Jeg heter da Aleksander. Jeg er 22 år gammel, og ervervet førerkort for klasse A i fjor. Kjørt lett-motorsykkel siden jeg var 16 - uten at dette skal bety at erfaringen er større. Kjørt mange mil på motorsykkel, men kun et par på tungsykkel. Lånt mammas Kawasaki ZZR 600 '94 en del ganger, og vil si at dette er en sykkel jeg selv kunne tenkt meg å ha med tiden.

Før påsken kjøpte jeg min egen motorsykkel.

Det ble en Suzuki RF600R. Mest fordi den var til salgs her i Stjørdal. Prislappen var det ikke så mye å si på, fikk denne for 21 000 kroner. Det eneste aberet var kilometerstanden - hele 110 000.
Historikken ser ut til å vise at de tidligere eierene har tatt godt vare på sykkelen. Fikk med en skoeske med kvitteringer.

Til daglig studerer jeg til å bli trafikklærer ved Høyskolen i Nord-Trøndelag.
For den som lurer på hvordan jeg ser ut - fikk besøk av NRK for litt siden. Visitas fra NRK
Det første jeg kommer til å gjøre på sykkelen er følgende;
Bytte bremseklosser rundt hele. Bestilt SBS-klosser. Sinter.
Bytte styrelagerene. Øvre og nedre.
Tenningslåsen "burde" byttes, men drøyer det inntil videre.
Nytt fordekk.
Så får tiden vise hva som skjer videre.
For tiden jobber jeg mest med å bli kjent med sykkelen. Har til nå kjørt tolv mil. Det er ikke så langt, men har likevel opplevd billister som ikke ser meg - dette er med i planleggingen i alle valg jeg foretar meg i trafikken, har funnet ut at det er en god regel å følge.
Sykkelen oppleves som litt liten for meg. Jeg er 184 høy. Kom egentlig frem til at dette egentlig er en ganske ålreit førstegangssykkel, så vi får se videre hva jeg gjør.

Betaler litt over tre tusen i året i forsikring. Tror ikke det er så mange andre touring-sykkeler som koster tilsvarende beløp å forsikre.
Her er bilde av "skjønnheten". Ikke fått navn enda, får vel snart. :-) Fargen kommer ikke så godt frem på bildet, men det får være så lenge. Tar noen nye siden. :-)