http://www.nettavisen.no/nyheter/article3597259.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Den loven har vært svær kostnadsdrivende og er slik at mindre entreprenører som driver rimeligere enn de store landsomfattende entreprenørene ikke komme inn og får gitt pris. Enkelte små kan det sikkert være greit å få sjaltet ut, men...mekkern skrev:Si tusen takk for loven om offentlige anskaffelser.
i kommunene brukes det opp masse penger og prosjekter blir utsatt grunnet alle steg en må gjennom med konsulentbruk-først må en benytte en konsulent som en har rammeavtale med(satt opp av flere kommuner ved bruk av konsulenter) for å kunne ha en prosess for å velge den utførende konsulent for prosjektering som igjen skal.......hadde vært biligere med litt korrupsjon tror jeg..
Jeg syns at dette er da "helt greit"hakhap skrev:Jeg er ikke overrasket![]()
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3597259.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjertens enig.RoJo skrev:Når det nå endelig kan se som om det skal bygges/utbedres mer vei landet er det klart at SV må leie inn konsulenter, de har ikke hatt behov for stor bemanning tidligere, det kom jo ingen penger og da trenget de ikke ingeniører og planleggere, og å bemanne opp i en fart er ikke enkelt i et land der utdannesle av teknisk personell ikke har vert prioritert.
For min egen del handler det mere om å bite det i seg, og akseptere/resignere, og for min egen helses skyld, lete etter en unnskyldning eller forklaring om du vil. Alternativet hadde vært å hisse meg opp så mye at jeg satt der med høyt blodtrykk, hjerteinfarkt og det som værre var..mekkern skrev:Litt pussig at alle omfavner det offentliges enorme vekst innen byrårati....og sier at sånn må det bare være????
jaja..
Hvordan klarer du å trekke den konklusjonen her? Dersom du tror at konsulentbruk er offentlig byråkrati, ja da bommer du nok litt.mekkern skrev:Litt pussig at alle omfavner det offentliges enorme vekst innen byrårati....og sier at sånn må det bare være????
jaja..
Tja mulig det-ole m. skrev:Hvordan klarer du å trekke den konklusjonen her? Dersom du tror at konsulentbruk er offentlig byråkrati, ja da bommer du nok litt.mekkern skrev:Litt pussig at alle omfavner det offentliges enorme vekst innen byrårati....og sier at sånn må det bare være????
jaja..