Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/custom

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

ArcticTiger skrev:Hallo Hansi, og velkommen hit :vs
Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang :knegg : For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom :-#
Jeg klarer ikke å la være og venter nyskjerrig og spent på svarene:

1. Hva, er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
2. Hva definerer "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
3. HVEM, definerer hva som er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?

HeHe :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

Hansi skrev:Tja, har vel ikke full kontroll over hva som er cruiser/custom/touring/naken. Blir ikke så mye klokere av Finn, det er ikke akkurat ens merking der. Liker best en sittende kjørestilling, har prøvd et par sportssykler men liker ikke å ligge fremover. Smak og bak osv.
Har sett litt på Goldwing ol også, men føler at de er veldig store for en som ikke har kjørt så mye. Noen år flere turer, så kan det gå 5-6 år til neste gang. At jeg havnet på Shadow/Dragstar er etter å ha lest og snakket med et par venner som kjører sykkel. De jeg kjenner, kjører Harley, men jeg vet ikke om det er en bra nybegynnersykkel.

Det jeg mente, var at jeg hadde tenkt å bruke ca 60' på sykkel, og 10 på hjelm, klær osv. Siden jeg ikke skrur noe særlig, har jeg vel havnet på japansk som det mest driftssikre. Og som sagt fått anbefalt Honda som veldig driftssikre.

Men ellers er jeg åpen for gode forslag. :yeyeye
Det jeg kan si med en viss erfaring, er at begge er gode cruisere, men og det er et stort MEN i og med at du snakker om kjøring til og fra jobb, du sitter VELDIG lavt på disse og har dårlig oversikt over trafikken i forhold til en litt høyere MC.

Du finner mange fine nakensykler i den prisklasse hvor du sitter høyt og med en oppreist kjørestilling og med en MYE bedre oversikt over trafikken enn på de mye lavere Shadow/Dragstar. :D

Og ønsker man en allsidig og lettkjørt MC OG Honda, så kommer man ikke utenom Honda Transalp 650.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40224260

Og vi har også Suxuki DL 650 VStrom.
Sist redigert av jonnykr den 08 mar 2013, 00:17, redigert 2 ganger totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:Hallo Hansi, og velkommen hit :vs
Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang :knegg : For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom :-#
Jeg klarer ikke å la være og venter nyskjerrig og spent på svarene:

1. Hva, er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
2. Hva definerer "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
3. HVEM, definerer hva som er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?

HeHe :D
Spm 1 og 2 vil ikke jeg svare på ... nå ... det kan jo utløse en endeløs diskusjon,
bare se på tråden om store eventyrsykler eller sportstouring ... ZZR 1400
Spm 3 er jo enkelt ... det definerer alle ... ut fra egen smak.
Om jeg definerer V-stromen som den beste ... for meg ... så kan ingen påstå at jeg tar feil

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:
jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:Hallo Hansi, og velkommen hit :vs
Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang :knegg : For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom :-#
Jeg klarer ikke å la være og venter nyskjerrig og spent på svarene:

1. Hva, er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
2. Hva definerer "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
3. HVEM, definerer hva som er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?

HeHe :D
Spm 1 og 2 vil ikke jeg svare på ... nå ... det kan jo utløse en endeløs diskusjon,
bare se på tråden om store eventyrsykler eller sportstouring ... ZZR 1400
Spm 3 er jo enkelt ... det definerer alle ... ut fra egen smak.
Om jeg definerer V-stromen som den beste ... for meg ... så kan ingen påstå at jeg tar feil
HeHe, et diplomatisk svar. :D Og V-Strom er knallsykkel det.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev:
jhn skrev:
jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:Hallo Hansi, og velkommen hit :vs
Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang :knegg : For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom :-#
Jeg klarer ikke å la være og venter nyskjerrig og spent på svarene:

1. Hva, er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
2. Hva definerer "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
3. HVEM, definerer hva som er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?

HeHe :D
Spm 1 og 2 vil ikke jeg svare på ... nå ... det kan jo utløse en endeløs diskusjon,
bare se på tråden om store eventyrsykler eller sportstouring ... ZZR 1400
Spm 3 er jo enkelt ... det definerer alle ... ut fra egen smak.
Om jeg definerer V-stromen som den beste ... for meg ... så kan ingen påstå at jeg tar feil
HeHe, et diplomatisk svar. :D Og V-Strom er knallsykkel det.
Javisst var det det :prf .. og javisst er det det :prf
Men det er jo en viss fare for at man svarer mere utfyllende ved en senere anledning ... da blir kanskje den diplomatiske tonen nedtonet en smule ... tror du ikke? :twisted

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av ejs »

:redface

Må innrømme at jeg har begynt å tenke på cruiser sjøl også,kona har ikke sittet på med meg på mange år.Hun er ikke villig til å sitte på 750turboen min.Forrige sykkel var grei syntes hun.Det var en Suzuki GS1000L
:scratch
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:
jonnykr skrev:
jhn skrev:
jonnykr skrev:
ArcticTiger skrev:Hallo Hansi, og velkommen hit :vs
Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang :knegg : For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom :-#
Jeg klarer ikke å la være og venter nyskjerrig og spent på svarene:

1. Hva, er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
2. Hva definerer "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?
3. HVEM, definerer hva som er "en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom"?

HeHe :D
Spm 1 og 2 vil ikke jeg svare på ... nå ... det kan jo utløse en endeløs diskusjon,
bare se på tråden om store eventyrsykler eller sportstouring ... ZZR 1400
Spm 3 er jo enkelt ... det definerer alle ... ut fra egen smak.
Om jeg definerer V-stromen som den beste ... for meg ... så kan ingen påstå at jeg tar feil
HeHe, et diplomatisk svar. :D Og V-Strom er knallsykkel det.
Javisst var det det :prf .. og javisst er det det :prf
Men det er jo en viss fare for at man svarer mere utfyllende ved en senere anledning ... da blir kanskje den diplomatiske tonen nedtonet en smule ... tror du ikke? :twisted
Tja, om man ikke kan gi et utfyllende svar på 3 sakelig mente spørsmål med en gang, så bør man heller vurdere å la være å svare på de samme spørsmålene ved en annen anledning mener nå jeg da. Det blir slik jeg ser det, "smør på flesk". :D

For, hva skulle hensikten med det være mener du?

Og hva består den "visse faren" av siden du bruker slike ord? :D

Og hvorfor i all verden skulle du tone ned den diplomatiske tonen da? Føler du at jeg tråkker deg på tærne? Utforder jeg deg på noen måte?

Blir bare litt nyskjerrig jeg vøtt når du svarer slik du gjør. :D Spesielt siden det ikke var deg jeg siterte eller stilte spørsmålene til, men ArcticTiger.
Sist redigert av jonnykr den 08 mar 2013, 00:50, redigert 1 gang totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

Her ble det noe feil. :D
Det ble noe krøll her. Får man ikke slettet egne innlegg?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev: Tja, om man ikke kan gi et utfyllende svar på 3 sakelig mente spørsmål med en gang, så bør man heller vurdere å la være å svare på de samme spørsmålene ved en annen anledning mener nå jeg da. Det blir slik jeg ser det, "smør på flesk". :D
Som sagt, det kan bli en lang diskusjon, og det er sent på kvelden ... jeg skal sove.
jonnykr skrev: Og hva består den "visse faren" av siden du bruker slike ord? :D
Den består vel ikke av annet enn at det kan bli en lang diskusjon, med mange forskjellige meninger fra mange forskjellige kanter. Det er jo ikke en reell fare for noen ... fullstendig trygt, det er bare et utrykk som av og til brukes i det norske språk ... med vekslende hell. Det kan sikkert virke litt malplassert av og til, men det får vi bare godta
jonnykr skrev: Og hvorfor i all verden skulle du tone ned den diplomatiske tonen da? Føler du at jeg tråkker deg på tærne? Utforder jeg deg på noen måte?
Nei, jeg har ikke oppfattet at du har utfordret meg på noen måte ... eller tråkket meg på tærne.
Jeg har ingen planer om å bli mindre diplomatisk, men i en diskusjon med store uenigheter blir det ofte sånn ... uten at man har noen onde baktanker eller mener noe galt med det ... det vet du vel?
jonnykr skrev: Blir bare litt nyskjerrig jeg vøtt når du svarer slik du gjør. :D Spesielt siden det ikke var deg jeg siterte eller stilte spørsmålene til, men ArcticTiger.
Slike bagateller taes det ikke hensyn til.

Jeg må kanskje gjøre oppmerksom på at det meste jeg skriver er gjort med en smule humor og ikke ment å skulle taes så veldig alvorlig ... til tross for at jeg ikke bruker så mange smileys.
God natt :vs

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av RuneMC »

OT:
jonnykr skrev:... Får man ikke slettet egne innlegg?
Du kan redigere ("endre" knapp nederst til høyre) de og evt erstatte all teksten med et punktum. Det som andre siterer fra deg får du ikke gjort noe med. (Men du kan jo sende PM og be de fjerne det du skrev selvfølgelig) En god regel ved sitering er forresten å slette tekst i sitatet slik at det bare er det som er relevant for videre svar som tas med, slik jeg har gjort her, så fyller man ikke opp sidene med sitat av sitat av sitat av ...

On topic: Ref kommentarer om sittestilling så var nettopp det tanken bak BT 1100 - den vil jeg tro har god sittestilling samtidig som den har en fin V-twin motor med flott lyd og godt bunndrag.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:
jonnykr skrev: Tja, om man ikke kan gi et utfyllende svar på 3 sakelig mente spørsmål med en gang, så bør man heller vurdere å la være å svare på de samme spørsmålene ved en annen anledning mener nå jeg da. Det blir slik jeg ser det, "smør på flesk". :D
Som sagt, det kan bli en lang diskusjon, og det er sent på kvelden ... jeg skal sove.
jonnykr skrev: Og hva består den "visse faren" av siden du bruker slike ord? :D
Den består vel ikke av annet enn at det kan bli en lang diskusjon, med mange forskjellige meninger fra mange forskjellige kanter. Det er jo ikke en reell fare for noen ... fullstendig trygt, det er bare et utrykk som av og til brukes i det norske språk ... med vekslende hell. Det kan sikkert virke litt malplassert av og til, men det får vi bare godta
jonnykr skrev: Og hvorfor i all verden skulle du tone ned den diplomatiske tonen da? Føler du at jeg tråkker deg på tærne? Utforder jeg deg på noen måte?
Nei, jeg har ikke oppfattet at du har utfordret meg på noen måte ... eller tråkket meg på tærne.
Jeg har ingen planer om å bli mindre diplomatisk, men i en diskusjon med store uenigheter blir det ofte sånn ... uten at man har noen onde baktanker eller mener noe galt med det ... det vet du vel?
jonnykr skrev: Blir bare litt nyskjerrig jeg vøtt når du svarer slik du gjør. :D Spesielt siden det ikke var deg jeg siterte eller stilte spørsmålene til, men ArcticTiger.
Slike bagateller taes det ikke hensyn til.

Jeg må kanskje gjøre oppmerksom på at det meste jeg skriver er gjort med en smule humor og ikke ment å skulle taes så veldig alvorlig ... til tross for at jeg ikke bruker så mange smileys.
God natt :vs
!. Hvis du ikke har tid til å svare, hvorfor svare da, spesielt når det ikke var deg jeg rettet spørsmålene til?

2. Selv om det ikke var du som skrev det og selv om det ikke var deg jeg spurte, hvorfor skal det da bli og jeg siterer: "med mange forskjellige meninger fra mange forskjellige kanter"? Jeg stiller 3 konkrete spørsmål til ArcticTiger fordi det var han som skrev det. Jeg siterte han til og med, men det er du som svarer. Derfor spør jeg deg om hvor DU ser en "viss fare" i å besvare spørsmålene på en utfyllende måte. Jeg registerer ta du ikke har noe fornuftig svar på det.

3. Det er bra at du ikke føler deg tråkket på eller utfordret av meg, for det er jo ikke deg jeg henvender meg til. Men det er naturlig av meg å spørre fordi at det var altså ArcticTiger jeg spurte som en direkte følge av hva han skrev, mens det er du som svarer og på den måten du gjør.

4. Jeg registrerer at du ikke mener det er så nøye hvem som svarer på selv konkrete spørsmål til navngitt person og med henvisning til det personen faktisk skriver. Det blir ganske håpløst når andre skal svare på spørsmål dirkete linket til en konkret uttalelse. Det var ikke du som skrev det, det var ikke deg jeg spurte, men det er du som svarer? Og det er da vi får en slik idiotisk diskusjon som nå. Men jeg registerer at det ikke er så nøye i din verden.

For grunnen til at jeg spør er at et er et nytt medlem som ber om råd om valg av MC. Han spesifiserer klart hva han tenker seg å bruke den til og han spesifiserer at han nesten har bestemt seg for en cruiser, enten Shadow eller en Dragstar, 1100 ccm.

Da er det jo hans preferanser som gjelder ikke andre sine. Men likevel så kommer altså argumentet: "Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang :knegg : For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom".

Og derfor spør jeg han som skrev det, for hva er "mye bedre" hvis det er en cruiser han vil ha? Slik jeg ser det så er det ikke noe som heter "mye bedre" når det gjelder MC konstruksjoner. Det er bruksområdet og hva konstruksjonen er konstruert for, som teller. Funker en Dragstar 1100 godt for en som liker å cruise rundt, så er det ikke noe som er "mye bedre" til det bruket.

Dette blir nesten som en annen diskusjon jeg så på et forum, nemlig en som hadde lyst til å prøve seg på gruskjøring og lurte på en egnet ikke for dyr allround MC til asfalt og grus. En Transalp 600 ble naturlig nok anbefalt, de samme Yamaha Super Tenere 750.

Men så kommer kremargumentet: "Alt kan kjøres på grus bare du bytter dekk og styre". Og det ble en kjempediskusjon ut av det, når det blir påpekt at her er det en som spør om hjelp og råd om en MC som EGNER seg til det bruket og det er stort sett MC,r som er konstruert for det bruket.

Slike svar på tydelige spørsmål hjelper jo ikke den som spør, det skaper bare forvirring og det er altså mitt poeng. :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av Dortmunder »

Kjører selv Dragstar 650, min første sykkel. Prøvde diverse andre, men den liker jeg bare. Kunne tenke meg nå en 1100, men har egentlig ikke så mye negativt å si om den 650 heller.... man må bare være innstillt på at det mangler litt i de krappeste stigninger i alpene.
Har vært med min Dragstar gjennom Alpene og kjørt Tsjekia rund og tilbake til Norge, diverse turer til Tyskalnd ble det også. Driftssikker er ordet her.
Hvis du ikke vil bruke all verdens med peng første gangen og det skal være til "hjemme-cruising" så vurder en 650 også pga prisen. Men tenker du på langturer ville jeg ha kjøpt 1100.

fin sykkel, godt å kjøre...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jolan »

jonnykr skrev: Det jeg kan si med en viss erfaring, er at begge er gode cruisere, men og det er et stort MEN i og med at du snakker om kjøring til og fra jobb, du sitter VELDIG lavt på disse og har dårlig oversikt over trafikken i forhold til en litt høyere MC.
Det har jeg ikke opplevd som et problem. Kjørestillingen, og dermed kjørestilen blir selvsagt helt annerledes, men jeg kan ikke si at lav sittestilling er noe problem i trafikken. Jeg bor midt i tjukkeste Oslo og småkjører til jobben, intet problem.
jonnykr skrev: Du finner mange fine nakensykler i den prisklasse hvor du sitter høyt og med en oppreist kjørestilling og med en MYE bedre oversikt over trafikken enn på de mye lavere Shadow/Dragstar. :D

Og ønsker man en allsidig og lettkjørt MC OG Honda, så kommer man ikke utenom Honda Transalp 650.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40224260

Og vi har også Suxuki DL 650 VStrom.
Jeg blir litt forvirret... I ett innlegg ber du ArcticTiger stå til ansvar for sin anbefaling av "en mye bedre mottor", for så selv å komme med et forslag til en sykkel som definitivt _ikke_ er custom/cruiser, ei heller ligner den én. Litt inkosekvent. Ellers er jeg enig med deg i det at hvis TS spør om råd ang. cruiser/custom så er det relativt lite taktfullt å snakke om alt annet det, eller fremstille sin egen smak som "mye bedre". Det blir som å si til en person at han/hun har dårlig smak... Mange kjører cruisersykler og er fornøyde, så det går tydeligvis an :).

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av RuneMC »

Autofil hadde Dragstar 650 i et program i 2001 - mye av det som sies der gjenspeiler fordeler/ulemper i diskusjonen over :mk
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/12440/

Drømmer man om cruiser - kjøp cruiser. At det er kardang på både Shadow'en og Dragstar'en er også en fordel med tanke på lite veldikehold.

Her et nyere program fra 2008 hvor det er HD vs Tiger - MC i Lofoten
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/127888/
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Enda en hvilken sykkel bør jeg velge tråd - cruiser/cust

Legg inn av jonnykr »

jolan skrev:
jonnykr skrev: Det jeg kan si med en viss erfaring, er at begge er gode cruisere, men og det er et stort MEN i og med at du snakker om kjøring til og fra jobb, du sitter VELDIG lavt på disse og har dårlig oversikt over trafikken i forhold til en litt høyere MC.
Det har jeg ikke opplevd som et problem. Kjørestillingen, og dermed kjørestilen blir selvsagt helt annerledes, men jeg kan ikke si at lav sittestilling er noe problem i trafikken. Jeg bor midt i tjukkeste Oslo og småkjører til jobben, intet problem.
jonnykr skrev: Du finner mange fine nakensykler i den prisklasse hvor du sitter høyt og med en oppreist kjørestilling og med en MYE bedre oversikt over trafikken enn på de mye lavere Shadow/Dragstar. :D

Og ønsker man en allsidig og lettkjørt MC OG Honda, så kommer man ikke utenom Honda Transalp 650.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40224260

Og vi har også Suxuki DL 650 VStrom.
Jeg blir litt forvirret... I ett innlegg ber du ArcticTiger stå til ansvar for sin anbefaling av "en mye bedre mottor", for så selv å komme med et forslag til en sykkel som definitivt _ikke_ er custom/cruiser, ei heller ligner den én. Litt inkosekvent. Ellers er jeg enig med deg i det at hvis TS spør om råd ang. cruiser/custom så er det relativt lite taktfullt å snakke om alt annet det, eller fremstille sin egen smak som "mye bedre". Det blir som å si til en person at han/hun har dårlig smak... Mange kjører cruisersykler og er fornøyde, så det går tydeligvis an :).
Da må du følge med litt da vøtt så hadde det ikke vært så forvirrende for deg. For, lengere ut i tråden skriver Hansi følgende:

"Tja, har vel ikke full kontroll over hva som er cruiser/custom/touring/naken. Blir ikke så mye klokere av Finn, det er ikke akkurat ens merking der. Liker best en sittende kjørestilling, har prøvd et par sportssykler men liker ikke å ligge fremover. Smak og bak osv.
Har sett litt på Goldwing ol også, men føler at de er veldig store for en som ikke har kjørt så mye. Noen år flere turer, så kan det gå 5-6 år til neste gang. At jeg havnet på Shadow/Dragstar er etter å ha lest og snakket med et par venner som kjører sykkel. De jeg kjenner, kjører Harley, men jeg vet ikke om det er en bra nybegynnersykkel.

Det jeg mente, var at jeg hadde tenkt å bruke ca 60' på sykkel, og 10 på hjelm, klær osv. Siden jeg ikke skrur noe særlig, har jeg vel havnet på japansk som det mest driftssikre. Og som sagt fått anbefalt Honda som veldig driftssikre.

Men ellers er jeg åpen for gode forslag.".

Og da tolker jeg det til at han kansje ER åpen for gode forslag og da skriver jeg altså det du viser til over her. Han skriver at han liker en sittende kjørestilling og da svarer jeg at det finnes mange sykler med oppreist kjørestilling og som gir bedre oversikt over trafikken enn en lav cruiser. Som f.eks en Honda Transalp 650.

Det er en lettkjørt MC. Du sitter oppreist. God kjørekomfort. God pendlersykkel siden det var ett av hans bruksområder. God oversikt over trafikken, en klar fordel i ja nettopp, trafikken han pendler i. Det er også en god langturssykkel siden han nevnte det også og den regnes for å være MEGET driftsikker siden det også var en preferanse hos ham.

Så, er forvirringen borte hos deg nå? :D
Sist redigert av jonnykr den 08 mar 2013, 11:10, redigert 1 gang totalt.
Tut & Kjør!

Svar