Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Busa blogg

Legg inn av Dexter »

Busa Trond skrev:;e
Det blir noen tøffe helger på Busa-stranda om dagen :D . Full fart med jobb og håndballcup, helgen begynte noe vinterlig men i dag har varmegradene dratt på og det ble noe vårlig i lufta. Ser at nå er det snart vår, det smelter på asfalten om dagen :thumleft . Regninga fra GMS for vinterlagring er betalt også. Så nå er det bare å vente og håpe på en flott påske til neste helg. Skal nok holde hardt med henting av den innovative Tiger Explorer 1200 til påske, men den som venter på noe godt den venter ikke forgjeves.

Her er alle håpefulle foreldre samlet ved premie utdelinga på håndballcupen i går :prf

Bilde

Også var det barnebursdag for ei i klassen til veslejenta i dag. Busa Trond, Soeriler og kona var ikke seine med rulle seg litt i stampen da :yeyeye
Stille føre stormen :knegg 39,5 grader er stampen stilt inn på :prf

Bilde
Du... den stampen dær så ikke bare litt deilig ut...! Når kan jeg komme?! :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Nå er det jo påske å laaaangfri Dexter. Kast deg på Sølvpilen å kom du. Kanskje noen dårlig vinterlige veier her i Buskerud enda, men firehjul er lov det også.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Har sett at avataren din viser Exploreren din utenfor GMS i Hunndalen. Kjøpte du den der, eller var det bare et besøk?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Det stemmer det det Desmo, jeg kjøpte den på GMS på Gjøvik.

Link fra Bloggen min her. :vs

Har også kjøpt sykkel på Mc-Oslo men det blir mere en stor "maskin" å regne, kan ikke måle seg med kundevennligheten til folka på Gjøvik. GMS er et sted man gleder seg til å reise :thumleft

Så nå gleder jeg meg til og hente Exploreren fra vinterlagring, bare vinteren slipper taket.
Det har også kommet på noe mer snadder i vinter :thumleft .

Her er orginalen til avataren min, jeg hadde ikke prøvd sykkelen enda da bilde ble tatt.
Ny Tiger.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg har kjøpt to sykler på GMS. En DR-Z400 som jeg etter hvert tryna med,og byttet inn i Neil. Men jeg er like velkommen der om jeg kjører Velte-petter. Har en egen kaffekopp i skapet på spiserommet deres. Den har Per Harald importert direkte fra Nürburgring til meg. Det er en Ducati cappuchinokopp. Ble sikkert det for at den ikke skulle ta for stor plass i bagasjen hans. :D
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Denne uka her har jeg tatt meg påske ferie :thumleft Men muttern hyra meg inn som sjåfør til Stoff & Stil i Drammen i dag. Stoff & Stil ligger ikke langt unna MonsterBike i Kobbervikdalen så hun måtte pent bli med en tur ditt også.
Siden sist jeg hadde vært der holdt dem på med å utvide butikken, har nok tatt over den delen som er til venstre når man sto fremfor den gamle inngangen. Ikke helt ferdig enda for alt som var inne der, pluss syklene bar preg av støv og opppusing. Men dette kommer til å bli en flott butikk :prf .

Måtte ta en ekstra kikk på en GTR1400 som stod der. Hadde for noen år siden veldig lyst på en slik en. Fikk også kjørt en god test tur med den da.

Bilde

Bilde

ZZR1400 er også en en sykkel som jeg har hatt lyst på før også, den kjørte jeg med en tur i fjor. Det er en meget bra motor i den helt klart. Men når jeg så den i dag er det første gangen jeg ikke fikk en halvkram en :knegg . Kjenner jeg blir mer og mer glad i Exploreren min :P :p

Bilde

Det er noe med denne 10ern som bare sier :love

Bilde

Også måtte jeg se og sitte på denne allroaderen til Kawa, den har jeg også prøvekjørt. Helt klart en fin sykkel som ikke gikk helt hjem hos meg da jeg prøvde den. Men ikke i tvil at eieren av den er fornøyd.

Bilde

Brukeravatar
dag-zzr
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010

Legg inn av dag-zzr »

:vs BT.
Du er heldig som fikk være med din mor å se på alle de flotte kawaene. Min mor var mest interresert i å bli kjørt på bingo :D

Trur jeg må ta med en tur innom monsterbike på nytt snart :yeyeye

Brukeravatar
JRO
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013

Legg inn av JRO »

Hei Busa, du så ikke veteranen hos Monsterbike da. Den står der til vinterlagring?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Busa Trond skrev:Nå er det jo påske å laaaangfri Dexter. Kast deg på Sølvpilen å kom du. Kanskje noen dårlig vinterlige veier her i Buskerud enda, men firehjul er lov det også.
Ja, må nok bli på alle 4 da :knegg Jeg kommer på lørdag, bare du ha gjesteseng og bobler klare :thumleft Jeg har noe nylig innkjøpt snadder fra taxfree som jeg tror du vil like :prf

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Dexter skrev:
Busa Trond skrev:Nå er det jo påske å laaaangfri Dexter. Kast deg på Sølvpilen å kom du. Kanskje noen dårlig vinterlige veier her i Buskerud enda, men firehjul er lov det også.
Ja, må nok bli på alle 4 da :knegg Jeg kommer på lørdag, bare du ha gjesteseng og bobler klare :thumleft Jeg har noe nylig innkjøpt snadder fra taxfree som jeg tror du vil like :prf
Tenker neste pms treff jeg nå...... :jada: :cheers
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

kz1300 skrev:Hei Busa, du så ikke veteranen hos Monsterbike da. Den står der til vinterlagring?
Den så jeg ikke nei, tenkte ikke se etter heller veit du. Dem har sikkert et stort lager der dem har dem.
Men KZen er jo så flott at den skulle egentlig ha stått i et utstillingsmonter midt i butikken :prf

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Dexter skrev:Ja, må nok bli på alle 4 da :knegg Jeg kommer på lørdag, bare du ha gjesteseng og bobler klare :thumleft Jeg har noe nylig innkjøpt snadder fra taxfree som jeg tror du vil like :prf
Hehe.. da blir det alle fire ja :lol
Det blir sikkert en fin kveld. Bobler og seng skal bli :thumleft Send en sms på fredag du.

Jeg var også på butikken i dag og ordnet til påske, bare flaks at jeg skulle betale med kort. Der kunne mitt unge utseende gått meg i mot :rofl:

Bilde

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Busa Trond skrev:
Dexter skrev:Ja, må nok bli på alle 4 da :knegg Jeg kommer på lørdag, bare du ha gjesteseng og bobler klare :thumleft Jeg har noe nylig innkjøpt snadder fra taxfree som jeg tror du vil like :prf
Hehe.. da blir det alle fire ja :lol
Det blir sikkert en fin kveld. Bobler og seng skal bli :thumleft Send en sms på fredag du.
SMS kommer :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

PURE ENDURO

Litt tid til overs på formiddagen i dag så da ble det et besøk oppe på Roa hos Morstad Motor.
Veldig trivelig, positiv og engasjert den mannen, med masse erfaring og kunnskap. Man får nesten tårer i øyekroken av å se på alt snadderet som står i butikken hans. Nye og eldre crossere pluss litt til for en hver smak, stod også en svart Harley av eldre årgang som jeg legger ved et bilde av lenger ned i innlegget. Men det er jo Husaberg som er Morstad Motor.
Snakket litt rundt hva jeg ønsket meg av en sykkel og han kunne gi mange råd. Jeg har kjørt både 390 og 450 for noen år siden, den gangen ble jeg positivt overasket over hvor lett kjørt den 390 i enduro utgaven var, mer levelig for armene ved skogskjøring vil jeg tro selv om jeg kjørte den kun på bane da. Men nå har Husaberg kommet med ny motor til 450 og 501, den er noe letter en den gamle også er toppen helt annerledes, lett gjenkjennelig fra siden.
Dem har jo også den nye WP 4CS gaffelen originalt montert. Disse syklene er jo my det samme som KTM, men på KTM må man opp på Six-Days modellen for å smake på den nye gaffelen. Dem har jo også droppet ut den gamle linken, veldig greit å slippe smøre å bytte lagre på den. Hele sykkelen bærer preg av enkelt og raskt vedlikehold, ikke noe hylser og tull som faller av ved hjulbytte osv.
Kjente jeg ble litt kåt :D på den FE450. Måtte ha blitt med et ekstra sett felger med asfalthjul. Men Husaberg har også en tykk katalog med ekstrautstyr.

Ser man godt etter her så mangler link og twincam :D

Bilde

Dette ser brutalt ut :yeyeye

Bilde

Og hvis jeg ikke var helt inne i Husaberg tåka så stod det et flott eksemplar av en gammel Harley Davidson der :buddies:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Trivelig kar, han Arne Petter! :-) Sørget jo for adekvat skyss til Primius-treffet, noe jeg satte stor pris på :D

Selv var jeg på Hadeland MC og Fritid på formiddagen i dag og slo av en prat med danske Reimar, mekanikeren, som tok sjansen på å love meg en testkjøring av nye Moto Guzzi California 1400, som de har stående i butikken \:D/ .
Det kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg til :yahoo

Her er Reimar i ferd med å gjøre service på en 2006 mod. MG Griso - for øvrig et flott eks. av arten :prf

Bilde

Svar