EU-Kontroll for oss motorsykkelister!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!

Legg inn av RuneMC »

SuperMorten skrev:Var innom for å prøve å få en timeavtale service i går (de tar aldri telefonen..).. Etter 20 min ga jeg opp. Jeg var kledd for å kjøre i 100 km/t med ullundertøy og full pakke. Jeg holdt på å dø av overoppheting, og ga f.... og dro derifra..
:lol Var ikke tilfeldigvis MCOslo vel? Mitt råd - send mail eller bestill time via skjemaet på web'en.
Jeg bestilte kjede/drev bytte som haster litt pga ulyd i kjede - noe jeg poengterte - men ikke noe ledig på lenge. Bestilte hos Monsterbike isteden siden de kunne ta det om et par dager (måtte bare bestille deler) mens jeg venter (1-2 timers jobb) - men for større service må jeg nesten ta verksted i Oslo for å kunne komme meg videre til jobben på fornuftig vis.

Som sagt, med en eventuell EU kontroll blir det enda lenger ventetid for å få rettet feil jeg vet om (har null tro på at verkstedene øker kapasiteten, de sliter allerede med å skaffe folk) - så det vil faktisk virke mot sin hensikt!

Så kan man argumentere med at slitt kjede oppdages tidligere med EU-kontroll - det har jeg heller ingen tro på. Ulyden har kommet siste uken og kjedet er innenfor spesifikasjon mhp strekk.

Dere som er for EU kontroll - bør jeg vente til en EU kontroll blir vedtatt før jeg fikser dette?
Nei, ikke sant - jeg prioriterer jo å få feil fikset for min egen sikkerhet.
Prioriterer man ikke å få feil fikset, så kan man melde seg på "Darwin Awards" - litt svinn må en regne med.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

MadMax
Motorsykkelen din: 2005 Yamaha XT 660X

Legg inn av MadMax »

eu har sent ut høring der kontroll på mc hvert år

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

og vi trodde nesten at det ble lagt dødt her:

http://nmcu.org/eus-medlemsstater-sier- ... isk-pkk-mc

men neida..økonomiske interesser driver dette videre-skal vi tippe på årlige kontroller fra 2015?..

http://nmcu.org/motorsyklistene-og-eu-tillitskrise
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

Ja, jeg ble ikke overasket. Men jeg blir noe så ille forbanna!!

Alle som har litt interesse for MC eller kjører selv vet at dette bare noe tull, og at det er økonomiske hensikter som ligger bak.

I en rapporten som ble lagt fram i 2011, kom det fram at det var kun 4% av ulykkene Kunne spores til Motorsykkelens stand.
av disse 4% så var 3 % grunnet teknisk svikt. 1% var ekstreme modifikasjoner på sykkelen som hadde skylden.

Pampene i EU er jo kjøpt og betalt av markedskrefter.. dette er et godt bevis på det. Borgenes beste? yeah right..
Alle borgere i EU blir jo bare pisset på.. Dette vil EU innføre når dem omtrent ligger brak økonomisk..slik at husholdningene i EU skal få litt mer å bruke pengene på.
Kyss meg en hvis plass!!! :punch
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Hmf, voldsomt til pessimisme og negativitet. Jeg har ikke tro på at dette blir innført.

Ser forøvrig at de ivrigste forkjemperne for PKK er tyskere ... ikke overraskende egentlig.
Så i går kveld på Jeremy Clarkson's skråblikk på forskjellige EU-land ... ganske utrolig hvilke regler/påbud og forbud tyskerne finner seg i ... det er forbudt å mate katten i hagen, det er forbudt å klippe plenen på søndag, det er forbudt å vaske bilen på søndag, du må ha offentlig godkjenning til å spille golf ... har du det ikke er det forbudt. osv osv.
Selv om det var Jeremy Clarkson som sa dette, så virket det å være sant

mekkern

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:du må ha offentlig godkjenning til å spille golf
og for å fiske (med stang også)..

Og det er IKKE første gang de økonomiske interessene til særgrupperinger innen EU har blitt gjort gjeldene..

Edit: har ikke andre motforestillinger mot dette enn penger og tid ut vinduet til liten eller ingen nytte og hva blir det neste??? offentlig kontroll av antall tørk på dass??.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:Hmf, voldsomt til pessimisme og negativitet. Jeg har ikke tro på at dette blir innført.
Nja, vil ikke si jeg jeg var så pessimist, men negativ ja. Grunn?

Er for ille at EU skal ha en egen komisjon som over flere år bruker masse penger på et spørsmål som utgangspunktet skulle ha vært tatt liv av før fødsel.
Og når dem bruker penger på dette, kan en jo lure på hva annet pengene brukes til.
Men har det noen betydning for oss? Ja, vi gir EU en bråte med penger hvert år, som jeg synes de kunne ha brukt til litt mer nyttige formål.
Og ikke nok med det. Men skulle noen av disse tåplige forslagene gå igjennom,er det jo vi som sitter med skjegget i kassa.. Gir penger, er ikke med i EU. Men først i klassen til å innføre direktiv.
Ja.. vet at vi er med i et økonomisk sammarbeid. Men det betyr ikke at vi bør godta alt som blir tredd ned om ørene på oss!!

Er jo ikke noe bedre det forslaget om EU kontroll hvert år på bil heller.. Herregud!!
Europiske bilprodusenter sitter å ser at marginene på bil salg snart er i minus, grunnet økonomisk kollpas jo da smører vi pampene i EU og får dem til å innføre mer kontroll. slik at vi kan selge mer bildeler...
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Joda, helt klart mye annet man kan bruke tid og penger på ... det er det alltid ... på alle nivå, helt fra min egen pengebok - kommunalt - fylkeskommunalt - nasjonalt - og i EU, men jeg tror ikke dette blir innført.

sitat:
"EUs Ministerråd mente blant annet at PKK for MC og moped ikke skal gjøres obligatorisk, men overlates til hvert enkelt medlemland."
sitat slutt

mekkern

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:Joda, helt klart mye annet man kan bruke tid og penger på ... det er det alltid ... på alle nivå, helt fra min egen pengebok - kommunalt - fylkeskommunalt - nasjonalt - og i EU, men jeg tror ikke dette blir innført.

sitat:
"EUs Ministerråd mente blant annet at PKK for MC og moped ikke skal gjøres obligatorisk, men overlates til hvert enkelt medlemland."
sitat slutt
sitat:
Til tross for at et samstemmig Europaråd (medlemsstatenes regjeringer) har avvist Kommisjonens forslag og til tross for sterk motstand blant motorsyklistene, med både underskriftsaksjoner og demonstrasjoner, jobber Europaparlamentet ufortrødent videre med forslaget:sitat slutt.

Du er klar over at det er Europaparlamentet som er beslutningstager?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Joda, men det er folk innenfor systemet som jobber mot dette også.
Av og til ... kanskje ikke ofte nok, men dog ... så seirer fornuften ... jeg har tro på at det er tilfellet i denne saken.
Vi må bevare troen, vet du :thumleft

mekkern

Legg inn av mekkern »

Ja fra 2016 er vi i gang...2018 med mopeder...

http://www.europarl.europa.eu/news/en/p ... heck-rules
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Det var da som svarte... :-k

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

kjellv skrev:Det var da som svarte... :-k
Henger meg på den...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Lurer på om jeg skal bli MC-mekaniker og starte eget verksted.. Ser ut til at det blir nok å gjøre..... :mk

Men seriøst, mener å huske at jeg leste tallene her et sted, over hvor mange tohjulinger som finnes i Norge, og at dette knapt er gjennomførbart...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Shait!
Godt jeg har org. Torpedoene liggende...

Forøvrig så har vel fx UK hat mot kontroll i flere år allerede..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar