Vet ikke hvor du holder til. Men på østlandet er det meldt opphold, noe skyet med sol.Pug-Nose skrev:Satt inn nytt batteri og kjørt sykkelen hjem fra vinterlagringen (da det regnet som værst). Dersom det blir pent vær imorgen blir det storvask og kanskje en lengre kjøretur.
Detta ser bra utDrGreve skrev:I dag kom postmannen med simmeringene til forgaflerne og de måtte jo monteres.
Da er jeg offisielt ferdig med vinterprosjektet. Kun framdekk igjen å handle inn.
Og jeg måtte jo selvfølgelig prøvekjøre jernhesten. Kommer flere bilder i morgen når det er dagslys.
http://www.youtube.com/watch?v=yQ9mg2bax84" onclick="window.open(this.href);return false;
og alt ble 100% - du er dyktig...Duville skrev:bare kosmetikk dere bedriver
har skifta clutch, Mekkern - hører du - har skifta clutch, men ikke fyllt olje og starta opp enda, men det kommer nok... i morgen tenker je
Du var jaggu litt uheldig med hugger'n der AJ.AJ skrev:I dag fant jeg på den glupe idéen å justere huggeren (bakskjermen) slik at den ble liggende tettere på hjulet.
Det straffet seg, gitt...
Da jeg startet opp og begynte å kjøre på den våre grusveien her vi bor, hørte jeg en lyd som jeg lurte fælt på hva var. Men så tenkte jeg at "jo, dette må være småstein som kastes opp i forskjermen" og kjørte videre.
Helt til Hadeland MC hvor mekaniker Reimar reagerte på en rar lyd da jeg buldret inn verkstedbakgården hans.
Og jada! Der hadde det kilt seg fast en liten stein i det grovmønstrede Pirelli-dekket og som hadde slipt et avlangt hull i hugger'n.
Så da er den hugger'n ikke mye verdt lenger og klar for søpla. Tru'kke jeg gidder å prøve å reklamere engang...
Klønete og klein huggerjustering av meg, dette:
Det neste jeg gjorde med Stelvio'en idag var å bytte ut originalt luftfilter med et oljet BMC-filter. Fikk ikke dette til å passe og fant at den eneste muligheten var å skjære av en del av den ene kanten for å få det på plass i sporet.
Og til slutt, på plass med et PIAA horn med langt bedre lyd enn den ynkelig originaltuta![]()
![]()
Og nå: ut å vaske sykkern...
Fortell gjerne om hvordan det blir med nye speil. Jeg synes originalspeilene lager mye turbulens.Banditmannen skrev:I går så jeg igjen sykkelen for første gang på ca. halv år!![]()
Skrudde av begge speilene og håndbeskytterne. Nye speil ligger klare, men må først få ut sykkelen gjennom ei veldig smal dør...![]()
![]()
Demonterte også begge hjula, og i dag ble de levert til ei lokal dekksjappe, der nye Michelin Anakee 3 ble bestilt.![]()
Trodde de skulle bli klare til onsdag, men kunne ikke love... Viktigste er at jeg får de før helga! :[-o<
Ja, å så har jeg kjøpt nytt batteri da...![]()
Pug-Nose skrev:Kjørt Oslo til Hønefoss via gamleveien og Harestua (mye telehiv her). Fikk hentet sideveskene og montert disse i Hønefoss før jeg kjørte hjem via E16 og småveiene ved Utøya.
Fant disse på ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/Pair-Black-Mi ... 43b330d6b4" onclick="window.open(this.href);return false;olepeder skrev:Fortell gjerne om hvordan det blir med nye speil. Jeg synes originalspeilene lager mye turbulens.Banditmannen skrev:I går så jeg igjen sykkelen for første gang på ca. halv år!![]()
Skrudde av begge speilene og håndbeskytterne. Nye speil ligger klare, men må først få ut sykkelen gjennom ei veldig smal dør...![]()
![]()
Demonterte også begge hjula, og i dag ble de levert til ei lokal dekksjappe, der nye Michelin Anakee 3 ble bestilt.![]()
Trodde de skulle bli klare til onsdag, men kunne ikke love... Viktigste er at jeg får de før helga! :[-o<
Hva slags speil er det du har kjøpt?
Flott. Venter i spenning :-)Banditmannen skrev:Fant disse på ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/Pair-Black-Mi ... 43b330d6b4" onclick="window.open(this.href);return false;olepeder skrev:Fortell gjerne om hvordan det blir med nye speil. Jeg synes originalspeilene lager mye turbulens.Banditmannen skrev:I går så jeg igjen sykkelen for første gang på ca. halv år!![]()
![]()
Hva slags speil er det du har kjøpt?
Og disse for å få de lenge ut: http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-OF-BLACK ... 56556e1dce" onclick="window.open(this.href);return false;
Er p.g.a. turbulens jeg skal teste noe alternativt, skal si fra hvis det blir bedre. :[-o<