Det hadde ikke vært nødvendig med en mer utdyping av hva du mener , jeg vet akkurat hva du mener som jeg skrev i innlegget. Og selv om jeg vet hva du mener så er jeg uenig.EasyRider skrev:Poenget mitt var vel mer at skal en først kjøre i grustak eller crossbane så er det vel ikke mange som velger en GS? kontra et mer egnet kjøretøy.Bringisen skrev:Det er typisk at straks en GS vises i fantastisk oppvisning utenfor asfalteveien så må noen alltid kommentere at slik bruker ikke flertallet en GS.
Det er jo klart at ikke flertallet bruker en GS slik , den er tross alt en bestselger som selger i bøtter og spann , ikke alle bruker den delen av bruksegenskapene.
At sykkelen er en meget allsidig sykkel gjør at den kan selges til alle , også dem som ikke kjører utenfor veien.
Men dette er jo ikke synonymt med at BMW prøver å innbille oss noe med en slik video , sykkelen er fantastisk og har et så bredt bruksregister at noen faktisk kan bruke den til slikt som i videoen også .
Ingenting å ta på vei for og bli oppkavet , man må ikke kjøre slik som på videoen , men noen kan.....
Derfor så blir denne GS i grustaket litt feilplasert spør du meg. Selv om GS sikkert er en fin sykkel, så hadde jeg uansett ikke kjørt min GS i grustak som vist på video'n.
Jeg har ikke 250 000+ kr til å bruke opp i grustake ihverfall. Er litt billigere plastikk til en crosser.
Hadde det enda vært en GS800 eller 650 så skulle jeg forstått det. men svære GS 1200 oppi grustak? nei takk![]()
Jeg hadde ihverfall valgt min Honda CRF 450 før en GS 1200 any day!!
Det som hadde vært moro, var å se rå tapen til denne video'n. Tipper det er ville gitt mer svar på hvordan det virkelig er å kjøre GS 1200 i grustak
Det vi er enig i er at du er i den gruppen som jeg nevnte som ikke hadde brukt en GS i et grustak som i videoen.
Det vi er uenig i er at GSen blir feilplassert i et grustak.
Det som er paradokset er fordi at gruppen du tilhører ikke ville brukt en GS i et slikt grustak eller til slik kjøring som på videoen så er den feilplassert. You see ??
Det er bare å søke nettet eller enda bedre , ta en tur til f.eks. Adventure Days i Sverige , GS Trophy eller andre slike "eventyr treff" så vil du se at gruppen din kun er en av mange. Da ville du også sluppet å lure på hvordan råfilen til denne videoen hadde vært, eller om noen kostbare deler hadde blitt ødelagt på en slik sykkel til 250 lapper.
Noen grupper bruker faktisk også en GS slik som på videoen , mer eller mindre , og disse gruppene hadde garantert ikke synes at en GS var feilplassert i et grustak.
Dette er ikke bare et paradoks i denne tråden men også svært mange andre , når man ikke selv synes noe er helt riktig , eller har sansen for noe så blir det helt feil. Men det er jo ikke "feil" , noen andre kan synes det er helt "riktig".
Dette merker jeg selv. Ofte velger noen helt annerledes enn meg selv eller har andre behov enn meg , men jeg kan ikke påstå at de andre tar feil av den grunn. I så fall fleiper jeg , noe som av og til kan skje.
Men i denne eksakte tråden så kan jeg jo skjønne at du ville valgt en billigere sykkel til et slikt grustak, fordi du ikke ville tatt sjansen på å skade en sykkel til 250 lapper eller fordi du synes den blir for tung for deg.
Men å mene at andre heller ikke skal gjøre det eller at det blir feil er jeg helt uenig i.