Japansk kvalitet er best
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Japansk kvalitet er best
Det viser seg at BMS har mere feil en HD og japanske mc er best
http://www.bike.se/nyheter/japanska-mot ... aller-bast" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bike.se/nyheter/japanska-mot ... aller-bast" onclick="window.open(this.href);return false;
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Japansk kvalitet er best
Tror det er smaken som bestemmer uansett. På de aller fleste tester av bil, kommer som regel Toyota høyt opp på listen, som driftssikker og billig. Ofte finner vi en fransk bil nederst. men til tross for dette kjøper folk både fransk, tysk og amerikansk.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jarle
- Innlegg: 562
- Registrert: 03 feb 2012, 22:33
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Sted: Bjørøyhamn
- Kontakt:
Re: Japansk kvalitet er best
Er vell ofte en blanding av stil, former, effekt og økonomi som bestemmer hva man ender opp med?
Personlig har jeg i alle år hatt sansen for Corvette. Ikke alle årgangene, men i alle fall mange av de. For ett par uker siden hadde jeg min første kjøretur i en 2001 Corvette.................. for å se det slik, jeg har ikke mindre lyst på en Corvette nå :-) Stil, former, effekt sto til forventningene men så var det økonomi'en da :-(
Personlig har jeg i alle år hatt sansen for Corvette. Ikke alle årgangene, men i alle fall mange av de. For ett par uker siden hadde jeg min første kjøretur i en 2001 Corvette.................. for å se det slik, jeg har ikke mindre lyst på en Corvette nå :-) Stil, former, effekt sto til forventningene men så var det økonomi'en da :-(
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Japansk kvalitet er best
Du skal ikke tro alt du leser
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Japansk kvalitet er best
Jeg går tilbake til bil, fordi erfaringen er større der enn på MC. Har hatt en Dodge RAM 2500 som jeg byttet i en BMW X5. Byttet X5'en like før jul, til en Nissan X-trail. Jeg angrer bittert. Jeg elsket Dodgen. Siden har det gått bare nedover.. Men slekt og venner synes sikkert at jeg omsider har blitt voksen...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Japansk kvalitet er best
Lol sier jeg bare...Bringisen skrev:Du skal ikke tro alt du leser
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Japansk kvalitet er best
Tallene i statestikken er nok korrekte, men bakenforliggende grunnlag er nok mere nyansert.
Man sier at 1 av 3 BMW og 1 av 4 HD har alvorlige mekaniske problem???
Hva menes med 'Alvorlig'?
Kan til sammenligning nevnes at i vår lokale 'kaffedrikke' forening er representert med ca 50% japansk, og resten HD og BMW.
I siste sesong var der vel 3 av våre medlemmer som måtte hentes, og alle kjørte japansk. Hvordan passer det inn i statestikken? Tror ikke noen i klubben bytter merke av den grunn.
Men som i bilverden har de japanske modellene opparbeidet et godt renome for pålitelighet. Og når man ser hvordan de bygger syklene er det forståelig. Japanerene kjører 'merka løype'. Går forsiktig frem, oppgraderer gammle konstruksjoner.
Ta 'ny' FJR1300 feks. Fin sykkel, men basert på motor og ramme fra 90-tallet. Riktig nok oppdatert, men ekstremt forsiktig med nytenking.
FJR er fortsatt en ok sykkel, men om jeg sammenligner den med min K1300GT blir det stusselig. Gammel ramme, motor og el-system bidrar til en tyngre sykkel med svakere motor, mykere ramme og mindre utstyr. Like spennende som Toyota Prius.
Mange synes at det er ok, og er såre fornøyd både med Prius og FJR, men gjennkjøps statestikken viser også at mange ønsker noe mer, og kan leve med uregelmessighetene som følger med om man velger et kjøretøy som ligger fremst i utvikling.
Ikke alle er fornøyd med kun kneipbrød med hvitost.
Man sier at 1 av 3 BMW og 1 av 4 HD har alvorlige mekaniske problem???
Hva menes med 'Alvorlig'?
Kan til sammenligning nevnes at i vår lokale 'kaffedrikke' forening er representert med ca 50% japansk, og resten HD og BMW.
I siste sesong var der vel 3 av våre medlemmer som måtte hentes, og alle kjørte japansk. Hvordan passer det inn i statestikken? Tror ikke noen i klubben bytter merke av den grunn.
Men som i bilverden har de japanske modellene opparbeidet et godt renome for pålitelighet. Og når man ser hvordan de bygger syklene er det forståelig. Japanerene kjører 'merka løype'. Går forsiktig frem, oppgraderer gammle konstruksjoner.
Ta 'ny' FJR1300 feks. Fin sykkel, men basert på motor og ramme fra 90-tallet. Riktig nok oppdatert, men ekstremt forsiktig med nytenking.
FJR er fortsatt en ok sykkel, men om jeg sammenligner den med min K1300GT blir det stusselig. Gammel ramme, motor og el-system bidrar til en tyngre sykkel med svakere motor, mykere ramme og mindre utstyr. Like spennende som Toyota Prius.
Mange synes at det er ok, og er såre fornøyd både med Prius og FJR, men gjennkjøps statestikken viser også at mange ønsker noe mer, og kan leve med uregelmessighetene som følger med om man velger et kjøretøy som ligger fremst i utvikling.
Ikke alle er fornøyd med kun kneipbrød med hvitost.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Japansk kvalitet er best
Denne undersøkelsen er ikke signert BMW,Bringisen skrev:Du skal ikke tro alt du leser
og kan derfor ikke taes seriøst
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Japansk kvalitet er best
Salgsstatestikk og gjenkjøp sier det meste om hvordan det oppleves i praksis av de som faktisk eiger BMW og HD.
Man må nesten kjøre BMW selv for å oppleve mere av sykkelen enn å stirre inn i baklykta
Man må nesten kjøre BMW selv for å oppleve mere av sykkelen enn å stirre inn i baklykta
Re: Japansk kvalitet er best
Jeg liker å se på meg selv som en med god fantasi. Og det synes jeg gjenspeiles i sykkelvalget mitt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Japansk kvalitet er best
Tja, nå er det også de to merkene med høyest statusymbol også, ikke glem det og at det er med å påvirke folks valg må må aldri se bort fra.knutk skrev:Salgsstatestikk og gjenkjøp sier det meste om hvordan det oppleves i praksis av de som faktisk eiger BMW og HD.
Man må nesten kjøre BMW selv for å oppleve mere av sykkelen enn å stirre inn i baklykta
Og så er det mote. Store "adventuresykler" som GS1200, o.s.v. er jo høyeste mote og selger som hakka møkk, selv om de færreste av dem noen gang vil oppleve noe mer enn å være rene touringsykler.
Så jeg tror at en kombinasjon av statussymbolikk og mote er det som mest spiler inn i stor grad.
Tut & Kjør!
Re: Japansk kvalitet er best
Så det du sier indirekte er at om man velger HD/BMW så er man lam i hue ikke vet bedre, så man velger det kun for status og følger moten, og således ikke skjønner hva som egentlig er 'årntli' MCjonnykr skrev:Tja, nå er det også de to merkene med høyest statusymbol også, ikke glem det og at det er med å påvirke folks valg må må aldri se bort fra.knutk skrev:Salgsstatestikk og gjenkjøp sier det meste om hvordan det oppleves i praksis av de som faktisk eiger BMW og HD.
Man må nesten kjøre BMW selv for å oppleve mere av sykkelen enn å stirre inn i baklykta
Og så er det mote. Store "adventuresykler" som GS1200, o.s.v. er jo høyeste mote og selger som hakka møkk, selv om de færreste av dem noen gang vil oppleve noe mer enn å være rene touringsykler.
Så jeg tror at en kombinasjon av statussymbolikk og mote er det som mest spiler inn i stor grad.
Ja ja, hva skal man si....
Re: Japansk kvalitet er best
Jøss, utrolig hva en kan få ut av disse setningene hvis en er "fanboy" for et merke.knutk skrev:Så det du sier indirekte er at om man velger HD/BMW så er man lam i hue ikke vet bedre, så man velger det kun for status og følger moten, og således ikke skjønner hva som egentlig er 'årntli' MCjonnykr skrev:Tja, nå er det også de to merkene med høyest statusymbol også, ikke glem det og at det er med å påvirke folks valg må må aldri se bort fra.knutk skrev:Salgsstatestikk og gjenkjøp sier det meste om hvordan det oppleves i praksis av de som faktisk eiger BMW og HD.
Man må nesten kjøre BMW selv for å oppleve mere av sykkelen enn å stirre inn i baklykta
Og så er det mote. Store "adventuresykler" som GS1200, o.s.v. er jo høyeste mote og selger som hakka møkk, selv om de færreste av dem noen gang vil oppleve noe mer enn å være rene touringsykler.
Så jeg tror at en kombinasjon av statussymbolikk og mote er det som mest spiler inn i stor grad.
Ja ja, hva skal man si....
For jeg klarer ikke å se at det var hans poeng om at de som velger HD/BMW er "lame i hue" og ikke skjønner hva som er "årntli" motorsykkel.
Men han har faktisk et poeng her mener jeg da. Og det er ikke fordi jeg tror HD/BMW eiere er "lame i hode"
Er ikke til å komme unna at BMW har vært et statusymbol/mote når vi kommer til biler. særlig da 3 og 5 serien i forskjellige utgaver.
Klart en kan bli påvirket av det hvis det er BMW som gjelder i venneflokken, Men hva så? Er det noe negativt?
Når det gjelder BMW og eventyrsykklene (GS) så er det velig mange tester som lovpriser dem. Og sier at du får veldig mye kjøreglede for pengene og hvis samtidig får med litt "statussymbol". Har jeg null problem å se at det er en av grunnene til at de selger i bøtter og spann.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Japansk kvalitet er best
Skjønner.
Det kan vel sies på mange måter.
Enkelte liker Champagne mens andre er fornøyd med Nyco og hjembrent.
Hver sin smak....
Hodepine får man uansett
Det kan vel sies på mange måter.
Enkelte liker Champagne mens andre er fornøyd med Nyco og hjembrent.
Hver sin smak....
Hodepine får man uansett
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Japansk kvalitet er best
Jaha? Er det det jeg sier "indirekte"?knutk skrev:Så det du sier indirekte er at om man velger HD/BMW så er man lam i hue ikke vet bedre, så man velger det kun for status og følger moten, og således ikke skjønner hva som egentlig er 'årntli' MCjonnykr skrev:Tja, nå er det også de to merkene med høyest statusymbol også, ikke glem det og at det er med å påvirke folks valg må må aldri se bort fra.knutk skrev:Salgsstatestikk og gjenkjøp sier det meste om hvordan det oppleves i praksis av de som faktisk eiger BMW og HD.
Man må nesten kjøre BMW selv for å oppleve mere av sykkelen enn å stirre inn i baklykta
Og så er det mote. Store "adventuresykler" som GS1200, o.s.v. er jo høyeste mote og selger som hakka møkk, selv om de færreste av dem noen gang vil oppleve noe mer enn å være rene touringsykler.
Så jeg tror at en kombinasjon av statussymbolikk og mote er det som mest spiler inn i stor grad.
Ja ja, hva skal man si....
Jaggu meg godt jobba å komme frem til den konklusjonen basert på innlegget mitt. Det vitner om skikkelig kreativitet.
Tut & Kjør!