Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av evike »

Min datter har antagelig kjøpt "katta i sekken"; en LandRover, Freelander hvor bruktbilbutikken har påstått at motoren tidligere ER byttet (nå i etterkant lurer vi nå litt på det).
Det er 1/2 år siden, så det er neppe noe å hente der og bilbutikken er alldeles ikke hjelpsom. Bilen står nå med motoren halvt demontert i Tønsberg og motoren er erklært død.

Spørsmålet som da må løses er:
Hvordan få tak i en byttemotor og byttet denne, for oss som ikke er særlig bevandret på temaet?
Har noen erfaring med å få gjort slikt i Sverige kanskje?

Vi forventer ikke å få svaret: "Dette fikser jeg", men svar i form av "dette vet jeg noe om" ville være strålende.

Jeg kan gjerne formidle kontakt direkte til datteren, dumt å bruke andre som mellomledd - oppstår gjerne misforståelser av slikt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av bergenser83 »

Bilopphuggere har samkjørt en online database hvor en kan søke. Husker ikke adr ifarten. Lurt å starye der. Problemet med freelander er vel at de fleste blir vraket pga de dårlige motorene. Gjør et googlesøk på "freelander bruktbil" så får en årsakene. Mener det var svake topper osv. Motoren har vel et serienr. Ring forhandler og presenter problemet. De kan sikkert fortelle hvordan en kan sjekke om motor er byttet. Forhandler bør ansvarliggjøres om de har kommet med uriktige opplysninger eller har fremstilt motor som i god stand

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Voodoodoo »

Legg inn en post på LRforum: http://www.lrforum.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så får du nok kjapt hjelp av noen som virkelig har peiling.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Kawasaki »

Mener å huske at han dærre Hønsehuseieren fra Sande skrøyt av noen utlendinger der borte som fikset sånne ting for en slikk og ingenting.
Du finner han på ikkebike.norwegianforum.net. Nicket er Trollerud.
ikkebike.norwegianforum.net

Bjørn Tore
Innlegg: 80
Registrert: 04 jan 2012, 11:30
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
Bosted: STRØMMEN

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Bjørn Tore »

Du kan prøve på nbf.no det er database for bilopphuggere
Bjørn

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av tomsnes »

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av gorbys »

Finndel.no er og en side for hoggere.

Selv om det er et halvt år siden bilen vart kjøpt så kan du fortsatt reklamere. Du har to års reklamasjonsrett gjennom kjøpsloven, men bevisbyrden ligger jo av kjøper så det kan bli vanskelig. I tillegg har forbrukerombudet en saksbehandlingstid på oppimot et halvt år så det er ikke sikkert det lønner seg alt i alt...

DL Roger
Innlegg: 3
Registrert: 04 mar 2013, 19:24
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 V Strom K7

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av DL Roger »

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29638320" onclick="window.open(this.href);return false;

Link til et svenskt firma som også er behjelpelig med å bytte motor.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av evike »

Tusen takk for svar. Mangler bare å finne ut om hun har K-serie eller ikke..
Nå overlater jeg resten til henne. Har bare en dag igjen på jobb (søndag) og så flakser vi av gårde til varmere strøk en uke :prop:
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Vagabond60 »

Da du faktisk har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, så send skriftlig klage/reklamasjon til bruktbilforhandleren. Hvis det ikke er noen respons der, ta saken opp med forbrukerådet.

Og gjør det skriftlig (ikke noe muntlig med at noen har sagt at osv) !

Ser at en henviser til kjøpsloven, men kjøp mellom profesjonell (bilselger) og forbruker, da er det forbrukerskjøpsloven som gjelder. Kjøpsloven regulerer kjøp mellom likeverdige (forbruker vs forbruker f.eks)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av AJ »

Kan disse to trådene være til hjelp, tro?
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=136054#p136054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=85604#p85604" onclick="window.open(this.href);return false;

Tro for øvrig at det kan være en link til en elller flere av postene som handler om Almera'en min. Du vet... den som girkassa skar seg på og hvor jeg kjøpte ny (brukt)kasse på Ebay fra England til en brøkdel av bruktprisen her i landet. Problemert var dog at det ikek var slike girkasse å oppdrive verken i Norge eller i Norden for øvrig.
Men i England, der bilen ble produsert, hadde de noen - tross samme svakhet med girkassene i disse bilene der borte...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av gsx750_80 »

evike skrev:Min datter har antagelig kjøpt "katta i sekken"; en LandRover, Freelander hvor bruktbilbutikken har påstått at motoren tidligere ER byttet (nå i etterkant lurer vi nå litt på det).
Det er 1/2 år siden, så det er neppe noe å hente der og bilbutikken er alldeles ikke hjelpsom. Bilen står nå med motoren halvt demontert i Tønsberg og motoren er erklært død.

Spørsmålet som da må løses er:
Hvordan få tak i en byttemotor og byttet denne, for oss som ikke er særlig bevandret på temaet?
Har noen erfaring med å få gjort slikt i Sverige kanskje?

Vi forventer ikke å få svaret: "Dette fikser jeg", men svar i form av "dette vet jeg noe om" ville være strålende.

Jeg kan gjerne formidle kontakt direkte til datteren, dumt å bruke andre som mellomledd - oppstår gjerne misforståelser av slikt.
Kjedelig slikt. Jeg har erfaring med defekte motorer, dessverre. (Opel Vectra '98 med 4 defekte motorer etter 206 000 km, der alle skal ha vært
nye. Visb*rg Au?o på Verdal nekter fortsatt å bytte,selv om den siste røk på km. stand 43 000 km og alder 3 år og 10 mnd. NAF-advokat først.
Hjalp ikke. Forbrukerrådet inne nå.. 6 mnd gått, ca)
Kjøpte brukt Mitsubishi i høst, og kjørte 200 mil før registerreima røk, med havari som resultat. Kjøpte motor, gearkasse og fordelingskasse
som hadde gått 101 000 km fra hugger, og fikk fraktet ca 50 mil, for totalt 23 500.-. Montering av motor og skifte av registerreim, oljer mm kostet
på merkeverksted 21400.- For defekt motor med gearkasse og fordelingskasse fikk jeg 6000.-, så hele kalaset kostet netto ca 39 000.-, i mitt tilfelle.

Hvis du vil skifte motor burde det gå an å få brukt på steder som er nevnt. jeg gjentar, evt utvider listen her:

http://no.bildelsbasen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bil1din.no/" onclick="window.open(this.href);return false; (Bjarne Brøndbo m.fl.)
http://www.nbfbildeler.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pluss ebay.co.uk, feks.

Går det ikke an til å få forhandler til å ta deler av regninga?

Lykke til, uansett.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Andreas »

K-serie 1,8 literen som står i Freelander er det ingen vits i å handle brukt! Det er som å spille russisk rulett.. Enten må man få overhalt/reparert motoren som står i eller handle en ny/oppbygd motor, alla den fra det svenske firmaet i den Finn-annonsen.

Nå når din datter først har handlet en slik, så får man bare gjøre det beste utav det. Men jeg vil anbefale henne å få solgt bilen fort som fy når den er i orden igjen!

Jeg ordnet opp og solgte nettopp en slik en. Værre bil har jeg aldri vert borti =; Den var knall når den virket, å tok seg bra fram i dypsnøen, men for et mareritt å holde i orden. Fikset man en ting, så kom det to nye feil.. Og sånn holdt man på......
Vi var glad hjemme når den bilen ble solgt :[-o<

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av RuneMC »

Haha... morsomt å lese at denne biltypen har så dårlig motor...
Og ville vel også råde datteren til å kjøpe en tohjulsdrevet med antisladd og traction control istedenfor firehjulstrekker. Har f.eks. kjørt med forhjulsdrevet bil i god fart midtvinters nedover forbi Alvdal på gode piggfrie dekk og sett firehjulstrekkere ligge strødd i veikanten grunnet snøvær og glatt. Antisladden blinket lystig i displayet av og til men det var også alt. Tenk også på at firehjulstrekkere er dyre mekanisk sett og i forhold til drivstofføkonomi.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Bosted: På to hjul / Babīte

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Bikeridr »

RuneMC skrev:Tenk også på at firehjulstrekkere er dyre mekanisk sett og i forhold til drivstofføkonomi.
Større svada er det leeeenge siden jeg har lest.
Jeg har hatt (med nåværende) tilsammen 6 firehulstrekkere, i tillegg disponert 3 andre innefor familien. Faktisk gikk én av de med manuell gearkasse billigere enn sin forhulsdrevne "tvillingbror". Nå har jeg en (den andre i rekken) firehjulstrekker med automat, og her er forbruket mer eller mindre likt på landevei, billigere i byen og vesentlig billigere med campingvogn enn manuellkassebil.

Men ( ;-) ) dere vet hvorfor britene ikke lager datamaskiner?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De fant ingen steder der den kunne lekke olje.. ;-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av RuneMC »

@Bikeridr - vel drivstoff-forbruket har sammenheng med vekt og firehjulsdrift legger til endel kilo. Så hvis du sammenligner samme modell og ikke forskjellige årsmodeller etc, så tror jeg ikke firehjulstrekkere klarer å oppheve fysikkens lover.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av jhn »

Hvis man har to ellers identiske modeller, men en med to- og en med fire-hjulsdrift, så er det vel ikke tvil om hvilken som er billigst i drift.
Men å fraråde folk å kjøpe 4WD fordi du har sett mange av de i grøfta, blir litt merkelig... kanskje heller råde folk til å kjøre etter forholdene.
Jeg har kjørt 4WD de siste 12-15 åra + 10 år før det i arbeidsammenheng, uten antiskrens, og aldri vært i grøfta med noen av de, men har sett mange 2WD, med antiskrens, i grøfta, men vill likevel ikke fraråde folk å kjøpe 2WD med antiskrens

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Bosted: På to hjul / Babīte

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Bikeridr »

RuneMC skrev:@Bikeridr - vel drivstoff-forbruket har sammenheng med vekt og firehjulsdrift legger til endel kilo. Så hvis du sammenligner samme modell og ikke forskjellige årsmodeller etc, så tror jeg ikke firehjulstrekkere klarer å oppheve fysikkens lover.
Firehulsdrift veier bittelitt mer, kanskje 50-100kg, men samtidig fjerner du endel statisk friksjon, ved at du ikke trenger å "slepe" med deg to hjul. Derved går dette ca opp i opp mhp vekt/mekanikk/drivstofforbruk.

Forøvrig sammenliknet jeg min 2002 modell Audi A3 Quattro 1,9TDi med en 2001 modell Audi A3 1,9TDi. Det er/var ingen forksjell i motorgeometrien på de to bilene og begge med 6-trinns manuell.
Neste sammenlikning var min 2009 VW Tiguan 2,0TDi 4Motion automat mot min fars 2009 VW Tiguan 2,0TDi 4Motion manuell.

Min Audi Quattro var billigere på totalsnittet gjennom året.
Min Tiguan var billigere med campingvogn og på bykjøring.
(Ja, jeg kjørte alle 4 bilene selv og med samme kjørestil. Med Tiguan'ene var det nøyaktig samme campingvogn som ble slept).
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av jhn »

Bikeridr skrev:
RuneMC skrev:@Bikeridr - vel drivstoff-forbruket har sammenheng med vekt og firehjulsdrift legger til endel kilo. Så hvis du sammenligner samme modell og ikke forskjellige årsmodeller etc, så tror jeg ikke firehjulstrekkere klarer å oppheve fysikkens lover.
Firehulsdrift veier bittelitt mer, kanskje 50-100kg, men samtidig fjerner du endel statisk friksjon, ved at du ikke trenger å "slepe" med deg to hjul. Derved går dette ca opp i opp mhp vekt/mekanikk/drivstofforbruk.

Forøvrig sammenliknet jeg min 2002 modell Audi A3 Quattro 1,9TDi med en 2001 modell Audi A3 1,9TDi. Det er/var ingen forksjell i motorgeometrien på de to bilene og begge med 6-trinns manuell.
Neste sammenlikning var min 2009 VW Tiguan 2,0TDi 4Motion automat mot min fars 2009 VW Tiguan 2,0TDi 4Motion manuell.

Min Audi Quattro var billigere på totalsnittet gjennom året.
Min Tiguan var billigere med campingvogn og på bykjøring.
(Ja, jeg kjørte alle 4 bilene selv og med samme kjørestil. Med Tiguan'ene var det nøyaktig samme campingvogn som ble slept).
Forholdsvis overraskende. Bilene har tydeligvis utviklet seg en del de siste åra ... i "gamle dager" var det vel en kjent sak at 4WD brukte mere drivstoff enn 2WD - og automat mere enn manuell.

:-k Når det gjelder automat vs manuell ... kanskje du ikke har peiling på når det skal geares, hvis man konsekvent kjører i galt gear blir det dyrt :lol

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av gsx750_80 »

Bikeridr skrev:
RuneMC skrev:@Bikeridr - vel drivstoff-forbruket har sammenheng med vekt og firehjulsdrift legger til endel kilo. Så hvis du sammenligner samme modell og ikke forskjellige årsmodeller etc, så tror jeg ikke firehjulstrekkere klarer å oppheve fysikkens lover.
Firehulsdrift veier bittelitt mer, kanskje 50-100kg, men samtidig fjerner du endel statisk friksjon, ved at du ikke trenger å "slepe" med deg to hjul. Derved går dette ca opp i opp mhp vekt/mekanikk/drivstofforbruk.

Forøvrig sammenliknet jeg min 2002 modell Audi A3 Quattro 1,9TDi med en 2001 modell Audi A3 1,9TDi. Det er/var ingen forksjell i motorgeometrien på de to bilene og begge med 6-trinns manuell.
Neste sammenlikning var min 2009 VW Tiguan 2,0TDi 4Motion automat mot min fars 2009 VW Tiguan 2,0TDi 4Motion manuell.

Min Audi Quattro var billigere på totalsnittet gjennom året.
Min Tiguan var billigere med campingvogn og på bykjøring.
(Ja, jeg kjørte alle 4 bilene selv og med samme kjørestil. Med Tiguan'ene var det nøyaktig samme campingvogn som ble slept).
Jeg tror nok det er riktig det som står under, at 4-hjulstrekk generelt er mindre drivstofføkonomisk enn drift på to hjul.:

"Using 4-wheel drive reduces fuel economy. Four-wheel drive vehicles are tested in 2-wheel drive. Engaging all four wheels makes the engine work harder and increases transfer case and differential losses." ( http://www.fueleconomy.gov/feg/factors.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; )
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av RuneMC »

@jhn - Ok, ble kanskje litt usaklig. Kommer nok mest an på sjåføren - men en liten fordel ved 2-hjuls er at sjåføren får litt tidligere forvarsel. Så får det bli opp til sjåføren om en tar hensyn til friksjon vs bilens egenskaper og egne kjøreferdigheter. Begge typer biler har jo 4-hjuls bremser når de skal stoppe :-)

@Bikeridr - dieselmotorerer generelt takler høy belastning uten nevneverdig variasjon i drivstoff-forbruk, men av tabellene for to sammenlignbare modeller er det fortsatt favør for 2-hjuls drift. Ikke mange prosent men noen. Utover selve motoren så kan produsentene gjøre optimaliseringer i karosseri (vindmotstand), dekk (høyere trykk = mindre rullemotstand), dyser og ikke minst selve motorstyringen. Vil tro noen slike forbedringer gjøres kontinuerlig av bilprodusentene.

Men OK, smak & behag. Tenkte mest at 4-hjulstrekkere er mindre økonomiske (krever gjerne en motorstørrelse høyere enn tohjuls som legger på prisen, bruker litt mer, koster litt mer på service) - målt opp med hvor ofte man virkelig trenger 4-hjuls trekk. (Omtrent aldri.)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Bosted: På to hjul / Babīte

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av Bikeridr »

Å lese den amerikanske "rapporten" som gjelder for amerikanske (bensin) biler med amerikansk utgammel 4x4-teknologi og basere sine brennstofføkonomiske konklusjoner på dette blir nesten som å sammenlikne epler med snøfresere :lol

Dagens moderne (tyske og japanske) biler og 4x4 system samt spesielt "nykomlingen" DSG/StepTronic gearkassen med dobbelt-clutch er faktisk bedre drivstofføkonomisk enn "gårdagens" modeller.
Legg også merke til at jeg skrev "over årsgjennomsnitt" på forbruket, og dette kommer klart i 4x4's favør all den grunn at man ganske enkelt ikke trenger å spinne 2.000km ekstra om vinteren ;-)

Hva gjelder meg og evt om jeg kan geare riktig.. Nuvel, jeg så jo denne: :lol
(Vi hadde en gammel kvinnelig lærerinne i Tromsø på 70-tallet som etter "en halv milliard" timer fikk sertifikat. Dette kvinnemennesket forsto jo ikke vitsen med å bruke forskjellige gear, så hun kjørte Tromsø-Nordkosbotn (70km) på 1. gear da hun mente det var hensiktsmessig å slite ut ett gear ad gangen.. ;-)

Forøvrig mitt siste innlegg på etpar dager, nå er det reise på jobb til Argentina om en 1/2-times tid.. :-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Kan noen hjelpe min datter mht. byttemotorspørsmål?

Legg inn av RuneMC »

@Bikeridr - ja, i Argentina er nok enten drift på 4 eller 1 hjul (=MC) best. God tur! :thumleft

Og apropos drift i litt annen betydning :-)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=qOKE4dxjayU[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar