger 800 (2012 mod)
Egenvekt uten fører: 196 kg
Tillatt totalvekt: 435 kg
Nyttelast med passasjer: 164 kg (!)

Triumph Tiger 1050 (2010 mod)
Egenvekt uten fører: 228 kg
Tillatt totalvekt: 428 kg
Nyttelast med passasjer: 125 kg

Interessante tall, må jeg si...
Vi lastet Tiger 1050'en vår ganske heftig – og den tålte det godt, er vår erfaring.
Stelvio'en ser ut til å ha ganske mye bedre kapasitet. Best i adventure-klassen? Dette ser vi fram til å prøve så snart sesongen er i gang!

Interessant å merke seg at vekten på 'on-road' modellen (Stelvio 8V) heller ikke er så høy, iflg. registeret tallene er hentet fra, som mange vil ha det til at den er i forhold til konkurrentene...
NTX'en derimot har mye tungveiende utstyr som øker vekten betraktelig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

Overraskende, enig i det :thumleft
Men husk det er juks å kjøre med helium i dekka under innveining :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar