Hmm, er det en gråsone mellom å jobbe hardt for det du ønsker sammenlignet med å svømme med strømmen?LordShaft skrev:
Så hva vil det si å være psykisk sterk? Dette er også et definisjonsspørsmål. Mange har hope seg gjennom livet med prøvelser etter prøvelser, men er dette noe som automatisk sier at en er sterk psykisk? eller har en bare svømt med strømmen og endt opp der en er i dag?Er veldig gråsone dette.
Men jeg har mine erfaringer på feltet. Jeg har vært i kontakt med så mye folk som jobber og sliter for et mål. Hvorfor er det så få som lykkes. Det har ikke bare med motivasjon å gjøre. Men det er ikke til å stikke under en stol at dette er en drivkraft som er sinnsykt sterk. Motivasjon er undervurdert.
Vanskelig å bli enig med meg selv her jeg sitter å skriver kjenner jeg hehe
Litt usikker på hva du mener her altså. Jeg har jobbet hardt for å få til det jeg har satt meg som mål men jeg har også svømt med strømmen og endt opp tilfeldige steder i livet. Vil på ingen måte si at det er en gråsone mellom disse to.
Er det få som lykkes med å nå sine mål altså? Da har de vel satt seg litt urealistiske mål kanskje?
Psykisk sterk er vel å komme seg igjennom vanskelige perioder i livet uten å bukke under/ gi opp.
Psykisk sterk kan vel også være å tørre å motsi kona