ZZR-Erling skrev:LC8 motoren er ve bra den, eller?
Den er jo absolutt det, men skal man først Photoshoppe et bilde og "provosere" litt må man jo legge inn elementer som kan trekke opp folket litt
Eller kanskje mange ikke la merke til min lettsindige omgang med bildemanipulasjonen i det hele tatt... unntatt deg da?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
Her var det mye bra Jeg måtte ta meg selv i å sitte å nikke igjennkjennende
til det meste Må dog tilføye at jeg ikke har kjørt hverken Hondaen eller BMW'en,
men heller plassert de ved å høre på et utall tester, sammenligninger og ikke minst
haddefør BMW GS/Crosstourer og har nå Explorerhistorier.
Det eneste jeg reagerte på var at han syntes Triumphen var litt tung etter at den hadde
begynt å rulle, aner ikke hva han snakker om
Har heller ikke hatt noe å utsette på bremser, men der er jeg kansje ikke
riktige persjonen til å uttale meg.
Det føltes bare riktig, så da ble det Triumph Explorer på meg også
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Terje fra Ride i Bergen er på Tenerife og prøvekjører 1190 nå... ser frem til rapporten derfra
GSA'en har ikke det problemet der, hovedstøtten skraper lenge før veskene Iallefall på min
Min mc karriere starter med en 02 R6 i 2009 (moped og lett mc før den tid). Fant i løpet av det første året at dette ikke var den perfekte sykkel for meg. Joda, den kunne pakkes opp, kjøres på grusen osv. Året etter prøvekjørte jeg en 08 R1200GSA og jeg var solgt. Hadde R6 en i 2 sessonger til før jeg i fjor vår valgte å kjøpe en ny F800GS.
+Den er lett å pakke på, og har plass til det meste... Ja, R6 en kan også pakkes på, men det er ikke like lett å pakke av/på.
+Jeg kan ta av koffertene å leke meg på skogsveier. Ja, R6 en kan kjøres på grusen, men du kan ikke leke deg slik på grusen.
+Jeg kan kjøre på landeveien, ganske lekent.
+Jeg kan ha det ganske artig på bane, dvs kjøre rimelig aktivt. Var på banetreff i fjor, og ble vel kun passert av 1 R1 av flere R/VFR/GSXR.
Hvis det er noe jeg ikke liker med den så er det kjøring på autobahnen, men det visste jeg før jeg kjøpte den.
Jeg ser noen her virker litt skeptiske til høyde, ikke vær det. Om du har lyst på en slik sykkel så kjøp det!
Jeg er selv 169!! og har ingen problemer med hverken GS800 eller 1200GSA
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Var innom hos Ride i Bergen i dag siden de hadde en liten messe for oss som ikke kunne reise til Lillestrøm.
Kikket på den nye R1200GS og jeg tror dette blir nok en stor selger , godfølelsen var der med en gang
Utrolig delikat instrumentering og vanvittig mye innstillingsmuligheter og personalisering via hjul og knapper på styret. Lekker belysning og funksjonelle detaljer. Stoppingen på setet var også forbedret og representant fra butikken har nettopp vært i Marokko og kan bekrefte at det meste er forbedret fra en allerede ganske perfekt sykkel.
Gode finansieringstilbud gjorde at jeg kjente at pennen var på vei opp av lommen
Men jeg får nok vente et par år til ja....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Kan hende dette er noe OT, men et spørsmål som går opp i mot eventyrsykler. Har nå kjørt en suzuki bandit 650 med 78 hk, og har jo synes denne har gått svært godt. Nå ser jeg på blant annet på en bmw F650gs som har 800 ccm med 71 hk. Hvordan vil forskjellen i kjørestil, aks, mv på disse to?
Jeg kom over noen interessante data om noen MC-modeller fra offentlige registre i dag.
Ikke minst som Moto Guzzi Stelvio eier hvor tallenes tale er ganske klar, ser det ut som.
Det handler om vekt og nyttelast...
Moto Guzzi Stelvio 8V (2012 mod) [NB! Ikke NTX]:
Egenvekt uten fører: 257 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg Nyttelast med passasjer: 163 kg
Triumph Tiger Explorer (2012 mod):
Egenvekt uten fører: 259 kg
Tillatt totalvekt: 481 kg
Nyttelast med passasjer: 147 kg
Ducati Multistrada 1200S (2012 mod):
Egenvekt uten fører: 233 kg
Tillatt totalvekt: 430 kg
Nyttelast med passasjer: 122 kg
Yamaha XT1200Z Super Ténéré (2011 mod)
Egenvekt uten fører: 261 kg
Tillatt totalvekt: 470 kg
Nyttelast med passasjer: 134 kg
BMW R1200GS Adventure (2010 mod)
Egenvekt uten fører: 256 kg
Tillatt totalvekt: 475 kg
Nyttelast med passasjer: 144 kg
Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX (2011)
Egenvekt uten fører: 296 kg
Tillatt totalvekt: 495 kg
Nyttelast med passasjer: 124 kg.
Og for kuriositetens skyld: Triumph Tiger 800 (2012 mod)
Egenvekt uten fører: 196 kg
Tillatt totalvekt: 435 kg Nyttelast med passasjer: 164 kg (!)
Triumph Tiger 1050 (2010 mod)
Egenvekt uten fører: 228 kg
Tillatt totalvekt: 428 kg
Nyttelast med passasjer: 125 kg
Interessante tall, må jeg si...
Vi lastet Tiger 1050'en vår ganske heftig – og den tålte det godt, er vår erfaring.
Stelvio'en ser ut til å ha ganske mye bedre kapasitet. Best i adventure-klassen? Dette ser vi fram til å prøve så snart sesongen er i gang!
Interessant å merke seg at vekten på 'on-road' modellen (Stelvio 8V) heller ikke er så høy, iflg. registeret tallene er hentet fra, som mange vil ha det til at den er i forhold til konkurrentene...
NTX'en derimot har mye tungveiende utstyr som øker vekten betraktelig...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Overraskende, enig i det
Men husk det er juks å kjøre med helium i dekka under innveining
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]