PURE ENDURO
Litt tid til overs på formiddagen i dag så da ble det et besøk oppe på Roa hos Morstad Motor.
Veldig trivelig, positiv og engasjert den mannen, med masse erfaring og kunnskap. Man får nesten tårer i øyekroken av å se på alt snadderet som står i butikken hans. Nye og eldre crossere pluss litt til for en hver smak, stod også en svart Harley av eldre årgang som jeg legger ved et bilde av lenger ned i innlegget. Men det er jo
Husaberg som er
Morstad Motor.
Snakket litt rundt hva jeg ønsket meg av en sykkel og han kunne gi mange råd. Jeg har kjørt både 390 og 450 for noen år siden, den gangen ble jeg positivt overasket over hvor lett kjørt den 390 i enduro utgaven var, mer levelig for armene ved skogskjøring vil jeg tro selv om jeg kjørte den kun på bane da. Men nå har Husaberg kommet med ny motor til 450 og 501, den er noe letter en den gamle også er toppen helt annerledes, lett gjenkjennelig fra siden.
Dem har jo også den nye WP 4CS gaffelen originalt montert. Disse syklene er jo my det samme som KTM, men på KTM må man opp på Six-Days modellen for å smake på den nye gaffelen. Dem har jo også droppet ut den gamle linken, veldig greit å slippe smøre å bytte lagre på den. Hele sykkelen bærer preg av enkelt og raskt vedlikehold, ikke noe hylser og tull som faller av ved hjulbytte osv.
Kjente jeg ble litt
kåt 
på den FE450. Måtte ha blitt med et ekstra sett felger med asfalthjul. Men Husaberg har også en tykk katalog med ekstrautstyr.
Ser man godt etter her så mangler link og twincam
Dette ser brutalt ut
Og hvis jeg ikke var helt inne i Husaberg tåka så stod det et flott eksemplar av en gammel Harley Davidson der