lanesplitting på sykkelsti i byen

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: lanesplitting på sykkelsti i byen

Legg inn av Zadnez »

når man sitter i en "never ending" kø, er det lett å bli irritert på alle som ikke gjør det, så ja jeg forstår bilistene godt... tar jeg hensyn til det... NEI:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: lanesplitting på sykkelsti i byen

Legg inn av SuperMorten »

Mange nordmenn har en veldig medfødt køkultur. De står der med nesen i rumpa på mannen foran. Dersom noen plutselig kommer forbi, blir dette sett på som å snike. Min erfaring er at det spesielt er hunnkjønn over en viss alder som ikke kan godta at jeg sniker i køen. Vurderer å lage en folder som jeg kan dele ut til disse, med trafikkregler osv som forteller at jeg ikke gjør noe ulovlig..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: lanesplitting på sykkelsti i byen

Legg inn av TheHaughom »

Zadnez skrev:når man sitter i en "never ending" kø, er det lett å bli irritert på alle som ikke gjør det, så ja jeg forstår bilistene godt... tar jeg hensyn til det... NEI:)
Destruktiv tankegang med bare "meg, meg, meg - får ikke jeg kjøre forbi, får ingen andre" i så fall. Både bilister og motorsyklister kommer jo kjappere fram om motorsyklene lanesplitter!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: lanesplitting på sykkelsti i byen

Legg inn av Pug-Nose »

Må vel innrømme at jeg har sneket meg sakte forbi stillestående biler i slikt sykkelfelt. Jeg kan huske en enkeltepisode i Hønefoss hvor jeg har gjort dette. Dersom en politimann ser meg om jeg gjør det en gang til, får jeg satse på at han og jeg har sammenfallende mening på hva som er farlig i trafikken.

Om jeg føler meg usikker eller tror jeg kan være en fare for andre når jeg lanesplitter velger jeg selvfølgelig å vente til det blir oversiktlig og god plass til min MC.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: lanesplitting på sykkelsti i byen

Legg inn av ega16 »

TheHaughom skrev:
Zadnez skrev:når man sitter i en "never ending" kø, er det lett å bli irritert på alle som ikke gjør det, så ja jeg forstår bilistene godt... tar jeg hensyn til det... NEI:)
Destruktiv tankegang med bare "meg, meg, meg - får ikke jeg kjøre forbi, får ingen andre" i så fall. Både bilister og motorsyklister kommer jo kjappere fram om motorsyklene lanesplitter!
Absolutt enig! Dessverre er det nok mange som ikke er i stand til å tenke så langt. Kan også forstå det er frusterende og se noen putre forbi køen mens man selv er fanget, men det er jo et valg man selv har tatt og at man da skal synke så lavt at man skal sabotere er utrolig umodent/barnslig. Det er ingenting som hindrer de i fra å kjøpe seg en MC og gjøre det samme selv, men da det nok plutselig tryggere å sitte inne i buret sitt å være sint :)

Svar