Japansk kvalitet er best

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av MrPitlane »

ZZR-Erling skrev:
Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Det du kaller for "billigfabrikk", vil jeg anta er ei rekke av akkurat samme maskinlinje, med akkurat samme toleranser, logistikk og kvalitetskrav som et hvilket som helst annet land denne rekka står i, feks Japan. Det er kun lønningene som er forskjellen, men, alikevel, ville jeg ikke kjøpt en Kawasaki satt sammen i Nord Korea...de e faen meg ikke go...
Det er vel ikke noe galt med dem?? :twisted Litt hissige, men med gøyale tv-nyheter. :roll

Har forresten hørt rykter om at Kawasaki W800 blir produsert på Cuba. Det sier sikkert alt om designen :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Det du kaller for "billigfabrikk", vil jeg anta er ei rekke av akkurat samme maskinlinje, med akkurat samme toleranser, logistikk og kvalitetskrav som et hvilket som helst annet land denne rekka står i, feks Japan. Det er kun lønningene som er forskjellen, men, alikevel, ville jeg ikke kjøpt en Kawasaki satt sammen i Nord Korea...de e faen meg ikke go...
Litt morsomt at du nevner det, har nemlig hørt at det er der kawa produserer sine 1400 kubikkere.... :lol

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:
Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?o

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Det du kaller for "billigfabrikk", vil jeg anta er ei rekke av akkurat samme maskinlinje, med akkurat samme toleranser, logistikk og kvalitetskrav som et hvilket som helst annet land denne rekka står i, feks Japan. Det er kun lønningene som er forskjellen, men, alikevel, ville jeg ikke kjøpt en Kawasaki satt sammen i Nord Korea...de e faen meg ikke go...
Litt morsomt at du nevner det, har nemlig hørt at det er der kawa produserer sine 1400 kubikkere.... :lol
Her gjelder kun hva vi har lest en vettug plass, ikke hva vi har hørt, (Stein Rømmerud's kommentar finner du i MC Avisa' katalog).
Jeg finner dette om Kawasaki's produksjon: http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/network/akashi_e.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:
Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?o

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Det du kaller for "billigfabrikk", vil jeg anta er ei rekke av akkurat samme maskinlinje, med akkurat samme toleranser, logistikk og kvalitetskrav som et hvilket som helst annet land denne rekka står i, feks Japan. Det er kun lønningene som er forskjellen, men, alikevel, ville jeg ikke kjøpt en Kawasaki satt sammen i Nord Korea...de e faen meg ikke go...
Litt morsomt at du nevner det, har nemlig hørt at det er der kawa produserer sine 1400 kubikkere.... :lol
Her gjelder kun hva vi har lest en vettug plass, ikke hva vi har hørt, (Stein Rømmerud's kommentar finner du i MC Avisa' katalog).
Jeg finner dette om Kawasaki's produksjon: http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/network/akashi_e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hehehe du biter på ser jeg.
Tviler ikke på at noen sier at 916 er tungstyrt. Folk kan jo påstå hva som helst.
Har selv hatt 748, som er samme sykkelen som 916, og den er noe av det mest svingvillige jeg har kjørt.
Men mulig det er jeg som ikke har skjønt det enda.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av SuperMorten »

Alt sammen ender opp i smak og behag. Heldigvis er den forskjellig :mk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av MaxTron »

Det hele er vel ganske enkelt..?

Vil du ha noe som bare virker så kjøper du japansk, vil du ha noe som virker som oftest, men som "føles" som kvalitet og som kanskje gir mere status så kjøper du europeisk.

Er du "gubbe" som vil ha "fornuftsalibi" kjøper du BMW GS
Er du "gubbe" og vil være "kul" og følge moten kjøper du HD

Sånn, der er fasiten. :prf
Nytt emne takk :prop:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Geso »

MaxTron skrev:Det hele er vel ganske enkelt..?



Er du "gubbe" som vil ha "fornuftsalibi" kjøper du BMW GS
Er du "gubbe" og vil være "kul" og følge moten kjøper du HD

Sånn, der er fasiten. :prf
Nytt emne takk :prop:
Kan jeg få lov til å bytte ut GS med RT og likevel ha "fornuftsalibi"?

:-) Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

MC_Mc
Innlegg: 13
Registrert: 01 jul 2010, 18:58
Motorsykkelen din: KTM SMT 990

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av MC_Mc »

Whew.. :D Ikke japansk, tysk, engelsk og ei heller italiensk
Men den her kan bli min nye bike om et år eller så :yeyeye
En riktig adventurer :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fUWDon9ORpI[/video]

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av knutk »

ZZR-Erling skrev: BTW...bare for å holde dette varmt :knegg ...: Stein Rømmerud sier at 916 "ikke er spesielt lettsvingt"!
Har aldri hørt om denne fyren, men sikkert en hyggelig fyr.

Men dersom han ikke greier å svinge en Ducati kan han jo ikke være så flink til å kjøre, og da synes jeg ærlig talt at det blir litt kjipt å bortforklare sine manglende ferdigheter med å skylde på sykkelen :knegg

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

knutk skrev:
ZZR-Erling skrev: BTW...bare for å holde dette varmt :knegg ...: Stein Rømmerud sier at 916 "ikke er spesielt lettsvingt"!
Har aldri hørt om denne fyren, men sikkert en hyggelig fyr.

Men dersom han ikke greier å svinge en Ducati kan han jo ikke være så flink til å kjøre, og da synes jeg ærlig talt at det blir litt kjipt å bortforklare sine manglende ferdigheter med å skylde på sykkelen :knegg
Helt enig, det er bare det at han kan kjøre.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av JohnnyTh »

MaxTron skrev:Det hele er vel ganske enkelt..?

Vil du ha noe som bare virker så kjøper du japansk, vil du ha noe som virker som oftest, men som "føles" som kvalitet og som kanskje gir mere status så kjøper du europeisk.

Er du "gubbe" som vil ha "fornuftsalibi" kjøper du BMW GS
Er du "gubbe" og vil være "kul" og følge moten kjøper du HD

Sånn, der er fasiten. :prf
Nytt emne takk :prop:
Jeg har en 88 modell Suzuki og har prøvd en bmw gs 87 mod. Kan ikke si jeg følte kvalitetsfølelsen var så mye større på Bmw'en.
Nå har jeg kjørt lite nye bmw'er men hvis forskjellen er like stor på en kawasaki og bmw som en audi og toyota så må jeg i bmw imponerer. Nesten så jeg må vurdere en sykkel der motorn stikker ut på begge side.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ojda »

knutk skrev:
ZZR-Erling skrev: BTW...bare for å holde dette varmt :knegg ...: Stein Rømmerud sier at 916 "ikke er spesielt lettsvingt"!
Har aldri hørt om denne fyren, men sikkert en hyggelig fyr.

Men dersom han ikke greier å svinge en Ducati kan han jo ikke være så flink til å kjøre, og da synes jeg ærlig talt at det blir litt kjipt å bortforklare sine manglende ferdigheter med å skylde på sykkelen :knegg


http://ribalta.no/kj" onclick="window.open(this.href);return false;ørekurs/
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jonnykr »

MaxTron skrev:Det hele er vel ganske enkelt..?

Vil du ha noe som bare virker så kjøper du japansk, vil du ha noe som virker som oftest, men som "føles" som kvalitet og som kanskje gir mere status så kjøper du europeisk.

Er du "gubbe" som vil ha "fornuftsalibi" kjøper du BMW GS
Er du "gubbe" og vil være "kul" og følge moten kjøper du HD

Sånn, der er fasiten. :prf
Nytt emne takk :prop:
Nemlig! Så da er det ikke mer å si om saken egentlig. :thumleft
Tut & Kjør!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Kawasaki »

jhn skrev:Nja, den kawaen du sikter til begynner jo å dra på åra, så du skal ikke se bort i fra at det er det motsatte som er tilfelle
Carpa skrev:Way :offtopic

Hann dærre stortjæffta fijnnmarkingen sku bærre ha vesst korr åfftåpikk hann va nu. Jaja,på se sjøll tjeinn mainn ainner :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jonnykr »

MC_Mc skrev:Whew.. :D Ikke japansk, tysk, engelsk og ei heller italiensk
Men den her kan bli min nye bike om et år eller så :yeyeye
En riktig adventurer :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fUWDon9ORpI[/video]
Sånn vil jeg ha å. :yeyeye
Tut & Kjør!

Svar