jhn skrev:jonnykr skrev:
Tja, om man ikke kan gi et utfyllende svar på 3 sakelig mente spørsmål med en gang, så bør man heller vurdere å la være å svare på de samme spørsmålene ved en annen anledning mener nå jeg da. Det blir slik jeg ser det, "smør på flesk".
Som sagt, det kan bli en lang diskusjon, og det er sent på kvelden ... jeg skal sove.
jonnykr skrev:
Og hva består den "visse faren" av siden du bruker slike ord?
Den består vel ikke av annet enn at det kan bli en lang diskusjon, med mange forskjellige meninger fra mange forskjellige kanter. Det er jo ikke en reell fare for noen ... fullstendig trygt, det er bare et utrykk som av og til brukes i det norske språk ... med vekslende hell. Det kan sikkert virke litt malplassert av og til, men det får vi bare godta
jonnykr skrev:
Og hvorfor i all verden skulle du tone ned den diplomatiske tonen da? Føler du at jeg tråkker deg på tærne? Utforder jeg deg på noen måte?
Nei, jeg har ikke oppfattet at du har utfordret meg på noen måte ... eller tråkket meg på tærne.
Jeg har ingen
planer om å bli mindre diplomatisk, men i en diskusjon med store uenigheter blir det ofte sånn ... uten at man har noen onde baktanker eller mener noe galt med det ... det vet du vel?
jonnykr skrev:
Blir bare litt nyskjerrig jeg vøtt når du svarer slik du gjør.

Spesielt siden det ikke var deg jeg siterte eller stilte spørsmålene til, men ArcticTiger.
Slike bagateller taes det ikke hensyn til.
Jeg må kanskje gjøre oppmerksom på at det meste jeg skriver er gjort med en smule humor og ikke ment å skulle taes så veldig alvorlig ... til tross for at jeg ikke bruker så mange smileys.
God natt

!. Hvis du ikke har tid til å svare, hvorfor svare da, spesielt når det ikke var deg jeg rettet spørsmålene til?
2. Selv om det ikke var du som skrev det og selv om det ikke var deg jeg spurte, hvorfor skal det da bli og jeg siterer: "med mange forskjellige meninger fra mange forskjellige kanter"? Jeg stiller 3 konkrete spørsmål til ArcticTiger fordi det var han som skrev det. Jeg siterte han til og med, men det er du som svarer. Derfor spør jeg deg om hvor DU ser en "viss fare" i å besvare spørsmålene på en utfyllende måte. Jeg registerer ta du ikke har noe fornuftig svar på det.
3. Det er bra at du ikke føler deg tråkket på eller utfordret av meg, for det er jo ikke deg jeg henvender meg til. Men det er naturlig av meg å spørre fordi at det var altså ArcticTiger jeg spurte som en direkte følge av hva han skrev, mens det er du som svarer og på den måten du gjør.
4. Jeg registrerer at du ikke mener det er så nøye hvem som svarer på selv konkrete spørsmål til navngitt person og med henvisning til det personen faktisk skriver. Det blir ganske håpløst når andre skal svare på spørsmål dirkete linket til en konkret uttalelse. Det var ikke du som skrev det, det var ikke deg jeg spurte, men det er du som svarer? Og det er da vi får en slik idiotisk diskusjon som nå. Men jeg registerer at det ikke er så nøye i din verden.
For grunnen til at jeg spør er at et er et nytt medlem som ber om råd om valg av MC. Han spesifiserer klart hva han tenker seg å bruke den til og han spesifiserer at han nesten har bestemt seg for en cruiser, enten Shadow eller en Dragstar, 1100 ccm.
Da er det jo hans preferanser som gjelder ikke andre sine. Men likevel så kommer altså argumentet: "Nå skal jeg like godt tråkke litt i salaten med engang

: For 70.000 kan du få en mye bedre Mottor-sykkel enn en Cruiser/Custom".
Og derfor spør jeg han som skrev det, for hva er "mye bedre" hvis det er en cruiser han vil ha? Slik jeg ser det så er det ikke noe som heter "mye bedre" når det gjelder MC konstruksjoner. Det er bruksområdet og hva konstruksjonen er konstruert for, som teller. Funker en Dragstar 1100 godt for en som liker å cruise rundt, så er det ikke noe som er "mye bedre" til det bruket.
Dette blir nesten som en annen diskusjon jeg så på et forum, nemlig en som hadde lyst til å prøve seg på gruskjøring og lurte på en egnet ikke for dyr allround MC til asfalt og grus. En Transalp 600 ble naturlig nok anbefalt, de samme Yamaha Super Tenere 750.
Men så kommer kremargumentet: "Alt kan kjøres på grus bare du bytter dekk og styre". Og det ble en kjempediskusjon ut av det, når det blir påpekt at her er det en som spør om hjelp og råd om en MC som EGNER seg til det bruket og det er stort sett MC,r som er konstruert for det bruket.
Slike svar på tydelige spørsmål hjelper jo ikke den som spør, det skaper bare forvirring og det er altså mitt poeng.