Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Dekkskifte to ganger i året
Snøbrøyting halve året
Grasklipping halve året
=; :sorry

Livet er for kjipt.. :offtopic
Hvis det er alt du har å gjøre, må livet bli kjipt.
Bruk mere kunstgjødsel, så blir det ikke så lenge å vente mellom hver plenklipping :prf
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jompa skrev:
Intruder skrev:Dekkskifte to ganger i året
Snøbrøyting halve året
Grasklipping halve året
=; :sorry

Livet er for kjipt.. :offtopic
Hvis det er alt du har å gjøre, må livet bli kjipt.
Bruk mere kunstgjødsel, så blir det ikke så lenge å vente mellom hver plenklipping :prf
Skal en virkelig få effekt av gjødslinga må en spe på med salpeter i litt rikelige mengder. Da kan plenen klippes annenhver dag, og så blir den nesten blå! :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

både fullgjødsel og saltpeter?
da blir du bura dobbelt inn-MÅ jo værra terrorist da... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ja,eller noe aldeles vederstyggelig glad i å klippe plen. :-)å
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Bilde

Norges største V-fres? Den er i hverfall stor. 2,60 meter arbeidsbredde uten kantvinger, med kantving er det 3,10 meter. Vifta er 1,05 meter i diameter. Beregnet for traktorer med opp til 300 hk. Den veier 2 tonn, så det nytter ikke å bruke den på en gråtass. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Har en kamerat som er helfrelst på traktor og utstyr...han blir nok imponert :thumleft

Naboen kjører trailer..den forrige var på 560 hk,den nye 750 !!

Og Intruder er det i kubikk !! (750) yess !! :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Bilde
Et vakkert stykke mekanikk. Rolls-Royce Merlin. 27 liter slagvolum. Det var en australier som saget av to syindre fra en ødelagt Merlin og laget motorsykkelmotor av den. En V-twin på vel 4 liter.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nå var det kommet så pass mye snø, at jeg dro i gang hr.Honda og freset den vekk. Har vært litt lat med snøryddinga i det siste. Det har bare kommet et par cm om gangen så det har fått ligge. Men i går og i dag har det snødd, så nå var det på tide å ta et tak. Lett og fin snø, så nå bør det ikke begynne å blåse.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Således! Nå er ribba og julepølsene stekt. Må ha det selv om jeg skal bort til naboen på juleselskap i dag. Skal jo ha kald ribbe og pølse til frokost i morgen + til å gå og snoke på utover i romjula. syns det nesten er bedre enn varm ribbe, jeg. Så da ønsker jeg God Jul fra Toten. :vs
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Hallo Desmo :vs
I helga var jeg i et trivelig 50-årslag, og der traff jeg en gammal kjenning som hadde løst på å kjøpe seg MC sa han. Det var ikke vanskelig for oss å få igang en samtale med et sånnt flott samtaleemne :knegg Han var ikke noen erfaren mc-kjører, og jeg lurte på hva slags sykkel han ønska seg?
En nesten ny Triumph Bonneville eller Scrambler var det han hadde sett seg ut. Så nå tenkte jeg å høre litt med deg om dine erfaringer med din Neil :D
Kvalitet, performance, kjøreegenskaper, bruksegenskaper, passer den til en som ikke er så høy-vokst og allt annet som måtte være relevant av råd til en som ønsker seg en sånn type sykkel :D

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jo, hei du!
Når det gjelder mine erfaringer med sånn "Ny-klassisk" Triumph er de udelt positive. Kvaliteten er like god som enhver sjelfri japsesykkel. Når det gjelder ytelser er det om å gjøre å "legge lista" passe høyt. Dvs. dette er sykler for trivelige turer i rolig tempo. Med 50-60 hk fra en twin på 900 kubikk er det ikke noen racer. Men de ser ikke ut som racere heller. Men tro ikke at kjøreegenskapene står i stil til ytelsen. Neida, det ikke noe problem med nedbrekk så fothvilerne subber i svingene, uten at det merkes noen ustabile tendenser av den grunn. Og så er de veldig lettkjørte og derfor godt egnet som nybegynnersykler. De har jo endel høyere sal enn f.eks customsykler, men det er ikke noe problem å plante begge beina i bakken for en normalt høy person. Når vi er inne på dette med sittestilling, er den enkel og grei; Rett opp og ned med litt brede armer. Så det er passe å holde seg under 100, noe som gjør dem veldig "førerkort-vennlige". Serviceintervallene er normalt lange (20.000 mellom hver storservice) og forholdsvis snille på drikke er de også. Og så er det så velsignet godt bunndrag i de motorene, over 50, og 5. giret kan brukes nesten hvor som helst. Enda en faktor for enkel og avstresset kjøring. Og så er de pene å se på, ordentlige motorsykler.
Det er mange som har lurt på om jeg hadde mye jobb med å restaurere Neil, og alle er blitt like overrasket når jeg har fortalt at han er en -07 modell. Med de originale pottene er han litt vel moderne i lyden, så jeg er glad for at han hadde TOR-potter (Triumph Off Road) montert da jeg kjøpte ham. Sånne sykler kler litt mer lyd a la 60-tallet.
Skulle det være noe jeg har glemt får du bare spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan. :thumleft
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Satt bare og kjedet meg litt. :redface
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Desmo skrev:Satt bare og kjedet meg litt. :redface
du er ikke alene om det...håper saltdritten blir borte sammen med de 12 minus som er meldt... :sorry
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Tydelig at du liker å holde syklene i orden :thumleft Bra med ekstrautstyr på den Monsteren din. Handlet du den slik, eller har du satt på litt deler selv?

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Andreas skrev:Tydelig at du liker å holde syklene i orden :thumleft Bra med ekstrautstyr på den Monsteren din. Handlet du den slik, eller har du satt på litt deler selv?
Termignonipottene ble montert av forhandleren da jeg kjøpte den. Ellers har jeg satt på det andre selv. Litt karbonstash og et par titan deksler. :prf
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Mjøsisen ligger og nattetemperaturen er godt under 0...... Jo, det ligger an til sein vår på Toten i år. Men det får nå bare bli slik. :roll Jeg var en tur bortom GMS på Mandag. Da bestilte jeg ny hjelm. En Schuberth ,selvfølgelig, C3 Pro. Per Harald hadde ikke størrelsen min på lager, og heller ikke i sølvgrå. Men det ordner seg etter Påske. Ellers er det bare en omgang med lading som skal til, så er jeg klar for å ut og trille. Hvis væromslaget lar vente på seg, kan det fort drøye til siste halvdel av April før det skjer. Som'n Rudolf Blostrupmoen sa; "Time vill sjåvv"
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Bejynner du kanskje å bli litt Kjøre-Kåt nå, Desmo :-k

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Gjør det, men det hjelper så lite. Jeg er innestengt av 200 meter snøføre. Hovedveiene er bare og tørre........ Og så er det litt for kaldt enda.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er en liten merkedag på Toten i dag. Årets første dag med tosifret temperatur målt i varmegrader. Burde jo egentlig ta ut Neil under slike forhold. Det er bare en liten hake; Gårdsplassen er snø- og isdekt. Og den er ikke flat heller. Det kan gå veldig fort å kjøre ut av garasjen, og ta lang tid å komme inn igjen. Så jeg satser på flere slike dager denne uka,og så kan jeg prøve meg til helga kanskje? :[-o<
Pogo

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Dæven så surt å ikke ha fått startet sesongen enda. Nå skal det sies at is-smeltingen er ekstrem når tempen er såpass høy :mk Har du enn en lang skjøteledning og hårføner i hus :lol

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg er av den tålmodige sorten, og kan vente på at det tiner av seg selv. Ellers har jeg både varmepistol og propanbrenner. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Jeg har også etterhvert fått et mer avslappet forhold til vårsleppet,når det blir våren kjører jeg uansett dato... :mk :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

En dag til nå og så er gårdsplassen kjørbar for Neil. Håper bare det blir opphold og varmt nok. :[-o<
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nå er det offisielt vår på Toten! Jeg trilla ut Neil i stad, og fyrte opp. Kjørte først og sjekket luftrykket i dekkene før jeg kjørte til Skreia og videre utover Rv.33 til "Snøfte-boligen"( Fhv. Fjellhaug standplass). Det er alltid årets første tur. Etter en liten fotoseanse snudde jeg og kjørte tilbake til Lena.
Bilde
Siden det var så godt i været tenkte jeg at jeg skulle ta "Totenrunden". Som tenkt,så gjort. Etter en tradisjonell bensinfylling med pølse på Esso'n trillet jeg hjem.
Bilde

Bilde

Nå skulle jeg ha lagt ut et par bilder, men Photobucket "henger" i mellom pålogget og nesten ferdig med å laste. Så ikke får jeg logget av, og heller ikke lastet opp bilder. Grenseløst irriterende. :evil
Edit: Åpnet en konto på Imageshack så jeg fikk lastet bildene der. :knegg
Pogo

Svar