Veivesen bruker mer på konsulenter en asfalt

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Veivesen bruker mer på konsulenter en asfalt

Legg inn av hakhap »

Jeg er ikke overrasket :[-(

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3597259.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Re: Veivesen bruker mer på konsulenter en asfalt

Legg inn av Hjernen »

Ikke noe rart det går sakte med bygging da nei...

Og som billist er vi med på å betale suppa...

Skulle :bl3 :bandana hele gjengen....
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

knutk
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Legg inn av knutk »

Før ble veiene asfaltert når dekket ble for hullete og dårlig.

Nå setter de bare ned fartsgrensen..... :scratch

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Si tusen takk for loven om offentlige anskaffelser.
i kommunene brukes det opp masse penger og prosjekter blir utsatt grunnet alle steg en må gjennom med konsulentbruk-først må en benytte en konsulent som en har rammeavtale med(satt opp av flere kommuner/fylker ved bruk av konsulenter for eksempel BTV(buskerud vestfold telemark)) for å kunne ha en prosess for å velge den utførende konsulent for prosjektering som igjen skal....... :sick: hadde vært biligere med litt korrupsjon tror jeg.. :mk

Statlige prosjekter er ennå værre...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Si tusen takk for loven om offentlige anskaffelser.
i kommunene brukes det opp masse penger og prosjekter blir utsatt grunnet alle steg en må gjennom med konsulentbruk-først må en benytte en konsulent som en har rammeavtale med(satt opp av flere kommuner ved bruk av konsulenter) for å kunne ha en prosess for å velge den utførende konsulent for prosjektering som igjen skal....... :sick: hadde vært biligere med litt korrupsjon tror jeg.. :mk
Den loven har vært svær kostnadsdrivende og er slik at mindre entreprenører som driver rimeligere enn de store landsomfattende entreprenørene ikke komme inn og får gitt pris. Enkelte små kan det sikkert være greit å få sjaltet ut, men...

Det er klart de kutter på de områdene hvor vi som betaler gildet merker det på biler og utstyr. Det er kun der de kan lage felles sak med publikum for å presse ut midler fra politikerene. Å sløse penger på konsulenter er det ikke en velger som ville gi sin stemme til men asfalt på veien som går forbi huset er en annen sak.....

Brukeravatar
ole m.
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.

Legg inn av ole m. »

Nå er det jo sånn at veier og anlegg til veier må prosjekteres, det vil si at noen må planlegge hvordan dette skal gjøres. At det totalt er brukt mer på dette enn på å asfaltere veier er vel ikke så merkelig, det som er rart er at noen finner på å sammenligne disse to tingene opp mot hverandre. Dette er jo to forskjellige ting.

Milliardregningen på konsulentbruk faller ikke i god smak hos Fremskrittspartiets samferdselspolitiske talsmann Bård Hoksrud. Statens vegvesen har åpenbart hatt en stor konsulentfest. Vi kunne fått mange kilometer med ny vei for 2,4 milliarder kroner, sier Hoksrud til VG. Og hva trengs for å planlegge disse kilometerne med vei, mon tro? Fremskrittspartiet viser innsikt igjen...

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

hakhap skrev:Jeg er ikke overrasket :[-(

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3597259.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg syns at dette er da "helt greit" :roll , så får vi beholde de utmerkede Svingete, Smale Stier som våre Eventyr-Mottor-sykkler takler så fint, og som gir oss spennende og flotte kjøreopplevelser :thumleft
Tenk så kjedelig det hadde blitt å kjøre Mottor-sykkel hvis de lagde Cruiser, Trillebår og Tur-Buss veier for alle de penga =; :-)å :O

Brukeravatar
RoJo
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001

Legg inn av RoJo »

Når det nå endelig kan se som om det skal bygges/utbedres mer vei landet er det klart at SV må leie inn konsulenter, de har ikke hatt behov for stor bemanning tidligere, det kom jo ingen penger og da trenget de ikke ingeniører og planleggere, og å bemanne opp i en fart er ikke enkelt i et land der utdannesle av teknisk personell ikke har vert prioritert.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Ja, nå er det jo ikke lenge før de legger hele Vestlandskysten i rør heller. :sorry
Så for mye penger å planlegge med er heller ikke av det gode :[-X
Men fordeler er det med det meste :roll
Med denne veiplanleggingen slipper vi snart Tyske bobilturrister på veiene?
Eller er det det nydlige norske ølet til fordelaktige priser de kommer hit for :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jeg tror vi bare må akseptere at det er slik verden har blitt. Det internasjonale samfunnet (Les:EU) pålegger oss regler som må følges. Blant annet regler om offentlige anskaffelser, anbud osv. I tillegg har blårussens inntog i offentlig sektor ført til at det stilles krav om "overskudd" og inntjening. Det holder ikke med de gode gamle håndtverkerene lenger. For hver arbeidet time på veien, er det sikkert 10 timer med prosjektering, analyser, regnskapsføring og annet usynlig kontorarbeid.. Sånn er det bare. Men at avisen slår det opp som stor sak overrasker megegentlig ikke. Hva vet vel en stakkars journalist... :prop: :mk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

RoJo skrev:Når det nå endelig kan se som om det skal bygges/utbedres mer vei landet er det klart at SV må leie inn konsulenter, de har ikke hatt behov for stor bemanning tidligere, det kom jo ingen penger og da trenget de ikke ingeniører og planleggere, og å bemanne opp i en fart er ikke enkelt i et land der utdannesle av teknisk personell ikke har vert prioritert.
Hjertens enig.

Dessuten sier dette heller ikke hvorvidt det brukes for mye på konsulenter - men mer at det brukes for lite på vei.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

mekkern

Legg inn av mekkern »

Litt pussig at alle omfavner det offentliges enorme vekst innen byrårati....og sier at sånn må det bare være????

jaja.. :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

mekkern skrev:Litt pussig at alle omfavner det offentliges enorme vekst innen byrårati....og sier at sånn må det bare være????

For min egen del handler det mere om å bite det i seg, og akseptere/resignere, og for min egen helses skyld, lete etter en unnskyldning eller forklaring om du vil. Alternativet hadde vært å hisse meg opp så mye at jeg satt der med høyt blodtrykk, hjerteinfarkt og det som værre var..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ole m.
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.

Legg inn av ole m. »

mekkern skrev:Litt pussig at alle omfavner det offentliges enorme vekst innen byrårati....og sier at sånn må det bare være????

Hvordan klarer du å trekke den konklusjonen her? Dersom du tror at konsulentbruk er offentlig byråkrati, ja da bommer du nok litt.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

mekkern

Legg inn av mekkern »

ole m. skrev:

Hvordan klarer du å trekke den konklusjonen her? Dersom du tror at konsulentbruk er offentlig byråkrati, ja da bommer du nok litt.
Tja mulig det-
I det daglige jobber jeg i det offentlige-sammen med offentlig ansatte konsulenter ,privatekonsulent firmaer som Rambøl-norconsult-sweco og andre.
det blir brukt mer og mer på konsulenter pga nye offentlige krav/rutiner og rapporteringer til bla.KOSTRA-dette er altså ikke offentlig byråkrati???

Greit nok-er en enkel sjel jeg.. :thx
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar