SuperMorten skrev:Var innom for å prøve å få en timeavtale service i går (de tar aldri telefonen..).. Etter 20 min ga jeg opp. Jeg var kledd for å kjøre i 100 km/t med ullundertøy og full pakke. Jeg holdt på å dø av overoppheting, og ga f.... og dro derifra..

Jeg bestilte kjede/drev bytte som haster litt pga ulyd i kjede - noe jeg poengterte - men ikke noe ledig på lenge. Bestilte hos Monsterbike isteden siden de kunne ta det om et par dager (måtte bare bestille deler) mens jeg venter (1-2 timers jobb) - men for større service må jeg nesten ta verksted i Oslo for å kunne komme meg videre til jobben på fornuftig vis.
Som sagt, med en eventuell EU kontroll blir det enda lenger ventetid for å få rettet feil jeg vet om (har null tro på at verkstedene øker kapasiteten, de sliter allerede med å skaffe folk) - så det vil faktisk virke mot sin hensikt!
Så kan man argumentere med at slitt kjede oppdages tidligere med EU-kontroll - det har jeg heller ingen tro på. Ulyden har kommet siste uken og kjedet er innenfor spesifikasjon mhp strekk.
Dere som er for EU kontroll - bør jeg vente til en EU kontroll blir vedtatt før jeg fikser dette?
Nei, ikke sant - jeg prioriterer jo å få feil fikset for min egen sikkerhet.
Prioriterer man ikke å få feil fikset, så kan man melde seg på "Darwin Awards" - litt svinn må en regne med.